[longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

ray5150 schreef:
Je bent bij Dick Best hiervoor nog geen 2 euro kwijt,(incl BTW; excl verzenden. (ook 2 euro.)) dan krijg je alles in metaalfilm en 0.25 Watt
en met behulp van Ray inmiddels de boel bij DickBest besteld. Website is nog even een weekje online ivm vertraging van de verhuizing. :D

Thanks Ray :rock:
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op di 11 jan 2011, 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

Graag gedaan!
(Ik ga zelf ook nog maar even een A4'tje met handel bestellen... :wink: dat gaat me wel 10 hele Euri's kosten.... :lol: )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door Henkjan »

[OT]is dat een nieuwe trend, allerlei vooroorlogse heren als avatar?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
[OT]is dat een nieuwe trend, allerlei vooroorlogse heren als avatar?
[nog meer OT] Blijkbaar wel, Ja. Het is wel iemand met een elektrotechnische achtergrond...
(Diep van binnen wil ik eigenlijk net zo'n hupsend meisje als Leeuwarden heeft, :lol: maar ja, dan ben ik weer zo'n na aper...)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door AatV »

(nog veel meer OT)
Ik heb helemaal niets tegen vooroorlogse heren, maar wie is het Ray?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

[en nog meer OT]
Dat zou jij toch moeten weten, Aat, hij is net zo oud als jou(w Avatar).... :lol:
Hint: hij woonde en werkte in Den Haag.....(waar anders?) :mrgreen:


(Als b-Force nu ook nog reageert is het helemaal een bejaardenhuis bijelkaar...)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door AatV »

(Allerlaatste OT?, sorry MechanicalAnimal :wink: )
Idzerda!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

ray5150 schreef:
(Diep van binnen wil ik eigenlijk net zo'n hupsend meisje als Leeuwarden heeft, :lol: maar ja, dan ben ik weer zo'n na aper...)
Mag hoor, ik ben wel toe aan een mede-hupsend vriendinnetje :rock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Bestel ik met mij duffe hasses die 1 M Ohm in 0.25watt ipv 3 watt :-# sufkudt!

Dan laat ik die wel met de rest van RSonline meekomen, DB had die 3watter toch niet in metaalfilm, alleen kool.

Ben benieuwd hoe snel Dickie B. levert :rock:

edit: tiepvautje.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op ma 10 jan 2011, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door AatV »

@MA,

Ik neem aan dat je de weerstand van 1 Ohm (R1) bedoeld en niet de weerstanden van 1 MOhm. De laatste zijn met 0,25 Watt al flink overgedimensioneerd!

groet,
AatV
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

scherp gezien Aat, dank je wel, ik heb het aangepast :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
(Allerlaatste OT?, sorry MechanicalAnimal :wink: )
Idzerda!
Goed zo!! \:D/ :proost: :dank: klik.
MechanicalAnimal schreef:
DB had die 3watter toch niet in metaalfilm, alleen kool.

Nou, 3 watt MOX is er wel hoor, alleen niet in 1 Ohm wel zeer mooie weerstanden voor het geld.
Je had ook deze kunnen nemen. geen MOX (niet noodzakelijk want in de voedingslijn) maar wel 1 % en van Vitrohm.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Hatsikidee......post van dickbest :rock:

weerstandjes en krimpkous in de bus :mrgreen:.....en omdat ik vooruit betaald had (incl 7 euro verzendkosten) zat er een zakje wisselgeld in omdat de portokosten goedkoper uitvielen :D

Wat een topzaak!

Nu hopen dat er maandag ergens een soldeerstation tussen mijn verjaardagkado's zit :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

En? heb je ook nog een rol soldeer op je verjaardag gehad? :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Geen van beiden :lol:

maar wel 15 kilo bankschroef en een Dremel300 :rock:

Gisteravond wel nog even wezen frezen aan de Galactica's, die moeten ook nog af :wink:
Nog even niet meer aan de B1 toegekomen dus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door ray5150 »

Dan heb je in ieder geval een stevige ondergrond om je printje op vast te klemmen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Derde handje :lol:
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door Rudolf »

He wat jammer, nu houdt het op?
Ik wil ook de B1 gaan bouwen maar dan gebalanceerd (=alles dubbel) en vond pas net dit draadje.
Wel mooi veel tips vanuit de Nederlandse situatie, hoewel mijn Engels niet echt slecht is.
IK heb ooit die B1 van Leeuwarden gekocht en die draait met 2x oplaadbare 9 Volt blokjes prima op 18 Volt.
Ruud
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door ray5150 »

Is tie al klaar dan ? :mrgreen:
(sommigen nemen Long-term wel erg serieus... :lol: )
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door MechanicalAnimal »

Rudolf schreef:
He wat jammer, nu houdt het op?
Ik wil ook de B1 gaan bouwen maar dan gebalanceerd (=alles dubbel) en vond pas net dit draadje.
Wel mooi veel tips vanuit de Nederlandse situatie, hoewel mijn Engels niet echt slecht is.
IK heb ooit die B1 van Leeuwarden gekocht en die draait met 2x oplaadbare 9 Volt blokjes prima op 18 Volt.
Ruud
Hoi Ruud, de print voor de B1 ligt gewoon netjes op zijn beurt te wachten :D

ik heb nog een aardige kluif werk in de vorm van de Galactica's waar ik nog druk mee bezig ben. Er liepen een aantal dingen tegelijk, maar daar ben ik maar even van afgestapt, dat werkt voor geen meter :lol:
ray5150 schreef:
Is tie al klaar dan ? :mrgreen:
(sommigen nemen Long-term wel erg serieus... :lol: )
bij lange na niet, en ja, ik ook :lol:
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door Rudolf »

Mijn gewone B1 werkt prima.
Ga nu zelf een nieuwe gebalanceerde bouwen. Voor mij een hele klus.
Eerst onderdelen sprokkelen, de JFets heb ik al; en in het C Bos raak ik algauw de weg kwijt; ik kijk maar op fotoos van anderen en in mijn eigen bakje wat kan. MKP MKT MKS , metalic polypropylene film capacitors, polyester idem, kom er maar eens uit. En op DIY forum inmiddels 318 bladzijden met discussie over waarom je een 400Volt dure dikzak zou gebruiken als een klein 25 Voltertje ook kan? Kom daar maar eens uit als nitwit die ik ben.
Maar na apen kan ik goed. Ik zoek zoveel mogelijk dezelfde als in mijn 1e B1 bakje ziitten; die werkt goed, doodstil b.v.
U hoort nog van mij.
Als het in een apart draadje moet zeg je het maar hoor mechanisch beest!
Ruud
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door Rudolf »

De meeste componenten kom ik wel uit; de C's is moeilijk.
kan deze als C3, C100 (1uF) en C101 (10uF)?

Ik wil wel wat duurdere/betere gebruiken maar op plaatsen dat dat zin heeft, en daar heb ik niet genoeg kennis voor.
Ik shop bij Baco, Best en onderdelen on-line; evt Conrad.
Bijlagen
file_223.jpg
Laatst gewijzigd door Rudolf op za 26 nov 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door ray5150 »

sja, blijf moelijke materie, de een zweert erbij, de ander vind het onzin. (ik ga er nu geen mening over verkondigen.)
Mischien is het een idee om eerst een "standaard" condensator te proberen.
En als je schakeling goed werkt en deze voldoet kun je altijd nog een opzoek gaan naar een dure en/of audiofiele condensator.
(een Wima is niks mis mee.)
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door Rudolf »

Zoals ik al schreef duizelt het je als noob al gauw als je je in condensatoren gaat verdiepen.
Mijn kennis bestond er uit dat ik ongeveer begreep wat zo'n ding kon/deed, en dat hij een + en een _ had.
Dat hebben de meesten tegenwoordig niet en het aantal soorten is zowat oneindig, net als de gebruikte materialen.
Voor in zo'n simpel apparaatje wil ik best 3 of 4 euro betalen voor een component in plaats van het goedkoopste 15 cent of zo, maar het moet wel enige zin hebben en dat weet ik gewoon niet.
Ik kan dus ook niet bepalen welke keuzes ik heb, welke wel kunnen en welke op die plaats niet.
Ik denk dat ik voor de wimaas ga en voor de voeding zo een:
Bijlagen
elco-10000uf-25v.jpg
elco-10000uf-25v.jpg (2.63 KiB) 100 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rudolf
Berichten: 594
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 8:42
Locatie: Voorschoten

Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Editio

Bericht door Rudolf »

Dit wordt een langdradig en rommelig draadje.
Ik heb nu een print af en als stereoprintje getest. En het werkt.
Ga nu proberen de andere in spiegelbeeld te maken, lijkt me mooi en dan heb ik de aansluitingen mooi vlak bij de XLR chassisdelen.
Dan nog in de kast, potmeter er aan en gebalanceerd testen.
En ik heb een gomotoriseerde ALPS quad pot; dan moet ik nog eens gaan uitzoeken hoe ik die afstandbedienbaar krijg. Hoeft alleen maar linksom rechtsom voor volume, dus die Ebaysetjes kunnen mij iets te veel.
Zal fotoos maken morgen.
Ruudjoo
Plaats reactie