ELL80 PP Buizen eindversterker + PP 2010

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Anne,

Even helemaal off-topic :
Het was geen notaris, maar een makelaar en het was in ieder geval ook niet wijlen Louis Neefs als je naar zijn lied "Martine" luistert!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Ach ja,natuurlijk,het was een makelaar waar Bijltje over zong.
Of Louis die Martine bedoelde weet ik nog zo niet,er was hier in Belgie ook een nieuwslezeres van die naam :roll:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

Miniwatt schreef:
:o En dan naar Twenthe gaan en zeggen dat je iets op de oude site zag staan. Heb ik laatst gedaan, ik kreeg bijna ruzie met die man, hij beweerde bij hoog en bij laag dat de oude site niet meer toegankelijk was. "Dat kàn niet, heer!" Niet bepaald flexibel, maar dat zie je ook aan de winkel. Ik heb maar wijselijk gezwegen verder :-#
Eh, ja dat kon ik ook niet weten. ik kom wel regelmatig bij twenthe over de vloer maar de laatste keer dat ik daar een buizentrafo heb gekocht is omstreeks 1997 geweest...
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Miniwatt »

ray5150 schreef:
Miniwatt schreef:
:o En dan naar Twenthe gaan en zeggen dat je iets op de oude site zag staan. Heb ik laatst gedaan, ik kreeg bijna ruzie met die man, hij beweerde bij hoog en bij laag dat de oude site niet meer toegankelijk was. "Dat kàn niet, heer!" Niet bepaald flexibel, maar dat zie je ook aan de winkel. Ik heb maar wijselijk gezwegen verder :-#
Eh, ja dat kon ik ook niet weten.
Vandaar mijn waarschuwing voor de trouwe lezers hier ;)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Hallo Aat,
uiteindelijk het ontwerp teruggevonden waar ik de mosterd heb gehaald,lijkt me wel zo netjes om de bron te vermelden(hangt eraan).
De grote kathodeweerstanden met het (on)nodige hoge verbruik+warmte en de voorversterker met ECC85 bevielen me niet.
Toen heb ik,al een hele tijd geleden,zo het een en ander veranderd.Je ELL80 projekt deed me er weer aan denken en dus wat aangepast.
Anne
Bijlagen
DCcoupledamp.pdf
(636.24 KiB) 619 keer gedownload
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Anne,

Bedankt voor de schema's. Heb deze schema's (nog) niet echt goed bestudeerd, maar ik heb nog wel een versterkertje met EL84's etc. die ik voor een gelijkstroomgekopplde versterker zou kunnen kannibaliseren, maar niet in de nabije toekomst, want ik heb nog zoveel plannen....

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Die Kanibaal hoort elders op het forum thuis :lol: :lol:
Als je zover bent en belangstelling heb kan ik m'n uitvoering voor 2xEL84 wel laten zien (vertonen zeggen ze hier :? )
'tIs,jammer genoeg alleen theorie,maar het gespaart je dan toch rekenwerk :-s
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

Er zijn de laatste tijd wat vorderingen geweest.

Ik heb een aantal printen gemaakt :
prints geel.jpg
Vervolgens de printen in een groen jasje gestoken :
prints groen.jpg
en nu nog boren en zien of ik alle onderdelen wel in huis heb...

Vandaag eveneens aangekomen :
trafo's no.2.jpg
Dit houdt me voorlopig wel van de straat!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Barry2001 »

Waar zijn die printen voor Aat, bias ofzo?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Barry2001,

2 x versterkerprint
1 x basic print t.b.v. ongeregelde hoogspanning en gloeispanning
1 x geregelde spanning voor de 4 schermroosters
1 x geregelde spanning voor de ECC81 en spanning van -15 Volt

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

AatV schreef:
Ik heb een aantal printen gemaakt

Goed bezig Aat!, Zelf getekend en geetst ook? ik zie dat je ze ook in een vertinbad hebt gedompeld?
AatV schreef:
Vervolgens de printen in een groen jasje gestoken
Ik vrees dat je daar een probleem mee hebt, die groene film zit ook op de soldeer pads en soldeer hecht absoluut niet aan dat groene spul.
of je moet iets hebben dat oplost door hitte, dan gaat het wel maar 't zal wel flink gaan stinken.
AatV schreef:
en nu nog boren en zien of ik alle onderdelen wel in huis heb...
meestal koop ik eerst de onderdelen of zoek ik de datasheets op en pas daar het ontwerp op aan. dat geld vooral voor elko's en condensatoren, die zijn er in zoveel verschillende maten.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Nou,nou,en ik maar denken dat het een "versterkertje" ging worden :lol:
Vijf printen,maar wel mooi werk 8)
Wat stelt die toestand links op de versterkerprint voor ? Lijkt wel zoiets als eventueel doorkrassen als er een zekering zit,of een meerkeuzemogelijkheid voor een onbeslist onderdeel.
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Ray5150,

Inderdaad, vertind!
Het groene spul is geen plastic zoals SK10, maar een beschermlak en flux (te koop bij Dick Best). Solderen is geen probleem.
De afmetingen van alle componenten zijn bekend en zijn een tijdje geleden besteld en afgeleverd. Maar je weet nooit of je inderdaad alles in huis hebt.

@Anne,
Denk dat je de stroombron bedoelt. Binnenkort echter bestukt te zien in dit theater, lijkt me veel duidelijker.


groet,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op do 13 jan 2011, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door RobertD »

Goed bezig Aat. Maak je die printen zelf, thuis?

Die trafo's zien er ook top uit.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

Bedankt RobertD,

Ik gebruik het freeware programmaatje Express PCB, dan uitdraaien op overheadsheets en vervolgens de bekende trits : belichten, ontwikkelen en etsen.

Trafo's zoals eerder vermeld uit Schagen.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

In het kader van de voortgangsrapportage: :wink:

Heb de "perifere" printen voorzien van componenten. Het ziet er nu zo uit:
voeding anode- en gloei.JPG
voeding grids.JPG
voedingen voortrap.JPG
De rest volgt,

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door ray5150 »

=D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door TheoK »

Wow. Wat retestrak zeg. :wink: =P~
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door RobertD »

Ben benieuwd naar de behuizing....
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Barry2001 »

Mooi Aat! Ziet er goed uit. Behuizing inderdaad, heb je daar al ideeen voor?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@RobertD & Barry2001,

Ik heb de onderdelen liggen om een setje Paasproject 2010 luidsprekers te maken, die waarschijnlijk afgewerkt gaan worden in hoogglans zwart. Deze versterker moet er bij gaan passen qua afmetingen en afwerking.
Hoe precies? Ben er nog niet uit....

groet,
Aat
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door EppeRRR »

Zozo, dat ziet er heel erg strak uit die printjes :D

Netjes hoor :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Heel mooi,zou zeggen,komen zo van de kapper :!: geknipt,watergolf scheiding recht geen (draadje)haartje scheef :D
En ik maar denken 't was toch een buizenversterker =;
WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WAAR BLIJVEN DE BUIZEN,WIJ WILLEN BUIZEN :twisted:
:lol: :lol: :lol: Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door AatV »

@Anne,

Rustig, rustig...
Alles op z'n tijd!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: ELL80 PP Buizen eindversterker

Bericht door Ah!buis »

Ach ja,dacht iemand die niet ver van het Malieveld zit is zoiets wel gewend :roll:
Anne
Plaats reactie