Eindelijk de Needles met Alpair 6

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

sander0105
Berichten: 25
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door sander0105 »

Gister naar een bevriende meubelmaker geweest om mijn tafel op te halen (eigen ontwerp :) ) en gelijk maar even van de werkplaats gebruik gemaakt. Speakers zijn nu helemaal geschuurd (ook dat werkt toch fijner met leuk festool speelgoed :twisted:) en staan op hun voeten. Nu alleen nog aflakken en spikes er onder monteren (staat gewoon mooier ;) )
IMG_0848.JPG
IMG_0849.JPG
IMG_0851.JPG
En de tweeling in hun natuurlijke omgeving
En de tweeling in hun natuurlijke omgeving
En dan natuurlijk het geluid. Naar mijn idee klinkt het erg goed! Vergelijken met mijn vorige bouwproject is het wel een duidelijk verschil. Ik beschik helaas niet over meetapparatuur dus het blijft helaas bij deze subjectieve bevindingen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door SARK »

Da's mooi geworden hoor :!:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door cobaltjeh »

Dat ziet er erg netjes uit, een setje spikes en een laklaagje zal ze echt perfect afronden denk ik zo.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door ]eep »

Afronden doe je met een bovenfrees toch? :P

Ze zijn mooi geworden zeg. En zo snel! Het ziet erg heerlijk uit in al zijn eenvoud. =D>
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door b_force »

]eep schreef:
Afronden doe je met een bovenfrees toch? :P
Echte mannen doen het gewoon met schuren!!! 8) 8)

viewtopic.php?p=165462#p165462
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door ]eep »

b_force schreef:
]eep schreef:
Afronden doe je met een bovenfrees toch? :P
Echte mannen doen het gewoon met schuren!!! 8) 8)
*Kuch*
b_force schreef:
Wilde vanavond nog verven, maar dat laat mijn rug even niet toe.
*kuch* :-"

Wel mooi hoor, dat afgeronde in wit. Die look wil ik ook hier. Ik vind deze needles ook erg strak met die multiplexlook, alleen bij mij past dat voor geen meter. Dan moet ik toch eerder aan een strak modern Duits interieur denken met wit/metaal/berken.

PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV. :) Een ander de stoel, weer een ander stof... Al die opmerkingen over elkaars interieur zijn best wel lache vind ik.
sander0105
Berichten: 25
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door sander0105 »

]eep schreef:
Afronden doe je met een bovenfrees toch? :P

Ze zijn mooi geworden zeg. En zo snel! Het ziet erg heerlijk uit in al zijn eenvoud. =D>
Neem dan een kantenfrees :) werkt nog fijner, is niet zo'n groot apparaat.
sander0105
Berichten: 25
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door sander0105 »

]eep schreef:
PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV. :) Een ander de stoel, weer een ander stof... Al die opmerkingen over elkaars interieur zijn best wel lache vind ik.
Haha zeker! Stuk wat je ziet is trouwens de bank.

Mooie nieuwe fronts bouwen heeft wel 1 groot nadeel... Moet dus ook een nieuwe center want dit kan dus niet. Het meubel waar nu de TV op staat is trouwens tijdelijk. Is onderdeel van een kastensysteem waar ik aan mee heb ontworpen (ism dezelfde meubelmaker waar ik de werkplaats heb gebruikt). Komt nog een nieuw meubel voor in, je raadde het al, wit met berken multiplex :)
Gebruikersavatar
spammetje
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:44

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door spammetje »

Zeer mooie speakers!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door b_force »

]eep schreef:
PS: totaal OT, maar ik heb dezelfde TV. :) Een ander de stoel, weer een ander stof... Al die opmerkingen over elkaars interieur zijn best wel lache vind ik.
Je bedoelt die Sony?

Die is allang weg :lol:
Staat nu een dikke Samsung LED TV :mrgreen:


OF had je het niet over mijn tv?
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door ]eep »

Yup, de trinitron. Zelfde klepje open...
zelfde plan ook nog eens (dikke Samsung plat)
sander0105
Berichten: 25
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door sander0105 »

Ben nu ook langzaam maar eens aan het rondkijken naar een bijpassende center speaker. Het huidige witte monster valt een beetje uit de toon (zowel het geluid als het beeld...). Alleen is er een belangrijke eis: het moet zo klein mogelijk. Het kastje waar de speaker op komt te liggen is 40cm diep. Dus ideaal is een diepte van rond de 30cm en een breedte van max 45cm. Ik heb een ontwerp gevonden van de cyburg center alleen die voldoet niet echt aan de eisen. De "ga voor goud" van henk jan lijkt me wel aardig, maar ik heb geen idee of deze qua klank een beetje bij de needles past.
Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door ]eep »

Als je de zelfde driver gebruikt dan zal dat wel meevallen. Alleen de afstemming voor de bas en de bafflestep zal wat anders zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door Henkjan »

Ga voor Goud zou kwa klank prima passen, maar ik denk dat een enkele Alpair5 als center wat aan de kleine kant is. Je zou m'n paasproject van dit jaar kunnen pakken, ook Alpair6 :mrgreen:
sander0105
Berichten: 25
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 11:30

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door sander0105 »

Ahh Natuurlijk het paasproject. Ik wist dat ik er een over het hoofd zag. Deze zouden volgens mij ook prima kunnen fungeren als rear speakers. Ik ga er eens op studeren. Heb jij ook metingen gedaan tussen de alpair 6 in de needle en het paasproject? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vergelijking.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6

Bericht door Henkjan »

njet. qua response zouden ze beide vrijwel gelijk moeten zijn, qua laag wint t paasproject in quantiteit zeker, qualitatief zou je echt ze naast elkaar moeten horen.
Gesloten