Wie kent deze speaker?
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Wie kent deze speaker?
Het gaat om deze speaker:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/D4-1.htm
Ik wil heel graag de bouwtekeningen hiervan zien maar ik krijg ze niet gevonden. Heeft iemand deze? Al is het maar een foto/tekening als de maten er maar op staan. Ben namelijk erg geintrigeerd door dit ontwerp.
Ik vraag me ook af of sit mogelijk is met een andere unit? Bijv de W4-1320.
Bijgevoegd een PDF die ik gevonden heb over deze kast.
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/D4-1.htm
Ik wil heel graag de bouwtekeningen hiervan zien maar ik krijg ze niet gevonden. Heeft iemand deze? Al is het maar een foto/tekening als de maten er maar op staan. Ben namelijk erg geintrigeerd door dit ontwerp.
Ik vraag me ook af of sit mogelijk is met een andere unit? Bijv de W4-1320.
Bijgevoegd een PDF die ik gevonden heb over deze kast.
- Bijlagen
-
- D4-1.pdf
- (42.09 KiB) 389 keer gedownload
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ah, de Tangband goes Ikea set
incl goudkleurige imbussleutels en stripverhaal bouwbeschrijving.
deze heb ik staan.... in de doos, nog geen gelegenheid gehad 'm te luisteren. op diyaudio.com heb ik echter een paar zeer positieve verslagen gelezen.
bouwtekeningen zijn er niet, hij wordt alleen als complete set verkocht. dit is echt een enorm mooi stukje MDF-origami van Tangband, een hoorn zo vouwen dat die in zo'n klein kastje past.
zoiets zal ongetwijfeld met een andere driver te ontwerpen zijn, zal echter niet makkelijk zijn...
deze heb ik staan.... in de doos, nog geen gelegenheid gehad 'm te luisteren. op diyaudio.com heb ik echter een paar zeer positieve verslagen gelezen.
bouwtekeningen zijn er niet, hij wordt alleen als complete set verkocht. dit is echt een enorm mooi stukje MDF-origami van Tangband, een hoorn zo vouwen dat die in zo'n klein kastje past.
zoiets zal ongetwijfeld met een andere driver te ontwerpen zijn, zal echter niet makkelijk zijn...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
@Juoigâ
Hmm als jij ze hebt staan dan moet het niet zo heel moeilijk zijn om de maten van de belangrijkste 4 platen te krijgen?
*Kijkt Juoigâ heel vriendelijk aan*
Misschien heb je zelfs wel de tekeningen erbij (volgens de site van BPA zit die in de kit)? *Kijkt Juoigâ nog vriendelijker aan*
Wat kost de unit los ongeveer?
Hmm als jij ze hebt staan dan moet het niet zo heel moeilijk zijn om de maten van de belangrijkste 4 platen te krijgen?
Misschien heb je zelfs wel de tekeningen erbij (volgens de site van BPA zit die in de kit)? *Kijkt Juoigâ nog vriendelijker aan*
Wat kost de unit los ongeveer?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Hier nog 1! Ik wil ze zelf ook wel opmeten inderdaad. Of een keer de kopieerfrees er langs te halen.RobertD schreef:Als je vrijwilligers zoekt om het in elkaar te zetten, dan kom ik graag langs.... en neem ik mijn digitale camera en rolmaat wel mee
Ik zit me net te bedenken dat dit wel heel erg gaaf zou zijn om in perspex/acryl uit te voeren! Dat zou erg vet staan in de woonkamer!!
Of alleen maar de buitenste platen in perspex/acryl. Dan zie je toch de binnenkant en maakt de speaker kleiner en dus de waf groter.
Ahhh dromen.....
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ik denk het niet eerlijk gezegd. Wat zou dan de toegevoegde waarde zijn van al die schroeven door en door. Ik denk dat het een screw-only kast is. Op 1 van de foto's zie ik ook een beetje BAF en wat dempingsmateriaal. Ik vermoed dat dat is voor de ruimte achter de unit. Deze zou je, als je de kast van acryl maakt, donker kunnen maken zodat je het dempingsmateriaal niet ziet.
Ik heb net even een vlugge berekening gemaakt voor acryl. Een paar volledig in acryl kost je ongeveer 500 euro aan acryl.
Weet niet of de speakers dat waard zijn qua klank. Bovendien zijn dat platen van 3mm dik dus word echt een sandwich. Kreeg zo even geen dikkere platen gevonden. Eventueel kun je ook alleen de buitenste panelen doorzichtig doen zoals ik al zei. Kost het je zo'n 100 euro aan materiaal.
Ik heb net even een vlugge berekening gemaakt voor acryl. Een paar volledig in acryl kost je ongeveer 500 euro aan acryl.
Weet niet of de speakers dat waard zijn qua klank. Bovendien zijn dat platen van 3mm dik dus word echt een sandwich. Kreeg zo even geen dikkere platen gevonden. Eventueel kun je ook alleen de buitenste panelen doorzichtig doen zoals ik al zei. Kost het je zo'n 100 euro aan materiaal.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ik ben even bezig geweest met een concept in 3D op basis van bovenstaande foto. De maten zijn volledig uit de duim gezogen hoor maar het geeft wel een aardig beeld hoe hij eruit zou zien met acryl aan de zijkanten.
Pas als je dit zo in 3D ziet krijg je pas goed in de gaten dat dit een erg slim ontwerp is! Bijgevoegd zijn 2 renders van de kast.
Pas als je dit zo in 3D ziet krijg je pas goed in de gaten dat dit een erg slim ontwerp is! Bijgevoegd zijn 2 renders van de kast.
