Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Gekwalificeerd netspanningsinstraler
Moderator: Beheerdersteam
Als jij het MDF aan de binnenkant voorziet van bracings zodat de panelen niet bol of hol kunnen gaan staan dan win je daar al een hoop mee.Koen K schreef:Nee, dat snap ik. Dank voor de tipsIk zal er rekening mee houden.
Nog een vraagje: binnenkort ga ik het hout schaven. Tot welke dikte hout denk je dat ik met 22 mm MDF kan verlijmen? Is 16 mm goed te doen wat dat betreft of gaat dat ook spanning opleveren?
Nou, meningen zijn het ten dele. In mijn geval en zeker in Arno z'n geval zijn het uit de praktijk of via vakkennis opgedane ervaringen. Zowel Arno als ikzelf zijn mierenn**kers eerste klas, het is niet gauw goed, perfectie is ons streven, dus als je onze adviezen naast je neerlegt dan is dat onverstandig maar natuurlijk geheel je eigen keuze.Koen K schreef:Dat was sowieso de bedoeling.
Ennuh... Nog even over het bovenstaande (want misschien vinden jullie me intussen een beetje een irritant ventje):
Ik wil niet per se recalcitrant / eigenwijs zijn, maar ik merk wel dat iedereen een mening heeft over van alles en nog wat... En dat ik daar dus een beetje mijn eigen pad in moet vindenWees ervan overtuigd dat ik alle adviezen zeer waardeer en ook absoluut serieus neem.
Nee, fineren kan best zelf. Avalon achtige kasten worden wat lastiger maar fineren is te doen, kan heel netjes als je zorgvuldig werkt. Spuitwerk moet je inderdaad de middelen voor hebben maar met 'geduld' heb ik op dit forum ook prachtige lakwerk resultaten gezien - al dan niet gepoetst.SSassen schreef:Fineren moet je laten doen, behalve als d'r ervaring mee hebt, er is zelfbouw en zelfbouw, maar fineren en spuitwerk laat de zelfbouwer gewoon elders doen.
Precies, en dat doet hij nu dus niet (eigenwijs rotjoch!).Martijn M schreef:Uit ervaring kan ik je zeggen dat het uit het centrum plaatsen van de tweeter niet echt goed werkt. Van de andere kant, het in 't centrum plaatsen werkt ook niet super. Eigenlijk moet je gewoon de diffractie aanpakken.