In de pro versie van winISD kan je een parametrische EQ bij filters toevoegen (Freq, Q en Gain) en kan je op die manier zien hoe een gecorrigeerd verloop eruit ziet. Dat is vooral handig om de max SPL te bekijken en te zien in hoeverre je de maximale excursie of vermogen bereikt hebt en welke hoeveelheid SPL je dan kunt halen (al vermoed ik dat hier niet als doel staat 105db@30Hz ofzo).
Het filter is dan gewoon een tabje, net zoals driver, box, plot, etc. Je kan een highpass, lowpass, linkwitz, parametrisch eq etc toevoegen.
Ik heb overigens zelf een driver uit die serie gekocht (sd215 8"). Ik vond hem er verbazingwekkend goed uitzien voor die twee tientjes (hij is nog niet ingebouwd), maar is een SD270 niet een beetje 'lowbudget' voor zo'n mooi ontworpen stelletje zuilen en al helemaal vergeleken met het budget dat je in de versterking stopt?
Ik zou zelf eerder aan een CSS SDX150 denken in een zeer compacte behuizing. Kost wel 150 euro in plaats van 40, maar dit kan dan tenminste ook wat in een echt klein kastje (met correctie)
Sealed: 24 liters net stuffed with 16 ounces of polyfill. Qtc of 0.7, F3 of
44 Hz, in-room extension to 30 Hz. Will handle 250W+ above 20 Hz,
and provide more than 103 dB SPL from 20 Hz and up, in room
Dan heb je het dus over een blokje van 30x30x30cm. Mooi!
http://shop.speakerenco.nl/product_info ... ts_id=1069
Ik denk dat ik met die SDX10 wel een beetje het andere uiterste heb, maar wellicht zitten er nog nette tussenoplossingen tussen?