Dus... speuren
Ik ben op het ontwerp via Quint Audio gekomen die overeenkomstige waarden heeft met het Dreizwo filter wat ik op een foto van een bouwer vond... Ik ben trouwens bereid om gewoon 25,- te betalen voor het ontwerp (jaar abo), maar speuren is zo leuk
http://www.diy-hifi-forum.eu/forum/show ... 853&page=3
12dB-Tiefpass: 1,5mH (in Reihe), 150µF (parallel)
12dB-Bandpass: 33µF und 1,0mH (in Reihe), 8,2µF und 3,9mH (parallel)
18dB-Hochpass: 3,3µF (in Reihe), 0,18mH (parallel), 5,6µF (in Reihe)
Gruß, Christoph
en...
http://www.hifi-forum.de/viewthread-104-22744.html
Mein Problem ist das der Coax bis jetzt immer nur in sehr schmalen oder sehr breiten Gehäusen verbaut wurde. Ich denke ich werde mich einfach erstmal mit den Datensätzen von HiFi-Selbstbau in BoxSim versuchen, da hab ich ja dann auch direkt die Weiche der DreiZwo.
En even later kom ik dit tegen:
En dan zou het toch zo maar kunnen dat de 1,0uF + 0,82uF in het filter hierboven bestaat uit de 1,5uF (lijkt er te staan) en 0,33uF opgebouwd is. De 6,8uF zien we dan ook weer terugkomen, evenals de 0,18mH spoel en 1,5mH. Wellicht komt de 22uF, lijken 2 identiek naast elkaar, samen wel als alternatief voor de 47uF... En die van de bestellijst gaat uit van actief laag. Dus ik zie een bestellijst van de midden-hoog sectie van iemand die eerder aangaf de dreizwo filtering te gaan opvragen
Later lees ik:
Ik ben benieuwd hoe anderen er tegenaan kijken. De 1+0,82 zie ik niet terug, 5,6, 6,8 en 8,2 kom ik ook niet consequent tegen. Ik schat het nu zo in (beide foto's hebben een verschillend filter lijkt me)
Die Frage ist jetzt nur, soll ich die DreiZwo-Weiche probieren oder die neue simulierte bestellen? Der Wirkungsgrad ist jedenfalls deutlich höher, sieht man auch hier:
Ik begin er vrij zeker van te worden, leuk dit
Verder dan onderstaande invulling kom ik niet, het is niet met zekerheid maar qua opzet redelijk goed controleerbaar. Als iemand een idee heeft hoe ik aan de boxsim file kan komen kan ik het met de impedantie en elektrische filtercurve simulaties checken welke waarden er bijvoorbeeld in de 3e orde hoogdoorlaat zitten.