Mediaspelers

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mediaspelers

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Maarruhhh Peter, raaskal ik met die bits of zou dat nog iets zijn...
Lijkt mij niet aan de bitjes te liggen. Als de data niet synchroon zou lopen zou je meer iets van een geratel moeten horen. Denk toch eerder dat dit een soort van "digitaal" inschakel verschijnsel is en aan de software (player?) ligt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Jammer... Wel gek dat anderen het niet hebben...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Wordt er zo moe van. Sinds vandaag heb ik mijn Aleph P1.7 aan de praat en het tikje is weer acceptabel zacht. Liever een oplossing dat het helemaal weg is maar dat zit er kennelijk in deze configuratie niet in :-(
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Mediaspelers

Bericht door Leeuwarden »

Naar aanleiding van een topic op een ander forum over de airport express geprobeerd om een andere HK dac er tussen te zetten. En zie daar: het probleem is weg... Overigens is die andere HK-dac (ik was eigenlijk een beetje vergeten dat ik hem had) net niet helemaal hetzelfde (er zit bv een led op) en ongemodificeerd... Heeft kennelijk toch iets te maken met de lock...
adjepatatje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 18:29

Re: Mediaspelers

Bericht door adjepatatje »

Voor de liefhebbers: Mijn webpagina met uitleg over m'n installatie.
http://www.adjepatatje.nl/installatie.html
met veel links over de gebruikte hard- en software.
mediaspeler, muziekserver, iPod-dock, telefoon_als_remotecontrol, etc. etc.

doe er je voordeel mee!
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door nxs77 »

Hallo, ik heb sinds gisteren een Sata Harddisk mediaplayer binnen gekregen.
Een leuk ding met AB en diverse kabeltjes maar hoe zit het met content afspelen vanaf zijn eigen HD?
Iemand ervaring met een soortgelijk apparaat?

Merk en type: Poppstar mp10 500gb

Ik heb er gisteren een groot aantal divx en mp3 bestanden op gekopieerd.
Het enige dat hij wel op pakt zijn bestanden vanaf de kaartlezer...

Handleidingen en hulp is er van de leverancier en fabriek niet te krijgen...

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Mediaspelers

Bericht door BertDB »

dus je kan niets van de interne hd afspelen of hoe bedoel je het nu ?
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door nxs77 »

xbake schreef:
dus je kan niets van de interne hd afspelen of hoe bedoel je het nu ?
Nee. Als ik de sd kaart eruit haal krijg ik gelijk de melding dat hij geen bestanden kan vinden.
Ik vraag mij af hoe dat gaat met soortgelijke apparaten.
En mischien of iemand dezelfde apparaat heeft staan en er wel wat verder mee gekomen is.
Ik heb dit ding gekocht voor 70 euro... ik hoop dat het maar goed besteed is.
Mijn freecom is met 3 jaar overleden... en die kostte 160 euro!
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Mediaspelers

Bericht door BertDB »

dus van je SD kaart speelt ie wel mp3 en divx bestanden?

mss moet je de HD nog formatteren in het toestel zelf.
Vaak kan dat de oplossing bieden, omdat ie dan ook achteraf enkele bestandjes erop zet ter configuratie en voor z'n index table (die waarschijnlijk nu missen..?)

Vaak wordt FAT gebruikt als file-indeling en als jij die dan geformatteerd hebt in NTFS vindt hij uiteraard geen bestanden.
Verzeker je er ook van dat je HD als master staat via de jumpertjes achteraan.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door nxs77 »

Aha ok. Maar dit apparaat kan ik niet zomaar even openen zonder de garantie stickertjes te vernielen. Er zit een Sata Hd in het apparaat. Ik weet dat je met ide 2 hd's op 1 kabel kwijt kan en dat je dan de master slave instellingen goed moet hebben.
Als ik me niet vergis gaat dit niet op met Sata.

En dat van de formattering... ik kan dat nog wel proberen. Alleen heeft hij in zijn setup menu geen formateer fuctie zitten.
En de setup ben ik nog maar 2 keer in geweest, vaker is dat nog niet gelukt.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door nxs77 »

Oja.. meegeleverde cdrom heeft alleen een formateer progje en deze formatteerd in fat32.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Mediaspelers

Bericht door BertDB »

als de hd vast in je device zit zou het moeten lukken met de meegeleverde software om te formatteren en zouden de interne settings (zoals jumpers) goed moeten staan..

tproberen waard lijkt me met dat formatteertooltje :wink:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Mediaspelers

Bericht door nxs77 »

Tja.. hij zit nu op de 57% met een langzame formattering. Ik dacht doe de langzame maar dan gebeurd het iig grondig.
En dan maar eens wat muziek erop zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”