Op dit moment ben ik bezig met een eigen versie van de Wheatfield HA2 hoofdtelefoonversterker.
http://www.pmillett.com/wheatfield.htm
http://www.pmillett.com/Wheatfield/manual.pdf
Na wat modificaties heb ik een eigen "light" versie op de wereld gezet.
Lagere voedingsspanning van ca. 220VDC door een choke loaded power supply te bouwen ipv. capacitor load.
Ruststroom door de 6AS7 is ca 65-70 mA.
Het eindresultaat wordt dus zoiets tussen een Waarde Amp en een Wheatfield HA2 amp, wél met gelijkrichtbuis in de voeding.
Dit moet meer dan genoeg vermogen kunnen leveren aan mijn 250 ohm Beyer 880.
Als versterkend eerste buisje wil ik een 5687 of 6CG7/6SN7 toepassen.
Na eventjes gespeeld te hebben met een anodeweerstand als load en een SRPP met 2x 5687-ers
(best wel naar tevredenheid trouwens) wil ik eens een stroombron als anode load voor de eerste buis gaan proberen.
Nu komt mijn probleem;
Een tijdje terug ben ik een schema van een stroombron tegen gekomen in een van de buizen topics.
Als ik me goed herinner was deze gebouwd met 2 transistoren in een soort van cascode, enkele weerstanden en 1 of 2 (?) LED's.
Alleen, ik kan het schema nergens meer vinden...
Wie kan mij hieraan helpen?
Heeft iemand reeds ervaring met een stroombron als anode load?
Alle advies en ideeën zijn welkom.




