Nu is het zover. De spullen zijn net via Parts Express binnen gekomen.
Waar gaat de speaker uit bestaan:
2 x Tang Band W23-1587si
2 x Dayton ND105-4
1 x Sure 4x100W TK2050 versterker
1 x Mini DSP RevA De voorkant wordt uitgevoerd in hetzelfde hout als de hoofdspeakers. De rest van de behuizing zal MDF worden, welke ik mat zwart spuit. Het ontwerp zal zo zijn dat de voet van de tv een stukje in de behuizing valt, zodat de Tang Band zo dicht mogelijk bij het scherm komen.
Alleen de tangbands zullen zichtbaar zijn. De twee Daytons komen achter het scherm en zullen de frequenties onder 200-250Hz weergeven (dat is een gok, want het moet goed klinken).
Alle drivers komen in een eigen interne behuizing, waarvan die voor de TB's het kleinste zal zijn. De Daytons komen ieder in een 2,5 liter gesloten behuizing te zitten. Hier kunnen ze dan zonder manipulatie een -3dB van 80Hz halen. Ik verwacht dat dit in de schouw,door room-gain, op zo'n 50Hz zal liggen (meten is weten).
Uiteraard zal alles door het off-axis luisteren (en het deels in de schouw staat) behoorlijk afwijken. Daar komt dan de mini-DSP bij kijken
Helaas zal ik door andere bezigheden pas volgende week kunnen beginnen... Zie dit als een teaser