Zie graag de metingen van het geheel. Ziet er echt leuk uit, al heb je wel de ruimte er voor nodig.
TV en Center speaker in één
Moderator: Beheerdersteam
Re: TV en Center speaker in één
Plak plastic is opzich prima te gebruiken hoor, ik heb er zelfs een hele auto mee gedaan
Zie graag de metingen van het geheel. Ziet er echt leuk uit, al heb je wel de ruimte er voor nodig.
Zie graag de metingen van het geheel. Ziet er echt leuk uit, al heb je wel de ruimte er voor nodig.
Re: TV en Center speaker in één
Zow, alles zit op z'n plek en gisteren heb ik het geheel aan laten staan. Na een aantal uren wordt het toch best wel warm in de afgesloten ruimte. Ik gok op 50+ graden. Is dat slecht voor de componenten?
We zijn blij verrast met het geluid. Echt heerlijk. Als center valt me niet op dat de speakers zo ver uit elkaar staan. Het geluid is ook stukken beter dan van de Piega. In vergelijking met het geluid van de tv is het helemaal
Het moet nog ingeregeld worden, maar zelfs nu al is het een gigantische vooruitgang!
Vanavond zal ik een foto posten van de ingebouwde situatie.
We zijn blij verrast met het geluid. Echt heerlijk. Als center valt me niet op dat de speakers zo ver uit elkaar staan. Het geluid is ook stukken beter dan van de Piega. In vergelijking met het geluid van de tv is het helemaal
Het moet nog ingeregeld worden, maar zelfs nu al is het een gigantische vooruitgang!
Vanavond zal ik een foto posten van de ingebouwde situatie.
Re: TV en Center speaker in één
Net even een frame in elkaar geknutseld. Lijmen is geen optie op zulke dunne latjes (5mm). Ik had wel eens gezien dat een dun frame met stevig karton vastgezet werd met nietjes en zo geschiedde. Met dank aan het Mark Audio doosje!
Zwarte merkstift doet wonderen:
Nu nog even een doekje er omheen vouwen.
Re: TV en Center speaker in één
En met een doekje er voor! 
Helaas is het niet helemaal zo strak gespannen als ik zou willen. Het frame was al behoorlijk passend vast en met het doek zit het strak, waardoor het frame iets ingedrukt wordt en daardoor het doek losser zit dan ik zou willen. Je ziet het niet, maar toch he...
Wel mooi geworden hoor, al zeg ik het zelf.
Helaas is het niet helemaal zo strak gespannen als ik zou willen. Het frame was al behoorlijk passend vast en met het doek zit het strak, waardoor het frame iets ingedrukt wordt en daardoor het doek losser zit dan ik zou willen. Je ziet het niet, maar toch he...
Wel mooi geworden hoor, al zeg ik het zelf.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: TV en Center speaker in één
Inderdaad! Keurig resultaat!
Ben benieuwd hoe het klinkt. Maar als ik dan toch een puntje van kritiek moet uiten dan lijkt de kleurstelling niet helemaal te matchen voor mijn gevoel/smaak. Een witte schouw met een donker houten plank...
Dat is mijn mening natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het klinkt. Maar als ik dan toch een puntje van kritiek moet uiten dan lijkt de kleurstelling niet helemaal te matchen voor mijn gevoel/smaak. Een witte schouw met een donker houten plank...
Re: TV en Center speaker in één
Klinken doet 'ie zekers! Morgen gun ik mezelf de tijd om het netjes af te stemmen, dan wordt het NOG beter.Vinculum schreef:Inderdaad! Keurig resultaat!
Ben benieuwd hoe het klinkt. Maar als ik dan toch een puntje van kritiek moet uiten dan lijkt de kleurstelling niet helemaal te matchen voor mijn gevoel/smaak. Een witte schouw met een donker houten plank...Dat is mijn mening natuurlijk.
Nogmaals, er ligt dan wel een DSP in, maar deze Tang Bandjes klinken echt goed. Helemaal als je weet dat ze zo goedkoop zijn.
We hebben verschillende soorten/kleuren bekeken, maar juist het contrast vonden we het mooiste staan. Het past ook mooi bij de hoofdspeakers en de salontafel. Een lichte kleur laat het een beetje, uhm, bleek/ziekjes overkomen.
Maarrr idd. een kwestie van smaak
Re: TV en Center speaker in één
Als ik het nu goed zie kan het laag nu dus onder de TV uit de schouw komen
, een soort TL
Het eind resultaat mag er zeker zijn !!!
N.a.v. de opmerkingen, ik zit nu ook even wat kritischer te kijken, kun je die onderste plank waar je versterker op staat ook niet ook dezelfde wijze "fineren" ?
Dan word het echt strakker voor het oog
Het eind resultaat mag er zeker zijn !!!
N.a.v. de opmerkingen, ik zit nu ook even wat kritischer te kijken, kun je die onderste plank waar je versterker op staat ook niet ook dezelfde wijze "fineren" ?
Dan word het echt strakker voor het oog
Re: TV en Center speaker in één
Mooi strak hoor!
Ik denk dat deze het helemaal afmaakt:
http://www.bol.com/nl/p/dvd/open-haard/ ... index.html
Ik denk dat deze het helemaal afmaakt:
http://www.bol.com/nl/p/dvd/open-haard/ ... index.html
Re: TV en Center speaker in één
Jups, achter de speaker is nog 20cm ruimte over de volle breedte. Het laag wordt ook behoorlijk aangedikthannesie schreef:Als ik het nu goed zie kan het laag nu dus onder de TV uit de schouw komen, een soort TL
Op het gehoor moest ik al 5dB naar beneden bijstellen.
Senks!hannesie schreef:Het eind resultaat mag er zeker zijn !!!![]()
N.a.v. de opmerkingen, ik zit nu ook even wat kritischer te kijken, kun je die onderste plank waar je versterker op staat ook niet ook dezelfde wijze "fineren" ?
Dan word het echt strakker voor het oog
Nog sterker, de versterker en idd., die lelijke plank gaat ook weg (was tijdelijk bedoeld, maar ligt er al 2,5 jaar
De kabels die je nu nog ziet werk ik netjes achter een schot weg. Die zijn mij ook een doorn in het oog.
Re: TV en Center speaker in één
Zow, tig metingen en aanpassingen verder is dit het uiteindelijke resultaat wat lekker klinkt en waar niet nog meer aan gedaan hoeft te worden.
Nog wel een puntje, waar ik niet aan gedacht had (en jullie ook niet!
).
Doordat de center aansluiting gesplitst is naar het linker- en rechterkanaal en verbonden is met 10k naar de tulp, komen deze signalen bij elkaar <- DAT is belangrijk.
Wat hoorde ik tijdens het testen: het linker- en rechterkanaal zijn samengevoegd... Logisch ook als je deze laat samenkomen op 1 tulp
Maar goed, ik vrees dat er toch een schakelaar o.i.d. zal moeten komen om deze ingangen gescheiden te houden of heeft iemand een ander, beter idee?
Doordat de center aansluiting gesplitst is naar het linker- en rechterkanaal en verbonden is met 10k naar de tulp, komen deze signalen bij elkaar <- DAT is belangrijk.
Wat hoorde ik tijdens het testen: het linker- en rechterkanaal zijn samengevoegd... Logisch ook als je deze laat samenkomen op 1 tulp
Maar goed, ik vrees dat er toch een schakelaar o.i.d. zal moeten komen om deze ingangen gescheiden te houden of heeft iemand een ander, beter idee?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
stereo aansluiten op je tv en de audio van de center pre out van je versterker op de audio in van de tv aansluiten en op je tv zodanig instellen dat ie dan dat audio kanalen gebruikt?
Persoonlijk zou ik gewoon de tv altijd via de 5.1 versterker laten spelen.
Persoonlijk zou ik gewoon de tv altijd via de 5.1 versterker laten spelen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TV en Center speaker in één
hoe schakel je e.e.a. aan&uit? en heb je daar nog last van een hoorbare plop?MichaelB schreef:In principe kan de MiniDSP 24 volt aan, maar zekerheidshalve stel ik de voeding in op 20 volt (deze voedt zowel de amp als de MiniDSP). ...
Re: TV en Center speaker in één
Hmmm, aansluiten via de tv ga ik eens uitproberen! Goeie!JvS schreef:stereo aansluiten op je tv en de audio van de center pre out van je versterker op de audio in van de tv aansluiten en op je tv zodanig instellen dat ie dan dat audio kanalen gebruikt?
Persoonlijk zou ik gewoon de tv altijd via de 5.1 versterker laten spelen.
Neh, luisteren naar tv via de surround vind ik niks. Je hebt dan het geluid van je tv, links en rechts 1,5 meter van het scherm. Tv = ook maar tv
Gewoon de spanning er af en idd. is er een plopje te horen. Aanzetten is stil, omdat de Sure een inschakelvertraging heeft.Henkjan schreef:hoe schakel je e.e.a. aan&uit? en heb je daar nog last van een hoorbare plop?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TV en Center speaker in één
ik hoor een vrij flinke plop... dat t aanzetten goed gaat is mooi, nu nog wat vinden op die uit plop... open wel een separaat topicMichaelB schreef:Gewoon de spanning er af en idd. is er een plopje te horen. Aanzetten is stil, omdat de Sure een inschakelvertraging heeft.Henkjan schreef:hoe schakel je e.e.a. aan&uit? en heb je daar nog last van een hoorbare plop?
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
Nee joh, al het geluid komt dan uit je center, tenzij er muziek gespeeld wordt of er andere symfonische spannende zaken gebeuren.MichaelB schreef:Hmmm, aansluiten via de tv ga ik eens uitproberen! Goeie!JvS schreef:stereo aansluiten op je tv en de audio van de center pre out van je versterker op de audio in van de tv aansluiten en op je tv zodanig instellen dat ie dan dat audio kanalen gebruikt?
Persoonlijk zou ik gewoon de tv altijd via de 5.1 versterker laten spelen.
Neh, luisteren naar tv via de surround vind ik niks. Je hebt dan het geluid van je tv, links en rechts 1,5 meter van het scherm. Tv = ook maar tv
Nieuws, sport, praatprogramma's, soap
