ZBA luisterdag 2010, de workshops

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door Boppo84 »

of gewoon opnieuw inspreken :-$ (en ondertiteling?)
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door BertDB »

Dan krijg je van die irritant-reclame-achtige-asynchronisatie van mondbeweging en spraak, no thx :D
Ondertiteling toevoegen lijkt me een goed idee.
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door TH0M »

Of een voice-over ipv na-syncronisatie?
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door Boppo84 »

Ik heb 't! Een duitse voice-over én NL ondertiteling, dan is t zo fout dat t weer mooi is :mrgreen:
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door TH0M »

nou, dan vind ik een duitse na synchronisatie toch nog wat vouter!! :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

Binnenkort maar eens een echt concreet plan maken.
Amanda wilde me wel helpen met bewerken etc.
Zal nog wel een klusje worden denk ik.

(wat heb ik weer mezelf aangedaan? :lol: )
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door jeroen_d »

Als je het nu gewoon eens op DVD zet zoals het is. Er is veel behoefte aan. De kosten van een DVD-tje zal voor de geinteresseerden absoluut geen probleem zijn. Das beter dan dat ze een jaar moeten wachten.

Misschien is er zelfs iemand die voor zichzelf het editten gaat doen. Kan die het weer verspreiden. Jij hebt het belangrijkste werk al gedaan, dat is de workshop verzorgen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door Wowly »

idd, gewoon op een server of nieuwsgroep pleuren.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door SARK »

Pretty please [-o<
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

Van het weekend hoop ik dat ik weer een beetje tijd heb. (vandaag dankzij NS pas om 21:15 thuis :evil: )
Ik zal dan kijken of het gaat lukken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door hannesie »

Dan heb je het toch veel te druk met het meten :lol: :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

hannesie schreef:
Dan heb je het toch veel te druk met het meten :lol: :lol: :mrgreen:
Ja, moet ook nog drie speakers meten (en dan tel ik die van mij niet mee).

Dat terwijl ik vandaag al 2 uur gemeten heb aan een dikke vloer :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door jeroen_d »

Wowly schreef:
idd, gewoon op een server of nieuwsgroep pleuren.
Hoeveel tijd zou dit kosten?
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door Lieuwe »

Dat hangt een beetje erg af van de grootte en de uploadsnelheid, maar menig iemand heeft toch al wel een uploadsnelheid van 1mbit, dus ongeveer 100kb/s (gaat nooit constant voluit).
Dan gaan we even uit van een dvd: 4.2gb ongeveer. Dus simpel sommetje: 4200/0.1=42.000s (goh :lol:)
42.000s staat gelijk aan 11, 2/3 uur (max 12 uur dus), dus dat duurt wel even :P.
Ik zou op zich ook wel willen helpen met de verspreiding, ik heb namelijk nog wel toegang tot de universiteit twente, dus vanaf daar ergens heensturen is binnen no-time klaar ;).
Maar rijswijk is nou niet echt dichtbij Enschede..
Wat denk ik het makkelijkst is om gewoon het bronbestand (waarschijnlijk een .avi bestand met een DV codec, dus erg groot) even om te zetten met Nero oid naar een dvd en dan verspreiden. Ik denk dat er weinig mensen een hekel hebben aan de imperfecties in de opnames.

Dus als ik kan helpen, ik stel mijzelf beschikbaar voor hulp :mrgreen: .
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

Dan moet eerst het filmpje duidelijker worden.
De powerpoint is namelijk helaas onleesbaar en ook spraak is heel moeilijk te verstaan.
Ook zijn er dingen niet helemaal duidelijk denk ik.

Die dingen wil ik sowieso verbeteren, want zo kaal heb je naar mijn mening niet veel aan het filmpje.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door SARK »

Hallo Bart,

Wil het al een beetje vlotten met het editten :?:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

SARK schreef:
Hallo Bart,

Wil het al een beetje vlotten met het editten :?:
Ik heb amper tijd, enkel in het weekend :(

Door de weeks is het opstaan, naar stage(ontbijten is dan meestal in trein), rond 18:30-19:00 thuis, eten (koken). even tv kijken en dan slapen.
Afgelopen weekend zaten ook vol.

Ik heb echter nog een paar keer kritisch gekeken naar het filmpje en ik moet zeggen dat het erg onduidelijk is omdat weinig te zien is.
Powerpoint is sowieso helemaal onleesbaar.

Wat veel mooier is, is gewoon echt een mooi filmpje maken met een voice over.
Daarin direct de powerpoint. Dat is veeeeeel duidelijker.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door Marp »

Deel nou dat filmpje gewoon joh. :? Zoals al werd gezegd heb jij het belangrijkste werk al gedaan. Of staat er iets op wat niet gezien mag worden?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door b_force »

Marp schreef:
Deel nou dat filmpje gewoon joh. :? Zoals al werd gezegd heb jij het belangrijkste werk al gedaan. Of staat er iets op wat niet gezien mag worden?
Nou er staan sowieso dingen op die nergens op slaan :lol: (knippen is dan sowieso een must)

Daarnaast wil ik een aantal dingen verbeteren die ik gezegd heb die niet helemaal kloppen.
Vooral omdat mensen anders verkeerde dingen gaan aannemen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bericht door jeroen_d »

Zullen we dit draadje dan maar sluiten? De workshop is geweest waarvoor hulde. De DVD gaat niet komen, althans niet op basis van hetgeen tijdens de workshop is gebeurd (we wachten al een half jaar). Het is dan beter een nieuw topic te openen zodra iemand (bart of een ander) een meetcursus gaat maken en daarvan een DVD gaat samenstellen en uitbrengen.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”