ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010
Moderator: Beheerdersteam
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@Anne,
Even helemaal off-topic :
Het was geen notaris, maar een makelaar en het was in ieder geval ook niet wijlen Louis Neefs als je naar zijn lied "Martine" luistert!
groet,
Aat
Even helemaal off-topic :
Het was geen notaris, maar een makelaar en het was in ieder geval ook niet wijlen Louis Neefs als je naar zijn lied "Martine" luistert!
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Ach ja,natuurlijk,het was een makelaar waar Bijltje over zong.
Of Louis die Martine bedoelde weet ik nog zo niet,er was hier in Belgie ook een nieuwslezeres van die naam
Anne
Of Louis die Martine bedoelde weet ik nog zo niet,er was hier in Belgie ook een nieuwslezeres van die naam
Anne
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Eh, ja dat kon ik ook niet weten. ik kom wel regelmatig bij twenthe over de vloer maar de laatste keer dat ik daar een buizentrafo heb gekocht is omstreeks 1997 geweest...Miniwatt schreef:En dan naar Twenthe gaan en zeggen dat je iets op de oude site zag staan. Heb ik laatst gedaan, ik kreeg bijna ruzie met die man, hij beweerde bij hoog en bij laag dat de oude site niet meer toegankelijk was. "Dat kàn niet, heer!" Niet bepaald flexibel, maar dat zie je ook aan de winkel. Ik heb maar wijselijk gezwegen verder
![]()
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Vandaar mijn waarschuwing voor de trouwe lezers hierray5150 schreef:Eh, ja dat kon ik ook niet weten.Miniwatt schreef:En dan naar Twenthe gaan en zeggen dat je iets op de oude site zag staan. Heb ik laatst gedaan, ik kreeg bijna ruzie met die man, hij beweerde bij hoog en bij laag dat de oude site niet meer toegankelijk was. "Dat kàn niet, heer!" Niet bepaald flexibel, maar dat zie je ook aan de winkel. Ik heb maar wijselijk gezwegen verder
![]()
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Hallo Aat,
uiteindelijk het ontwerp teruggevonden waar ik de mosterd heb gehaald,lijkt me wel zo netjes om de bron te vermelden(hangt eraan).
De grote kathodeweerstanden met het (on)nodige hoge verbruik+warmte en de voorversterker met ECC85 bevielen me niet.
Toen heb ik,al een hele tijd geleden,zo het een en ander veranderd.Je ELL80 projekt deed me er weer aan denken en dus wat aangepast.
Anne
uiteindelijk het ontwerp teruggevonden waar ik de mosterd heb gehaald,lijkt me wel zo netjes om de bron te vermelden(hangt eraan).
De grote kathodeweerstanden met het (on)nodige hoge verbruik+warmte en de voorversterker met ECC85 bevielen me niet.
Toen heb ik,al een hele tijd geleden,zo het een en ander veranderd.Je ELL80 projekt deed me er weer aan denken en dus wat aangepast.
Anne
- Bijlagen
-
- DCcoupledamp.pdf
- (636.24 KiB) 619 keer gedownload
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@Anne,
Bedankt voor de schema's. Heb deze schema's (nog) niet echt goed bestudeerd, maar ik heb nog wel een versterkertje met EL84's etc. die ik voor een gelijkstroomgekopplde versterker zou kunnen kannibaliseren, maar niet in de nabije toekomst, want ik heb nog zoveel plannen....
groet,
Aat
Bedankt voor de schema's. Heb deze schema's (nog) niet echt goed bestudeerd, maar ik heb nog wel een versterkertje met EL84's etc. die ik voor een gelijkstroomgekopplde versterker zou kunnen kannibaliseren, maar niet in de nabije toekomst, want ik heb nog zoveel plannen....
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Die Kanibaal hoort elders op het forum thuis
Als je zover bent en belangstelling heb kan ik m'n uitvoering voor 2xEL84 wel laten zien (vertonen zeggen ze hier
)
'tIs,jammer genoeg alleen theorie,maar het gespaart je dan toch rekenwerk
Anne
Als je zover bent en belangstelling heb kan ik m'n uitvoering voor 2xEL84 wel laten zien (vertonen zeggen ze hier
'tIs,jammer genoeg alleen theorie,maar het gespaart je dan toch rekenwerk
Anne
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Er zijn de laatste tijd wat vorderingen geweest.
Ik heb een aantal printen gemaakt : Vervolgens de printen in een groen jasje gestoken : en nu nog boren en zien of ik alle onderdelen wel in huis heb...
Vandaag eveneens aangekomen : Dit houdt me voorlopig wel van de straat!
groet,
Aat
Ik heb een aantal printen gemaakt : Vervolgens de printen in een groen jasje gestoken : en nu nog boren en zien of ik alle onderdelen wel in huis heb...
Vandaag eveneens aangekomen : Dit houdt me voorlopig wel van de straat!
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@Barry2001,
2 x versterkerprint
1 x basic print t.b.v. ongeregelde hoogspanning en gloeispanning
1 x geregelde spanning voor de 4 schermroosters
1 x geregelde spanning voor de ECC81 en spanning van -15 Volt
groet,
Aat
2 x versterkerprint
1 x basic print t.b.v. ongeregelde hoogspanning en gloeispanning
1 x geregelde spanning voor de 4 schermroosters
1 x geregelde spanning voor de ECC81 en spanning van -15 Volt
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
AatV schreef:Ik heb een aantal printen gemaakt
Goed bezig Aat!, Zelf getekend en geetst ook? ik zie dat je ze ook in een vertinbad hebt gedompeld?
Ik vrees dat je daar een probleem mee hebt, die groene film zit ook op de soldeer pads en soldeer hecht absoluut niet aan dat groene spul.AatV schreef:Vervolgens de printen in een groen jasje gestoken
of je moet iets hebben dat oplost door hitte, dan gaat het wel maar 't zal wel flink gaan stinken.
meestal koop ik eerst de onderdelen of zoek ik de datasheets op en pas daar het ontwerp op aan. dat geld vooral voor elko's en condensatoren, die zijn er in zoveel verschillende maten.AatV schreef:en nu nog boren en zien of ik alle onderdelen wel in huis heb...
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Nou,nou,en ik maar denken dat het een "versterkertje" ging worden
Vijf printen,maar wel mooi werk
Wat stelt die toestand links op de versterkerprint voor ? Lijkt wel zoiets als eventueel doorkrassen als er een zekering zit,of een meerkeuzemogelijkheid voor een onbeslist onderdeel.
Anne
Vijf printen,maar wel mooi werk
Wat stelt die toestand links op de versterkerprint voor ? Lijkt wel zoiets als eventueel doorkrassen als er een zekering zit,of een meerkeuzemogelijkheid voor een onbeslist onderdeel.
Anne
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@Ray5150,
Inderdaad, vertind!
Het groene spul is geen plastic zoals SK10, maar een beschermlak en flux (te koop bij Dick Best). Solderen is geen probleem.
De afmetingen van alle componenten zijn bekend en zijn een tijdje geleden besteld en afgeleverd. Maar je weet nooit of je inderdaad alles in huis hebt.
@Anne,
Denk dat je de stroombron bedoelt. Binnenkort echter bestukt te zien in dit theater, lijkt me veel duidelijker.
groet,
Aat
Inderdaad, vertind!
Het groene spul is geen plastic zoals SK10, maar een beschermlak en flux (te koop bij Dick Best). Solderen is geen probleem.
De afmetingen van alle componenten zijn bekend en zijn een tijdje geleden besteld en afgeleverd. Maar je weet nooit of je inderdaad alles in huis hebt.
@Anne,
Denk dat je de stroombron bedoelt. Binnenkort echter bestukt te zien in dit theater, lijkt me veel duidelijker.
groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op do 13 jan 2011, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Goed bezig Aat. Maak je die printen zelf, thuis?
Die trafo's zien er ook top uit.
Die trafo's zien er ook top uit.
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Bedankt RobertD,
Ik gebruik het freeware programmaatje Express PCB, dan uitdraaien op overheadsheets en vervolgens de bekende trits : belichten, ontwikkelen en etsen.
Trafo's zoals eerder vermeld uit Schagen.
groet,
Aat
Ik gebruik het freeware programmaatje Express PCB, dan uitdraaien op overheadsheets en vervolgens de bekende trits : belichten, ontwikkelen en etsen.
Trafo's zoals eerder vermeld uit Schagen.
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
In het kader van de voortgangsrapportage:
Heb de "perifere" printen voorzien van componenten. Het ziet er nu zo uit: De rest volgt,
groet,
Aat
Heb de "perifere" printen voorzien van componenten. Het ziet er nu zo uit: De rest volgt,
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Mooi Aat! Ziet er goed uit. Behuizing inderdaad, heb je daar al ideeen voor?
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
@RobertD & Barry2001,
Ik heb de onderdelen liggen om een setje Paasproject 2010 luidsprekers te maken, die waarschijnlijk afgewerkt gaan worden in hoogglans zwart. Deze versterker moet er bij gaan passen qua afmetingen en afwerking.
Hoe precies? Ben er nog niet uit....
groet,
Aat
Ik heb de onderdelen liggen om een setje Paasproject 2010 luidsprekers te maken, die waarschijnlijk afgewerkt gaan worden in hoogglans zwart. Deze versterker moet er bij gaan passen qua afmetingen en afwerking.
Hoe precies? Ben er nog niet uit....
groet,
Aat
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Zozo, dat ziet er heel erg strak uit die printjes 
Netjes hoor
Netjes hoor
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Heel mooi,zou zeggen,komen zo van de kapper
geknipt,watergolf scheiding recht geen (draadje)haartje scheef
En ik maar denken 't was toch een buizenversterker
WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WIJ WILLEN BUIZEN
Anne
En ik maar denken 't was toch een buizenversterker
WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WIJ WILLEN BUIZEN
Re: ELL80 PP Buizen eindversterker
Ach ja,dacht iemand die niet ver van het Malieveld zit is zoiets wel gewend
Anne
Anne

