AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

De AD...........
Bijlagen
dac522.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

studiostevus schreef:
Koop jij voor elke nieuwe versie van de dac alle componenten opnieuw? (bijv. elke dac heeft 36 elco's nodig, dus jij hebt nu 5 boards met 36 panasonic elko's liggen?)

Dure hobby.... :)

Ik heb begrepen dat de componenten voor mijn uitgangstrap aangekomen zijn, dus ik zal volgende week foto's maken. Het liefst laat ik foto's zien van een werkende dac :roll: Ik werk overigens wel met de printplaten van Oliver van diyaudio, met uitzondering van de uitgang.... dat is mijn eerste eigen baksel (volgens ontwerp van Pedja
Rogic).

Maakt niet uit of het wel of niet werkt :D plaatsen die foto!!
Ook als het niet werkt,doet er niet toe,er zijn genoeg mensen op dit forum om je te helpen,en ze kijken allemaal mee!!!,stoor je niet aan de mensen die denken van lood goud te kunnen maken,samen weten we veel :D
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door RobertD »

Staat hier al ergens een schema van jouw shunt supply?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Nog geen schema,,,,,,[zie vorige pagina tekening,en dan moet je er 1 positieve shunt bij denken]

Pas als alles werkt plaats ik de printontwerpen. :wink:

Voor nu is het wachten op onderdelen 8-[
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Op een paar elko,s na, zit de boel in elkaar...............
Bijlagen
d5.JPG
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

Is er een reden waarom je de regulators zo ruim opgezet hebt?
Er komen nog heatsinks waarschijnlijk, maar normaal lijkt me toch zaak om de traces zo kort mogelijk te houden?

Ziet er overigens wel mooi symmetrisch uit :)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Klopt,de ruimte die er is wilde ik benutten voor de koeling. :wink:

Natuurlijk kun je proberen de boel nog verder op elkaar te zetten,ik vind het mooi zo...... :)

[en als je goed kijkt moet ik nog 2 elko,s kwijt,per shunt]
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Vandaag de FET,s voorzien van koeling [alu hoeklijn]

Het geheel blijft er compact uitzien :D
Bijlagen
DSCF4295.JPG
DSCF4296.JPG
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

Onorthodoxe oplossing, maar ik denk wel afdoende!

:)
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door BertDB »

studiostevus schreef:
Onorthodoxe oplossing, maar ik denk wel afdoende!

:)
Zo onorthodox is dat toch ook niet ?
Vaak is een koelprofieltje niet meer dan dat ..
Zolang het doet waarvoor het gemaakt is gebruikt wordt :twisted:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Deze is voor Sander,,,,, :lol:

Zat naar een van mijn dac,s te luisteren,toen er iets in het geluid veranderde,ik weet niet wat het was??? 8-[

Maar er gebeurde iets,nee ik was niet verkouden,er gebeurde echt iets,,,,,er ging een gordijn aan de kant,,, :D

Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen,ik zou wel willen ,maar het is echt zo............

EN ER WAS MEER ACHTERDEUR TE ZIEN!!!!!!!!!!!!!!! :lol: ik zweer het je , ik weet niet wat me overkwam.........

Moet misschien wat meer inbranden!!!!!!!!!!!!!
Bijlagen
gordijn.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

De nichicon,s KZ Muse 220uF[hele mond vol ,voor een paar elco,s] zijn binnen,worden er morgen in gesoldeerd. :wink:
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

Ik heb gisteren mijn Nichicon Muse KZ 220uF's erin gesoldeerd... vandaag het moment van de waarheid....
Ik verwacht vandaag of morgen geluid te hebben
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

studiostevus schreef:
Ik heb gisteren mijn Nichicon Muse KZ 220uF's erin gesoldeerd... vandaag het moment van de waarheid....
Ik verwacht vandaag of morgen geluid te hebben

Tromgeroffel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :lol: spannend,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, O:) [plaats een foto]

Ik moet nog even wachten op de panasonic,s voor de voeding :cry:
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

Anticlimax :(

Eerst wat tijd lopen klooien met de voltages van de salas shunts. Ik had ze zonder load ingesteld op +/-19V voor de output. Toen ik vervolgens de output stage aankoppelde, klapte het voltage omlaag naar 1V. Ik geloof dat ik dat inmiddels weer op de rit heb gekregen.

Daarna was ik echter te moe om er nog verder in te duiken. Zal vanavond wat fotos maken.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

studiostevus schreef:
Anticlimax :(

Eerst wat tijd lopen klooien met de voltages van de salas shunts. Ik had ze zonder load ingesteld op +/-19V voor de output. Toen ik vervolgens de output stage aankoppelde, klapte het voltage omlaag naar 1V. Ik geloof dat ik dat inmiddels weer op de rit heb gekregen.

Daarna was ik echter te moe om er nog verder in te duiken. Zal vanavond wat fotos maken.

Toevallig de aarde ergens doorgelust????? :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Vandaag de nichicon,s er in gesoldeerd........... :wink:

Het dac bordje is klaar,,waar blijven die panna,s!!!!!!!! :evil:
Bijlagen
DSCF4302.JPG
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

Zat ik ook al aan te denken, maar het probleem leek opgelost toen ik gisteravond de shunts eerst instelde op 15V, vervolgens de output stage eraan koppelde, en toen opschroefde naar 19V.

Straks eens kijken of eea nog steeds werkt....
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

En.... komt er al geluid uit!!!! =P~ [piep,ruis,brom,gekraak.flits,rook,of vreemde geuren,of toch,,, MUZIEK.... :D ]
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door studiostevus »

No cigar.

En zeker geen muziek :x

Maar goed... dit weekend laten we het maar even zitten, ik ben een Zuiderling, en heb dus andere dingen aan mij hoofd :proost: :rock: :evil: :proost: :proost: :proost:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Veeeel plezier!!!!!!!! :D

En noit te veul zoepn [das Gronings] :proost: :proost:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Vandaag een mooie dag ,hier in het noorden en dat niet alleen omdat de zon schijnt :mrgreen: ,maar de panasonic,s voor de elco bordjes zijn binnen :rock:

De bout gepakt en ze er in gesoldeerd [wel een beetje overdreven misschien, +- 16000uF en dat 4x,maar wel leuk zo,n batterij snelle jongens :lol: ]

Op de bleeder weerstanden na is dit ook gereed.........................
Bijlagen
1.JPG
2.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Vandaag de touwtjes er tussen geknoopt,de spanningen gemeten ,de chips ingeplugd,de versterkers opgewarmd,weer touwtjes er tussen,spanning er op,duimen,kijken naar de receiver led,opstarten van de computer,het volume op 10,CD gekozen,,,,,,PLAY...................ingedrukt...!!!! O:)

[Als je dit alles op een papiertje moet schrijven voor de W.A.F. factor,dan is de score -9,,,,,Ze kon nog wel lezen wat er stond :mrgreen: ,,,,,anders was het -10 :evil: ]

Even terug op de wereld :sure: ,,,, Doet ie het ,,,of Doet ie het niet!!!!! :rock:

Ik weet het niet!!!!!!!!!! Ja er komt geluid uit,geen bijgeluiden ,geen sigaar,alleen maar muziek. Ben misschien een iets te verwend jongetje met nog 4 dac,s ,om uit te kiezen...... Neeee beoordelen doen we niet!!! krijg ik weer problemen met ,,de wetenschappers,, :-s

Eerst maar eens vaker naar luisteren.... :D

Maar uit zeer onbetrouwbare bronnen heb ik toch wat in de wandelgangen opgevangen... :-$ :-$

Het klinkt Braaaf,ja,BRAAF. :rock:

Niets wordt er uit gehaald,alles is er...... :mrgreen:

2 uur geluisterd,te kort voor een beoordeling, :wink:

Wordt vervolgd.


Dan maar een paar foto,s :lol:
Bijlagen
DSCF4316.JPG
DSCF4318.JPG
DSCF4319.JPG
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8117
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door Kappa7 »

Hoi Democles
Netjes hoor petje af. =D>

Leuk om te lezen dat het meteen al zo op een behoorlijk niveau speelt.
Ik zit de hele draad al zeer gestresseerd mee te lezen en vind het leuk dat je hier zo mee aan het stoeien bent.

Ga zo door.
Groetjes George
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap

Bericht door democles »

Mooi,dat je meeleest Kappa,,

Dac 5 klinkt veelbelovend,,veel details in het muziekbeeld,hoorde veel nieuwe dingen :mrgreen:

Maar het is nog te vroeg om te beoordelen.........

De andere ontwerpen hebben ieder ook hun eigen voordelen. :D

Is het nog gelukt met je phone versterker ?

En ja ,ik bouw ook mijn ,,touwtjes,, zelf...... :wink:
Bijlagen
DSCF2704.JPG
DSCF2705.JPG
DSCF2706.JPG
DSCF2707.JPG
DSCF2708.JPG
DSCF2709.JPG
DSCF2710.JPG
DSCF2711.JPG
DSCF3989.JPG
DSCF3990.JPG
DSCF3991.JPG
DSCF3992.JPG
DSCF3993.JPG
DSCF3994.JPG
DSCF3995.JPG
DSCF3996.JPG
Plaats reactie