ZBA luisterdag 2010, de workshops
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops
of gewoon opnieuw inspreken
(en ondertiteling?)
Dan krijg je van die irritant-reclame-achtige-asynchronisatie van mondbeweging en spraak, no thx 
Ondertiteling toevoegen lijkt me een goed idee.
Ondertiteling toevoegen lijkt me een goed idee.
Of een voice-over ipv na-syncronisatie?
Ik heb 't! Een duitse voice-over én NL ondertiteling, dan is t zo fout dat t weer mooi is 
nou, dan vind ik een duitse na synchronisatie toch nog wat vouter!! 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Binnenkort maar eens een echt concreet plan maken.
Amanda wilde me wel helpen met bewerken etc.
Zal nog wel een klusje worden denk ik.
(wat heb ik weer mezelf aangedaan?
)
Amanda wilde me wel helpen met bewerken etc.
Zal nog wel een klusje worden denk ik.
(wat heb ik weer mezelf aangedaan?
Als je het nu gewoon eens op DVD zet zoals het is. Er is veel behoefte aan. De kosten van een DVD-tje zal voor de geinteresseerden absoluut geen probleem zijn. Das beter dan dat ze een jaar moeten wachten.
Misschien is er zelfs iemand die voor zichzelf het editten gaat doen. Kan die het weer verspreiden. Jij hebt het belangrijkste werk al gedaan, dat is de workshop verzorgen.
Misschien is er zelfs iemand die voor zichzelf het editten gaat doen. Kan die het weer verspreiden. Jij hebt het belangrijkste werk al gedaan, dat is de workshop verzorgen.
idd, gewoon op een server of nieuwsgroep pleuren.
Pretty please 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Van het weekend hoop ik dat ik weer een beetje tijd heb. (vandaag dankzij NS pas om 21:15 thuis
)
Ik zal dan kijken of het gaat lukken.
Ik zal dan kijken of het gaat lukken.
Dan heb je het toch veel te druk met het meten

- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ja, moet ook nog drie speakers meten (en dan tel ik die van mij niet mee).hannesie schreef:Dan heb je het toch veel te druk met het meten![]()
![]()
Dat terwijl ik vandaag al 2 uur gemeten heb aan een dikke vloer
Hoeveel tijd zou dit kosten?Wowly schreef:idd, gewoon op een server of nieuwsgroep pleuren.
Dat hangt een beetje erg af van de grootte en de uploadsnelheid, maar menig iemand heeft toch al wel een uploadsnelheid van 1mbit, dus ongeveer 100kb/s (gaat nooit constant voluit).
Dan gaan we even uit van een dvd: 4.2gb ongeveer. Dus simpel sommetje: 4200/0.1=42.000s (goh
)
42.000s staat gelijk aan 11, 2/3 uur (max 12 uur dus), dus dat duurt wel even
.
Ik zou op zich ook wel willen helpen met de verspreiding, ik heb namelijk nog wel toegang tot de universiteit twente, dus vanaf daar ergens heensturen is binnen no-time klaar
.
Maar rijswijk is nou niet echt dichtbij Enschede..
Wat denk ik het makkelijkst is om gewoon het bronbestand (waarschijnlijk een .avi bestand met een DV codec, dus erg groot) even om te zetten met Nero oid naar een dvd en dan verspreiden. Ik denk dat er weinig mensen een hekel hebben aan de imperfecties in de opnames.
Dus als ik kan helpen, ik stel mijzelf beschikbaar voor hulp
.
Dan gaan we even uit van een dvd: 4.2gb ongeveer. Dus simpel sommetje: 4200/0.1=42.000s (goh
42.000s staat gelijk aan 11, 2/3 uur (max 12 uur dus), dus dat duurt wel even
Ik zou op zich ook wel willen helpen met de verspreiding, ik heb namelijk nog wel toegang tot de universiteit twente, dus vanaf daar ergens heensturen is binnen no-time klaar
Maar rijswijk is nou niet echt dichtbij Enschede..
Wat denk ik het makkelijkst is om gewoon het bronbestand (waarschijnlijk een .avi bestand met een DV codec, dus erg groot) even om te zetten met Nero oid naar een dvd en dan verspreiden. Ik denk dat er weinig mensen een hekel hebben aan de imperfecties in de opnames.
Dus als ik kan helpen, ik stel mijzelf beschikbaar voor hulp
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dan moet eerst het filmpje duidelijker worden.
De powerpoint is namelijk helaas onleesbaar en ook spraak is heel moeilijk te verstaan.
Ook zijn er dingen niet helemaal duidelijk denk ik.
Die dingen wil ik sowieso verbeteren, want zo kaal heb je naar mijn mening niet veel aan het filmpje.
De powerpoint is namelijk helaas onleesbaar en ook spraak is heel moeilijk te verstaan.
Ook zijn er dingen niet helemaal duidelijk denk ik.
Die dingen wil ik sowieso verbeteren, want zo kaal heb je naar mijn mening niet veel aan het filmpje.
Hallo Bart,
Wil het al een beetje vlotten met het editten
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb amper tijd, enkel in het weekendSARK schreef:Hallo Bart,
Door de weeks is het opstaan, naar stage(ontbijten is dan meestal in trein), rond 18:30-19:00 thuis, eten (koken). even tv kijken en dan slapen.
Afgelopen weekend zaten ook vol.
Ik heb echter nog een paar keer kritisch gekeken naar het filmpje en ik moet zeggen dat het erg onduidelijk is omdat weinig te zien is.
Powerpoint is sowieso helemaal onleesbaar.
Wat veel mooier is, is gewoon echt een mooi filmpje maken met een voice over.
Daarin direct de powerpoint. Dat is veeeeeel duidelijker.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Deel nou dat filmpje gewoon joh.
Zoals al werd gezegd heb jij het belangrijkste werk al gedaan. Of staat er iets op wat niet gezien mag worden?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Nou er staan sowieso dingen op die nergens op slaanMarp schreef:Deel nou dat filmpje gewoon joh.Zoals al werd gezegd heb jij het belangrijkste werk al gedaan. Of staat er iets op wat niet gezien mag worden?
Daarnaast wil ik een aantal dingen verbeteren die ik gezegd heb die niet helemaal kloppen.
Vooral omdat mensen anders verkeerde dingen gaan aannemen.
Zullen we dit draadje dan maar sluiten? De workshop is geweest waarvoor hulde. De DVD gaat niet komen, althans niet op basis van hetgeen tijdens de workshop is gebeurd (we wachten al een half jaar). Het is dan beter een nieuw topic te openen zodra iemand (bart of een ander) een meetcursus gaat maken en daarvan een DVD gaat samenstellen en uitbrengen.