Eerst een proefstrookje MDF zagen om te kijken hoe ver de zaagsnede van de geleider uitkomt (beetje wazige foto maar het idee is duidelijk):

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5060/5493957659_d776797736_o.jpg
Het hout ingeklemd:

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5099/5493958397_f689a503b7_o.jpg
De zaag erin... Spannend...
De cirkelzaag heeft het maar zwaar met het harde hout. Maar uiteindelijk worden de zaagsneden over het algemeen redelijk van kwaliteit.

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5052/5494551372_80d4bb2efb_o.jpg
Een plankje klaar, even checken of het een beetje haaks is:

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5257/5494552108_e4fafbd021_o.jpg
Daarna heb ik alles bij elkaar geklemd en de uiteinden met de bandschuurmachine afgevlakt. Scheelde een halve centimeter, zodat nu alles 89.5 cm is. De hoogte komt over het algemeen best leuk overeen, meer dan een millimeter zal het niet uiteen lopen. Als de hele kast in elkaar zit zal er dus nog een klein beetje schuurwerk zijn, maar niet veel meer, denk ik.
Een van de planken (uiterst rechts) is niet helemaal mooi recht geworden, maar dat geeft niet. Die kan ik dan mooi gebruiken om de boven- en onderkantjes uit te halen.

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5211/5494552774_fd8e8a97ea_o.jpg
En toen lag er overal in mijn kamer een dikke laag stof:

- Bronbestand:
http://farm6.static.flickr.com/5138/5493960649_47bf320151_o.jpg
Ik ben best wel te spreken over het resultaat. De lengte van de planken komt goed overeen en ze zien er ook best netjes uit. Ik ben ook blij dat het goed gegaan is en ik dit nu achter de rug heb... Als je een stuk MDF verprutst kun je zo een nieuwe plank pakken, maar met het hout was het allemaal toch net wat spannender.
Volgende hoofdstukken: baffles, achterpanelen, sandwichpanelen (tegen het MDF komt bitumen + multiplex, tegen het hardhout bitumen + ofwel spaanplaat ofwel MDF), bracings en de voetjes voor de speakers. Daarna de subwooferkasten
