AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Koop jij voor elke nieuwe versie van de dac alle componenten opnieuw? (bijv. elke dac heeft 36 elco's nodig, dus jij hebt nu 5 boards met 36 panasonic elko's liggen?)
Dure hobby....![]()
Ik heb begrepen dat de componenten voor mijn uitgangstrap aangekomen zijn, dus ik zal volgende week foto's maken. Het liefst laat ik foto's zien van een werkende dacIk werk overigens wel met de printplaten van Oliver van diyaudio, met uitzondering van de uitgang.... dat is mijn eerste eigen baksel (volgens ontwerp van Pedja
Rogic).
Maakt niet uit of het wel of niet werkt
Ook als het niet werkt,doet er niet toe,er zijn genoeg mensen op dit forum om je te helpen,en ze kijken allemaal mee!!!,stoor je niet aan de mensen die denken van lood goud te kunnen maken,samen weten we veel
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Staat hier al ergens een schema van jouw shunt supply?
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Nog geen schema,,,,,,[zie vorige pagina tekening,en dan moet je er 1 positieve shunt bij denken]
Pas als alles werkt plaats ik de printontwerpen.
Voor nu is het wachten op onderdelen
Pas als alles werkt plaats ik de printontwerpen.
Voor nu is het wachten op onderdelen
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Op een paar elko,s na, zit de boel in elkaar...............
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Is er een reden waarom je de regulators zo ruim opgezet hebt?
Er komen nog heatsinks waarschijnlijk, maar normaal lijkt me toch zaak om de traces zo kort mogelijk te houden?
Ziet er overigens wel mooi symmetrisch uit
Er komen nog heatsinks waarschijnlijk, maar normaal lijkt me toch zaak om de traces zo kort mogelijk te houden?
Ziet er overigens wel mooi symmetrisch uit
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Klopt,de ruimte die er is wilde ik benutten voor de koeling.
Natuurlijk kun je proberen de boel nog verder op elkaar te zetten,ik vind het mooi zo......
[en als je goed kijkt moet ik nog 2 elko,s kwijt,per shunt]
Natuurlijk kun je proberen de boel nog verder op elkaar te zetten,ik vind het mooi zo......
[en als je goed kijkt moet ik nog 2 elko,s kwijt,per shunt]
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag de FET,s voorzien van koeling [alu hoeklijn]
Het geheel blijft er compact uitzien
Het geheel blijft er compact uitzien
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Zo onorthodox is dat toch ook niet ?studiostevus schreef:Onorthodoxe oplossing, maar ik denk wel afdoende!
Vaak is een koelprofieltje niet meer dan dat ..
Zolang het doet waarvoor het
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Deze is voor Sander,,,,,
Zat naar een van mijn dac,s te luisteren,toen er iets in het geluid veranderde,ik weet niet wat het was???
Maar er gebeurde iets,nee ik was niet verkouden,er gebeurde echt iets,,,,,er ging een gordijn aan de kant,,,
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen,ik zou wel willen ,maar het is echt zo............
EN ER WAS MEER ACHTERDEUR TE ZIEN!!!!!!!!!!!!!!!
ik zweer het je , ik weet niet wat me overkwam.........
Moet misschien wat meer inbranden!!!!!!!!!!!!!
Zat naar een van mijn dac,s te luisteren,toen er iets in het geluid veranderde,ik weet niet wat het was???
Maar er gebeurde iets,nee ik was niet verkouden,er gebeurde echt iets,,,,,er ging een gordijn aan de kant,,,
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen,ik zou wel willen ,maar het is echt zo............
EN ER WAS MEER ACHTERDEUR TE ZIEN!!!!!!!!!!!!!!!
Moet misschien wat meer inbranden!!!!!!!!!!!!!
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
De nichicon,s KZ Muse 220uF[hele mond vol ,voor een paar elco,s] zijn binnen,worden er morgen in gesoldeerd. 
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ik heb gisteren mijn Nichicon Muse KZ 220uF's erin gesoldeerd... vandaag het moment van de waarheid....
Ik verwacht vandaag of morgen geluid te hebben
Ik verwacht vandaag of morgen geluid te hebben
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Ik heb gisteren mijn Nichicon Muse KZ 220uF's erin gesoldeerd... vandaag het moment van de waarheid....
Ik verwacht vandaag of morgen geluid te hebben
Tromgeroffel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ik moet nog even wachten op de panasonic,s voor de voeding
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Anticlimax
Eerst wat tijd lopen klooien met de voltages van de salas shunts. Ik had ze zonder load ingesteld op +/-19V voor de output. Toen ik vervolgens de output stage aankoppelde, klapte het voltage omlaag naar 1V. Ik geloof dat ik dat inmiddels weer op de rit heb gekregen.
Daarna was ik echter te moe om er nog verder in te duiken. Zal vanavond wat fotos maken.
Eerst wat tijd lopen klooien met de voltages van de salas shunts. Ik had ze zonder load ingesteld op +/-19V voor de output. Toen ik vervolgens de output stage aankoppelde, klapte het voltage omlaag naar 1V. Ik geloof dat ik dat inmiddels weer op de rit heb gekregen.
Daarna was ik echter te moe om er nog verder in te duiken. Zal vanavond wat fotos maken.
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Anticlimax![]()
Eerst wat tijd lopen klooien met de voltages van de salas shunts. Ik had ze zonder load ingesteld op +/-19V voor de output. Toen ik vervolgens de output stage aankoppelde, klapte het voltage omlaag naar 1V. Ik geloof dat ik dat inmiddels weer op de rit heb gekregen.
Daarna was ik echter te moe om er nog verder in te duiken. Zal vanavond wat fotos maken.
Toevallig de aarde ergens doorgelust?????
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag de nichicon,s er in gesoldeerd...........
Het dac bordje is klaar,,waar blijven die panna,s!!!!!!!!
Het dac bordje is klaar,,waar blijven die panna,s!!!!!!!!
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Zat ik ook al aan te denken, maar het probleem leek opgelost toen ik gisteravond de shunts eerst instelde op 15V, vervolgens de output stage eraan koppelde, en toen opschroefde naar 19V.
Straks eens kijken of eea nog steeds werkt....
Straks eens kijken of eea nog steeds werkt....
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
En.... komt er al geluid uit!!!!
[piep,ruis,brom,gekraak.flits,rook,of vreemde geuren,of toch,,, MUZIEK....
]
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
No cigar.
En zeker geen muziek
Maar goed... dit weekend laten we het maar even zitten, ik ben een Zuiderling, en heb dus andere dingen aan mij hoofd

En zeker geen muziek
Maar goed... dit weekend laten we het maar even zitten, ik ben een Zuiderling, en heb dus andere dingen aan mij hoofd
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Veeeel plezier!!!!!!!!
En noit te veul zoepn [das Gronings]

En noit te veul zoepn [das Gronings]
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag een mooie dag ,hier in het noorden en dat niet alleen omdat de zon schijnt
,maar de panasonic,s voor de elco bordjes zijn binnen
De bout gepakt en ze er in gesoldeerd [wel een beetje overdreven misschien, +- 16000uF en dat 4x,maar wel leuk zo,n batterij snelle jongens
]
Op de bleeder weerstanden na is dit ook gereed.........................
De bout gepakt en ze er in gesoldeerd [wel een beetje overdreven misschien, +- 16000uF en dat 4x,maar wel leuk zo,n batterij snelle jongens
Op de bleeder weerstanden na is dit ook gereed.........................
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag de touwtjes er tussen geknoopt,de spanningen gemeten ,de chips ingeplugd,de versterkers opgewarmd,weer touwtjes er tussen,spanning er op,duimen,kijken naar de receiver led,opstarten van de computer,het volume op 10,CD gekozen,,,,,,PLAY...................ingedrukt...!!!!
[Als je dit alles op een papiertje moet schrijven voor de W.A.F. factor,dan is de score -9,,,,,Ze kon nog wel lezen wat er stond
,,,,,anders was het -10
]
Even terug op de wereld
,,,, Doet ie het ,,,of Doet ie het niet!!!!!
Ik weet het niet!!!!!!!!!! Ja er komt geluid uit,geen bijgeluiden ,geen sigaar,alleen maar muziek. Ben misschien een iets te verwend jongetje met nog 4 dac,s ,om uit te kiezen...... Neeee beoordelen doen we niet!!! krijg ik weer problemen met ,,de wetenschappers,,
Eerst maar eens vaker naar luisteren....
Maar uit zeer onbetrouwbare bronnen heb ik toch wat in de wandelgangen opgevangen...
Het klinkt Braaaf,ja,BRAAF.
Niets wordt er uit gehaald,alles is er......
2 uur geluisterd,te kort voor een beoordeling,
Wordt vervolgd.
Dan maar een paar foto,s
[Als je dit alles op een papiertje moet schrijven voor de W.A.F. factor,dan is de score -9,,,,,Ze kon nog wel lezen wat er stond
Even terug op de wereld
Ik weet het niet!!!!!!!!!! Ja er komt geluid uit,geen bijgeluiden ,geen sigaar,alleen maar muziek. Ben misschien een iets te verwend jongetje met nog 4 dac,s ,om uit te kiezen...... Neeee beoordelen doen we niet!!! krijg ik weer problemen met ,,de wetenschappers,,
Eerst maar eens vaker naar luisteren....
Maar uit zeer onbetrouwbare bronnen heb ik toch wat in de wandelgangen opgevangen...
Het klinkt Braaaf,ja,BRAAF.
Niets wordt er uit gehaald,alles is er......
2 uur geluisterd,te kort voor een beoordeling,
Wordt vervolgd.
Dan maar een paar foto,s
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Hoi Democles
Netjes hoor petje af.
Leuk om te lezen dat het meteen al zo op een behoorlijk niveau speelt.
Ik zit de hele draad al zeer gestresseerd mee te lezen en vind het leuk dat je hier zo mee aan het stoeien bent.
Ga zo door.
Groetjes George
Netjes hoor petje af.
Leuk om te lezen dat het meteen al zo op een behoorlijk niveau speelt.
Ik zit de hele draad al zeer gestresseerd mee te lezen en vind het leuk dat je hier zo mee aan het stoeien bent.
Ga zo door.
Groetjes George
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Mooi,dat je meeleest Kappa,,
Dac 5 klinkt veelbelovend,,veel details in het muziekbeeld,hoorde veel nieuwe dingen
Maar het is nog te vroeg om te beoordelen.........
De andere ontwerpen hebben ieder ook hun eigen voordelen.
Is het nog gelukt met je phone versterker ?
En ja ,ik bouw ook mijn ,,touwtjes,, zelf......
Dac 5 klinkt veelbelovend,,veel details in het muziekbeeld,hoorde veel nieuwe dingen
Maar het is nog te vroeg om te beoordelen.........
De andere ontwerpen hebben ieder ook hun eigen voordelen.
Is het nog gelukt met je phone versterker ?
En ja ,ik bouw ook mijn ,,touwtjes,, zelf......
