Maar als het familie is van us mem,die je zo fraai vertoont,wil ik wel 's kennis maken
Anne
Moderator: Beheerdersteam
gaat voor hem nu net niet op.ik wil niet te negatief doen,maar het barst in de wereld van firma's die allang begrepen hebben dat niets in de kop niet wil zeggen niets in de knip.Het is geen verwijt aan de klant,je kunt niet alles weten,maar ik wordt daar toch flink treurig van.
hoi Jan,Leeuwarden schreef:Maar als je dan toch 15.000 uF wil wordt het beduidend duurder ben ik bang:
http://www.baco-army-goods.nl/component ... -elna.html
Thanks, wel jammer dat de rest van de BOM daar niet zo te bestellen iscool schreef:
Ah!buis schreef:Maar als het familie is van us mem,die je zo fraai vertoont,wil ik wel 's kennis maken![]()
Hmmm ja.... Een kleine belediging die ik maar negeer...ray5150 schreef:Ah!buis schreef:Maar als het familie is van us mem,die je zo fraai vertoont,wil ik wel 's kennis maken![]()
![]()
![]()
De 10 uF en 1 uF caps nodigen inderdaad uit om daar iets bovengemiddelds in te zetten. Ik had er zelf Audyn caps inzitten. Als hem nu zou bouwen zou mijn nieuwsgierigheid uitgaan naar Clarity.MechanicalAnimal schreef:hoi Jan,
Voor de 10uF en 1uF caps wil ik een goede kwaliteit kiezen, Claritycap ESA/SA of misschien wel Jantzen Audio Superior Z-caps.
Dus of zo'n elco nou €0.50 of €1.50 gaat kosten ga ik niet zo erg vinden.
Thanks, wel jammer dat de rest van de BOM daar niet zo te bestellen is![]()
Ik ga maar 's kijken of ik item voor item de boel op conrad.nl kan opsnorren en post mijn winkelwagentje wel even of iemand er even naar kan kijken.
Ja psies...en van die ene euro lig ik dus niet wakker als die B1 aan caps en PCB zo'n 150 euro gaat doen.Leeuwarden schreef:De 10 uF en 1 uF caps nodigen inderdaad uit om daar iets bovengemiddelds in te zetten. Ik had er zelf Audyn caps inzitten. Als hem nu zou bouwen zou mijn nieuwsgierigheid uitgaan naar Clarity.
Is er bij jou in de buurt niet een electronicawinkel? Nogmaals: hier in Leeuwarden kon ik het, op de 10 uF caps na, probleemloos krijgen...
Nee, hij bedoelt het juist als een compliment!Leeuwarden schreef:Hmmm ja.... Een kleine belediging die ik maar negeer...ray5150 schreef:Ah!buis schreef:Maar als het familie is van us mem,die je zo fraai vertoont,wil ik wel 's kennis maken![]()
![]()
![]()
90% van wat je nodig hebt kun je gewoon bij Dick Best bestellen, en wat niet op zijn site staat moet je gewoon een begeleidend mailtje sturen.MechanicalAnimal schreef:Voor de 10uF en 1uF caps wil ik een goede kwaliteit kiezen, Claritycap ESA/SA of misschien wel Jantzen Audio Superior Z-caps.
Dus of zo'n elco nou €0.50 of €1.50 gaat kosten ga ik niet zo erg vinden.
Het vervelende is gewoon dat ik met de manufactures-nummers ("ean"nummers zeg maar) gewoon die lijst met onderdelen bij 1 toko weg wil halen. Maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn![]()
Bij Farnell kan ik 3 items niet vinden en het lijkt mij onzin om 8 onderdeeltjes via Digikey vanuit de US naar NL te laten komen. De verzendkosten bedragen 30 dollar bij een bestelling van 12 dollar.
Weertstanden: klikMechanicalAnimal schreef:hhmmm.....ff oefenen hoor![]()
als ik bijv voor deze metaalfilmweerstand een alternatief opzoek....
dan zoek ik een metaalfilmweerstand:
0.5 watt
1.00M Ohm (is dat 1 Ohm?)
1% tolerantie
+/-50 ppm/C
en dan vind ik er op Farnell geen 1 dus.
Ja psies...en van die ene euro lig ik dus niet wakker als die B1 aan caps en PCB zo'n 150 euro gaat doen.Leeuwarden schreef:De 10 uF en 1 uF caps nodigen inderdaad uit om daar iets bovengemiddelds in te zetten. Ik had er zelf Audyn caps inzitten. Als hem nu zou bouwen zou mijn nieuwsgierigheid uitgaan naar Clarity.
Is er bij jou in de buurt niet een electronicawinkel? Nogmaals: hier in Leeuwarden kon ik het, op de 10 uF caps na, probleemloos krijgen...
Nee helaas niet, probleem is gewoon dat ik dus niet ff zo een alternatiefje voor weerstand-zus of diode-zo uit mijn mouw schud
Ik ben heel gevoelig voor zulke dingen...ray5150 schreef:Nee, hij bedoelt het juist als een compliment!![]()
Ja, zij ook...Leeuwarden schreef:Ik ben heel gevoelig voor zulke dingen...ray5150 schreef:Nee, hij bedoelt het juist als een compliment!![]()
Hoi Anne, ik begrijp dat jij je vraagtekens zet bij dit ontwerp, daar kan ik je echter helaas niet bij helpen. Ik kan je wel adviseren eens het topic op DIYaudio door te worstelen.Ah!buis schreef:Wie mag Nelson Pass wel weerwezen
hhmmm...ik reken natuurlijk ook al de Jantzen Audio Superior Z-Caps mee en ik heb een originele B1 pcb uit de US laten komen. Er moet nog een 18-V voedingje bijkomen en wat klein spul en een behuizing.Leeuwarden schreef:Jeetje... Ik heb dat ding voor twee of drie tientjes gemaakt![]()
Zit er bij die PCB een BOM? Ik wil best een keer hier in Lwd voor je shoppen...
Merk is niet belangrijk maar ik weet bijv niet eens of ik die 1% tolerantie moet aanhouden of dat ik die metaalfilmweerstanden gewoon mag wisselen tegen koolfilmweerstanden met een tolerantie van 5%.ray5150 schreef:90% van wat je nodig hebt kun je gewoon bij Dick Best bestellen, en wat niet op zijn site staat moet je gewoon een begeleidend mailtje sturen.
Of je moet absoluut Vishay weestanden of zo willen.
Anne,Ah!buis schreef:Beste M-A,
thanks voor je PB, Jan. Ik zoek even een zaak in de buurt, electronicazaakjes schijnen helaas niet zo dikbezaaid te liggen in de hedendaagse economieLeeuwarden schreef:(ik loop even achter met beantwoorden mail... was ik van plan dit weekend te doen)
Over het algemeen zijn metaalfilm weerstanden beter op hun plek in audio schakelingen dan koolfilm.MechanicalAnimal schreef:Merk is niet belangrijk maar ik weet bijv niet eens of ik die 1% tolerantie moet aanhouden of dat ik die metaalfilmweerstanden gewoon mag wisselen tegen koolfilmweerstanden met een tolerantie van 5%.
Ik ben een volkomen leek wat betreft deze componenten.