Wat gaaf zo'n cnc machine, doet me denken aan me vorige werk in de kozijnen met de Trima. Daar maakten we deuren en toog/ronde kozijnen mee, en dat werkt super
Uiteraard ook een hele mooie constructie, zonder die cnc machine was dit denk ik een helse schuurklus geworden om de vorm te krijgen
Twee dagen en een dergelijk resultaat is toch snel?! Doe dat maar eens met een handmatig bediende machine en een gelijkwaardige kwaliteit. Zo goed als niet te doen lijkt mij. Volgens mij benader je hooguit een dergelijke pas naukeurigheid als je een mal hebt en deze "verwerkt" in je speaker. telkens boven en onder een ruw gezaagd half product lijmen en daarna kopiëren met kopieerfrees. (maar dan kom je nog niet in de buurt van dergelijke pasnaukeurigheid) 't is maar hoe je het bekijkt.
Twee dagen en een dergelijk resultaat is toch snel?! Doe dat maar eens met een handmatig bediende machine en een gelijkwaardige kwaliteit. Zo goed als niet te doen lijkt mij. Volgens mij benader je hooguit een dergelijke pas naukeurigheid als je een mal hebt en deze "verwerkt" in je speaker. telkens boven en onder een ruw gezaagd half product lijmen en daarna kopiëren met kopieerfrees. (maar dan kom je nog niet in de buurt van dergelijke pasnaukeurigheid) 't is maar hoe je het bekijkt.
Chris
edit: Naaaais trouwens
Nee met de hand zou dit een enkele weken kosten, en dan krijg je het niet zo snel zo erg netjes.
Ik ben een leek op het gebied van CNC machines, ik zou denken plaat er op en aanzetten. Maar gok dat hier toch net wat meer bij komt kijken.
Op zich duurt het frezen van 1 paneel een minuut of 10, hij moet het contour 5 keer volgen (6mm per keer). Maar eerst moet ik vanuit de 3D cad tekening naar een DXF bestand wat ik daarna in de CNC machine om kan zetten naar een CNC-Programma. Hier gaat stiekem iedere keer ook wel weer tijd in zitten. Verder frees ik de contouren net niet helemaal door zodat ik ze met een bovenfrees met meeloop lager nog even na moet frezen. Maar de eerste Sub duurde 2 dagen en de tweede maar 1.
Vandaag wel weer druk bezig geweest, en de eerste topkast is nu ook af! Hieronder de foto's
Bijlagen
Laatst gewijzigd door ALDEBIJL op do 17 mar 2011, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker een zeer mooi project!
Ben ook erg benieuwd hoe dit project ervoor staat.
Zoals ik al eerder aangaf in een ander project spreekt de Maxima mij ook erg aan.
Na lang wachten is er weer vordering in het project. (kwam ook nog een project tussendoor van een vloerstaande mini monitor voor mijn vader, ook maar wat foto's van toegevoegd)
ook de 2e Topkast is gefreesd!
Zag wel dat het inlopen van de frees bij een aantal platen niet goed was gegaan (foutje in het cnc programma) en ik wil eigenlijk niet gaan plamuren dus toch maar even op nieuw gefreesd!
Bijlagen
Beschadiging van 3 panelen door verkeerd inlopen van de frees
De minimonitor heb ik ook gehoord bij speakerland, wat mij toen opviel was dat er erg veel laag kwam uit zo'n klein kastje!
Word het standaard filter aangepast op deze vloerstaande versie van de minimonitor?