Kijk, ik weet dat ik meestal voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Aan de andere kant heb ik een paar eisen waarbij de eerder door mij genoemde NAS in het voordeel uitvalt.
Zo heb ik een beperkte breedte waar ik de server kwijt kan. (nog geen 20 cm breed.)
Erg handig vind ik ook het feit dat de schijven aan de voorkant bereikbaar zijn, en in een handomdraai te verwijderen.
Ook heb ik geen zin om mij in Linux iod te gaan verdiepen, ondanks dat ik mij al zo'n 25 jaar met computers bezig hou (ZX Spectrum!)
Belangrijk voordeel is ook een progameerbare opstart en afsluit scheduler en ingebouwde BT client.
Natuurlijk, kan je dat ook bereiken met een zelfbouwserver, maar Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote moet er ook mee om kunnen gaan...
Als ik de prijs van de losse componenten en de NAS (149,- ex. harddisk) tegen elkaar afzet, dan zal het prijsverschil minimaal zijn, dan heb ik die paar tientjes meer er wel voor over.
die heb ik al bespaard met de kabel en de aansluitdoosjes.
Dan weer terug naar de infrastructuur, kabels zijn getrokken en afgemonteerd. Stapeltje patch kabels op maat gemaakt.
Toch te weinig inbouwdozen geplaatst destijds...

zie je verder niks van. TV en audio meubel staat ervoor.

Zaterdag eens kijken of ik een leuke mediastreamer kan vinden.
