Maar het hout bewerkingsgedeelte is helemaal nieuw. Gelukkig heb ik een oom die timmerman is en hij wilt mijn helpen met de behuizing voor de speakers, en recht gezaagde planken lijkt me wel belangrijk voor het maken van een speaker.
Het plan
ik wil een leuk set voor bij mijn computer maken op het budget van een student (max 200 euro, minder is beter). Ik verwacht niet de perfect speakers te maken, ik hoop een een leuk setje dat goed werkt om mijn TV series te kijken, te gamen en muziek te luisteren terwijl ik achter mijn computer zit. Ik heb geen enorme geluidsvolumes nodig, ze worden alleen gebruikt voor mijn PC.
Na wat rond kijken op dit forum en de rest van het internet en verschillende ontwerpen te bekijken. Om een of andere reden trekken de tangband W3-871 me erg aan, vraag me niet waarom, ik heb ze nooit in actie gehoord. Tijden het zoeken naar ontwerpen ben ik op twee ontwerpen gekomen die mij een goede keuze lijken:
Tangband W3-871S monitor.
Voordelen:
- Simpel ontwerp, dus ik kan minder fout doen bij het houtgedeelte.
- Goedkoop, bij een webshop kom ik op 65 euro voor de compenenten voor twee speakers(hout en klein grut wat ik al heb liggen nog niet meegerekend)
nadelen:
- De maker zegt dat lage tonen niet het sterkste punt zijn. Hoewel ik geen "bas is alles" type ben, is geen lage tonen niet geweldig. Maar gezien de kosten, zou een subwoofer-achtig iets er nog bij kunnen.
breedband tangband by Joedirt
Voordelen:
- Meer info op deze site te vinden hierover.
- de maker is er positief over
- beter geluid?
- goedkoop
nadelen:
-groter, ze komen op mijn bureau te staan, en dit komt aardig aan de maximale formaat dat ik nog kwijt kan op mijn bureau naast twee computer schermen
- In gewikkeldere kast om te maken. Ik heb er trouwen in dat het wel gaat lukken maar het is wel meer dat fout kan gaan.
Dan de vraag wel of geen subwoofer, als is deze vraag niet direct belangrijk. Ik kan altijd later een sub erbij bouwen als ik meer lage tonen wil. En het lijkt me handig om eerst de speakers goed te krijgen voordat ik me verder zorgen ga maken.
Voor de versterker, deze wil ik zelf wat gaan bouwen, gezien het doel van de speakers zal ik niet zo'n zware versterker hoeven te maken. Ik heb nog LM1875 ICs liggen, dus waarschijnlijk wordt het een gainclone-achtige versterker.