Eindelijk de Needles met Alpair 6
Moderator: Beheerdersteam
-
sander0105
Eindelijk de Needles met Alpair 6
Na 10 maanden wachten is het dan eindelijk zover. In december van HenkJan een mooi setje voor de needles overgenomen. De afgelopen maanden heeft dit alleen hopeloos moeten toekijken van de verhuisdoos. Inmiddels is de verbouwing van het huis voor het grootste gedeelte klaar en kan er dus aan de speakers gebouwd worden.
Dit zou het moeten worden. Alleen de verstekhoeken rond de poort zitten er niet meer in.
Hierbij alvast de eerste foto's. De volgende serie staat al klaar en zal ik morgen posten. Tot nu toe gaat het erg lekker.
Dit zou het moeten worden. Alleen de verstekhoeken rond de poort zitten er niet meer in.
Hierbij alvast de eerste foto's. De volgende serie staat al klaar en zal ik morgen posten. Tot nu toe gaat het erg lekker.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Ik moet wel zeggen dat ik het gebruikte hout erg mooi vind.
Is dit zo kant en klaar te koop of heb je de toplaag er zelf op gelijmd?
-
sander0105
Dit materiaal is zo te koop. Het heet plexwood. Het is in verschillende samenstellingen te krijgen, bijvoorbeeld als laminaat, los fineer of massief. Ook het materiaal waarop het verlijmd is is nog te kiezen. Wij hebben zelf een tafel ontworpen waarbij dit het blad is, dit is toevallig een stuk wat ik nog over had.cobaltjeh schreef:Ik moet wel zeggen dat ik het gebruikte hout erg mooi vind.
Laatst gewijzigd door sander0105 op do 07 okt 2010, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sander0105
... is het halve werkWowly schreef:Goed gereedschap!
Tijdens de verbouwing 9 platen mdf hiermee weggezaagd, kan niet meer zonder! heerlijk spul alleen jammer van de prijs
-
sander0105
Net op mijn werk met de lasersnijder een setje mallen van mdf gemaakt voor het frezen van de drivers. Nu kan ik met de kopieerring, als het goed is, gemakkelijk de gaten voor de drivers op maat maken. De 2 mallen zijn ook precies de breedte van het front dus makkelijk uitlijnen.
Van het weekend maar eens rustig gaan proberen... is immers niet iets wat je te gehaast moet doen.
-
sander0105
Filter zit inmiddels ook in elkaar.Vandaag de frees maar eens aanzetten.
Da's met een lasersnijder gedaandre schreef:
nieuw freesje?
Sjiek filtertje! Is groter dan de driver zelf..
Groetjes Walter
Groetjes Walter
een lasersnijder voor hout?
zal de brandweer leuk vinden
Maak je tieten maar natdre schreef:een lasersnijder voor hout?
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=28739
- Leeuwarden
Je bent een watersnijder aan het bouwen?SARK schreef:Maak je tieten maar nat![]()
Leeuwarden schreef:Wet t-shirt contest? Ik doe mee!
- Bijlagen
-
- wet-tshirt.jpg (33.26 KiB) 1516 keer bekeken
Ben nog aan het testen maar dat stomme MDF zuigtPjotr schreef:Je bent een watersnijder aan het bouwen?SARK schreef:Maak je tieten maar nat![]()
Dat is trouwens Über leuk speelgoed zo'n lasersnijder zeg
-
sander0105
Haha wij gebruiken ze toch echt regelmatigdre schreef:een lasersnijder voor hout?
-
sander0105
Haha als we zo doorgaan moet ik een NSFW tag gaan toevoegenSARK schreef:Ben nog aan het testen maar dat stomme MDF zuigtPjotr schreef:Je bent een watersnijder aan het bouwen?SARK schreef:Maak je tieten maar nat![]()
Sorry Sander, ik stop nu met grollen
Dat is trouwens Über leuk speelgoed zo'n lasersnijder zegen jij mag daar mee spelen op je werk
Maar zo'n lasersnijder is zeker leuk speelgoed. Wat wel jammer is, is dat we een ook cnc frees tafel hebben staan. Deze zou ik eerst gebruiken om de fronten direct uit te frezen, alleen is deze door een niet zo slimme collega om zeep geholpen (te diep door mdf in een keer = kapotte lagers
Dit is de speeltuin: http://www.tudelft-architecture.nl/chai ... workplaces
-
sander0105
Jah gaat nog best goed. Het is wel een beetje afhankelijk van het materiaal wat je snijdt maar als je het even heel licht opschuurt lijmt het prima. Wanneer je het niet goed schoonmaakt/schuurt blijft er nog wel wat roet achter wat vervelend kan zijn. Heb er zelf echter nog nooit problemen mee gehad. Nu gebruiken we voor maquettes over het algemeen wel secondelijm dus plakken doet het sowieso wel 
Dat verschroeide mdf blijft zo lekker nameuren. Heeft iets weg van rotte gerookte vis.
Wel leuk speelgoed idd en een groot voordeel is dat je veel scherpere hoeken kunt maken in tegenstelling tot bij het frezen.
Wel leuk speelgoed idd en een groot voordeel is dat je veel scherpere hoeken kunt maken in tegenstelling tot bij het frezen.
-
sander0105
Flink opgeschoten de afgelopen dagen!! Zondag eerst de gaten in de speaker gefreesd. De cirkelmallen werkten erg goed. De drivers liggen nu mooi verzonken.
Met behulp van een lijmklem de inslagmoeren (M3 dus lekker klein) op hun plek gezet. Drupje secondelijm erbij om ervoor te zorgen dat ze daar ook blijven zitten.
Vervolgens met de decoupeerzaag de poorten uitgezaagd.
Er vervolgens het geheel in elkaar gelijmd!!