Ik ben nieuw hier op het forum en zal me even voorstellen. Ben Pieter en woon in Noord Holland. Mijn kennis met zelfbouw speakers zijn beperkt, maar de basis kennis is aanwezig en vind het leuk om te doen.
Wat wel redelijk lukt is een sub in elkaar zetten, persoonlijk vind ik dit het leukste om te doen om dat ik van knallen hou
Het project zal begin januari van start gaan met bestellen en eind januari met de bouw, zal proberen ook wat leuke foto's erop te zetten
wat ik hier vaak gelezen heb is de CSS SDX15
deze wilde ik niet gebruiken, maar een stapje hoger nog. wat ik op internet na veel kijken en speuren ben tegen gekomen is deze woofer: de Soundsplinter RL-P18. Hiervan wil ik er graag 2 bestellen uit Amerika en twee subjes mee maken, maar misschien weten jullie nog wel leukere subjes.
http://www.soundsplinter.com/rlp18_subw ... ation.html
De AMP vind ik nog wel moeilijk om te kiezen, de enigste die ik daarvoor kan is de Hypex DS 8.0, maar misschien hebben jullie daar nog andere ideeen over.
De woofer, dual 4ohmVC, wordt in serie gezet. Het klopt dat de Re verviervoudigd en de BL verdubbeld?
Zit alleen nog te twijfelen tussen BR of closed
Heb me laten vertellen dat een topje bij de 40 hz niet zo erg is, zoals bij de BR te zien is.
Groupdelay van de BR gaat pass omhoog onder de 20 Hz neem aan dat dit ook niet z'n punt is.
Verder zal er nog iets geprobeerd moeten worden om het air door de BR poort minimaal hoorbaar te houden.
Wat vinden jullie van dit project? zouden jullie dingen anders doen? drivers? inhoud?, wil niet groter als 200 liter eigenlijk. ik hoor het graag