En dan natuurlijk het geluid. Naar mijn idee klinkt het erg goed! Vergelijken met mijn vorige bouwproject is het wel een duidelijk verschil. Ik beschik helaas niet over meetapparatuur dus het blijft helaas bij deze subjectieve bevindingen.
Eindelijk de Needles met Alpair 6
Moderator: Beheerdersteam
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Gister naar een bevriende meubelmaker geweest om mijn tafel op te halen (eigen ontwerp
) en gelijk maar even van de werkplaats gebruik gemaakt. Speakers zijn nu helemaal geschuurd (ook dat werkt toch fijner met leuk festool speelgoed
) en staan op hun voeten. Nu alleen nog aflakken en spikes er onder monteren (staat gewoon mooier
)
En dan natuurlijk het geluid. Naar mijn idee klinkt het erg goed! Vergelijken met mijn vorige bouwproject is het wel een duidelijk verschil. Ik beschik helaas niet over meetapparatuur dus het blijft helaas bij deze subjectieve bevindingen.
En dan natuurlijk het geluid. Naar mijn idee klinkt het erg goed! Vergelijken met mijn vorige bouwproject is het wel een duidelijk verschil. Ik beschik helaas niet over meetapparatuur dus het blijft helaas bij deze subjectieve bevindingen.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Dat ziet er erg netjes uit, een setje spikes en een laklaagje zal ze echt perfect afronden denk ik zo.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Afronden doe je met een bovenfrees toch? 
Ze zijn mooi geworden zeg. En zo snel! Het ziet erg heerlijk uit in al zijn eenvoud.
Ze zijn mooi geworden zeg. En zo snel! Het ziet erg heerlijk uit in al zijn eenvoud.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Echte mannen doen het gewoon met schuren!!!]eep schreef:Afronden doe je met een bovenfrees toch?
viewtopic.php?p=165462#p165462
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
*Kuch*b_force schreef:Echte mannen doen het gewoon met schuren!!!]eep schreef:Afronden doe je met een bovenfrees toch?![]()
![]()
*kuch*b_force schreef:Wilde vanavond nog verven, maar dat laat mijn rug even niet toe.
Wel mooi hoor, dat afgeronde in wit. Die look wil ik ook hier. Ik vind deze needles ook erg strak met die multiplexlook, alleen bij mij past dat voor geen meter. Dan moet ik toch eerder aan een strak modern Duits interieur denken met wit/metaal/berken.
PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV.
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Neem dan een kantenfrees]eep schreef:Afronden doe je met een bovenfrees toch?
Ze zijn mooi geworden zeg. En zo snel! Het ziet erg heerlijk uit in al zijn eenvoud.
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Haha zeker! Stuk wat je ziet is trouwens de bank.]eep schreef:PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV.Een ander de stoel, weer een ander stof... Al die opmerkingen over elkaars interieur zijn best wel lache vind ik.
Mooie nieuwe fronts bouwen heeft wel 1 groot nadeel... Moet dus ook een nieuwe center want dit kan dus niet. Het meubel waar nu de TV op staat is trouwens tijdelijk. Is onderdeel van een kastensysteem waar ik aan mee heb ontworpen (ism dezelfde meubelmaker waar ik de werkplaats heb gebruikt). Komt nog een nieuw meubel voor in, je raadde het al, wit met berken multiplex
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
]eep schreef:PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV.Een ander de stoel, weer een ander stof... Al die opmerkingen over elkaars interieur zijn best wel lache vind ik.
Die is allang weg
Staat nu een dikke Samsung LED TV
OF had je het niet over mijn tv?
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Yup, de trinitron. Zelfde klepje open...
zelfde plan ook nog eens (dikke Samsung plat)
zelfde plan ook nog eens (dikke Samsung plat)
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Ben nu ook langzaam maar eens aan het rondkijken naar een bijpassende center speaker. Het huidige witte monster valt een beetje uit de toon (zowel het geluid als het beeld...). Alleen is er een belangrijke eis: het moet zo klein mogelijk. Het kastje waar de speaker op komt te liggen is 40cm diep. Dus ideaal is een diepte van rond de 30cm en een breedte van max 45cm. Ik heb een ontwerp gevonden van de cyburg center alleen die voldoet niet echt aan de eisen. De "ga voor goud" van henk jan lijkt me wel aardig, maar ik heb geen idee of deze qua klank een beetje bij de needles past.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Als je de zelfde driver gebruikt dan zal dat wel meevallen. Alleen de afstemming voor de bas en de bafflestep zal wat anders zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Ga voor Goud zou kwa klank prima passen, maar ik denk dat een enkele Alpair5 als center wat aan de kleine kant is. Je zou m'n paasproject van dit jaar kunnen pakken, ook Alpair6 
-
sander0105
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Ahh Natuurlijk het paasproject. Ik wist dat ik er een over het hoofd zag. Deze zouden volgens mij ook prima kunnen fungeren als rear speakers. Ik ga er eens op studeren. Heb jij ook metingen gedaan tussen de alpair 6 in de needle en het paasproject? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vergelijking.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
njet. qua response zouden ze beide vrijwel gelijk moeten zijn, qua laag wint t paasproject in quantiteit zeker, qualitatief zou je echt ze naast elkaar moeten horen.
