TV en Center speaker in één
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TV en Center speaker in één
die vraag was ook op t minidsp forum, iirc gaat dat gewoon goed
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
Wij hebben de MiniDSP 'live' geconfigureerd in onze kist/bootradio. Dat was dus met accuspanning en met USB aangesloten. En overigens hebben wij ook de minnen doorgelust. Dat werkt prima per twee uitgangen.
Eigenlijk hebben we dezelfde setup als jij, maar dan een ander doel. Een miniDSP, twee TA2024 versterkers, een DVC subwoofer en 2 fullrange visatons
.
Ik vind die MiniDSP echt met afstand het coolste product van 2010 trouwens!
Eigenlijk hebben we dezelfde setup als jij, maar dan een ander doel. Een miniDSP, twee TA2024 versterkers, een DVC subwoofer en 2 fullrange visatons
Ik vind die MiniDSP echt met afstand het coolste product van 2010 trouwens!
Re: TV en Center speaker in één
Bij mij werkt het op kanaal 1&3 wel, maar op 2&4 is dan alleen heeeel zachtjes iets te horen. Wat ik ook verander, geen ander geluid... Wellicht dat het anders werkt met een Sure 4x100? Ik soldeer ze wel per kanaal door nu, kost alleen 20 minuutjes meer tijd.JvS schreef:Wij hebben de MiniDSP 'live' geconfigureerd in onze kist/bootradio. Dat was dus met accuspanning en met USB aangesloten. En overigens hebben wij ook de minnen doorgelust. Dat werkt prima per twee uitgangen.
Absoluut! Dat ding trapt derrièreJvS schreef:Ik vind die MiniDSP echt met afstand het coolste product van 2010 trouwens!
Ik heb vanmorgen een aantal metingen gedaan en mijn gehoor zat er toch behoorlijk naast. Waarschijnlijk komt dat doordat ik de hele dag in de garage bezig was met lawaaiige machines
In totaal zijn er maar drie wijzigingen gedaan:
- 9.6Khz/+4dB/q1
- 1.5Khz/-2.5dB/q1.5
- 500Hz/-1.7dB/q2.2
Het laag heb ik buiten beschouwing gelaten, want dat wordt allemaal anders zodra het in de schouw ingebouwd is. Al met al een nette curve die lekker klinkt! Wat me ook opvalt, is dat de Tang Bands erg weinig bundelen. Als je de metingen onder de diverse hoeken bekijkt dan zit er erg weinig verloop in. Goeie zaak!
Oh ja, de metingen zijn gedaan met een window van 35ms, de delay is 32,13ms.
Re: TV en Center speaker in één
Potverdorie zeg, ik zit nu 45 minuten te luisteren en heb bij sommige muziek tranen in m'n ogen (van de muziek).
Dat geeft wel aan dat deze speaker ECHT lekker klinkt, want er zitten stukken bij die ontzettende resonanties kunnen veroorzaken en die zijn er niet. Okee, er zijn wel een paar resonanties en die zitten in de laag kast. Deze ga ik nog te lijf met een paar verbindingsstukken, maar ze zijn niet storend!
1 van mijn favorieten blijft toch wel: Organ in splendour and majesty: J.S. Bach - Toccata and Fugue in D minor, BWV 565. Man wat klinkt dat ontzettend lekker! Sarah McLachlan klinkt ook super, daar zit in sommige stukken ontzettend veel laag in. Van de villa Felderhof CD, klinkt het Adagio ook fantastisch, Inessa Galante met Ave Maria.... tranen in m'n ogen.
Kudo's komen echt toe aan de Daytons en Tang Bands. Ik zou me er niet voor schamen om deze in een echt dure setup toe te passen (alhoewel dit bij elkaar ook al zo'n 350 euro kost).
Phew wat een muzikale tv-speaker

Dat geeft wel aan dat deze speaker ECHT lekker klinkt, want er zitten stukken bij die ontzettende resonanties kunnen veroorzaken en die zijn er niet. Okee, er zijn wel een paar resonanties en die zitten in de laag kast. Deze ga ik nog te lijf met een paar verbindingsstukken, maar ze zijn niet storend!
1 van mijn favorieten blijft toch wel: Organ in splendour and majesty: J.S. Bach - Toccata and Fugue in D minor, BWV 565. Man wat klinkt dat ontzettend lekker! Sarah McLachlan klinkt ook super, daar zit in sommige stukken ontzettend veel laag in. Van de villa Felderhof CD, klinkt het Adagio ook fantastisch, Inessa Galante met Ave Maria.... tranen in m'n ogen.
Kudo's komen echt toe aan de Daytons en Tang Bands. Ik zou me er niet voor schamen om deze in een echt dure setup toe te passen (alhoewel dit bij elkaar ook al zo'n 350 euro kost).
Phew wat een muzikale tv-speaker
Re: TV en Center speaker in één
Misschien is het handig om ook nog een meting op ongeveer 80cm te maken en te experimenteren met een notch boven 10Khz om die resonantie daar wat te dempen. Als de breedbanders zo uit elkaar staan verwacht ik eigenlijk wel een iets ander of ax patroon.. 
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
Ze spelen volgens mij niet als een centerspeaker, maar met een stereosignaal. En indien nodig (mono aangestuurd?) als een center.Montana schreef:Misschien is het handig om ook nog een meting op ongeveer 80cm te maken en te experimenteren met een notch boven 10Khz om die resonantie daar wat te dempen. Als de breedbanders zo uit elkaar staan verwacht ik eigenlijk wel een iets ander of ax patroon..
Is het te overwegen om eventueel een derde tangband toe te voegen en die echt als center te laten spelen?
Re: TV en Center speaker in één
Bij het meten heb ik uiteraard eerst de ene speaker en daarna de ander gemeten. In de basis zullen ze als stereo spelen als tv-speaker. Gaan we film kijken dan doet 'ie dienst als mono center speaker.JvS schreef:Ze spelen volgens mij niet als een centerspeaker, maar met een stereosignaal. En indien nodig (mono aangestuurd?) als een center.Montana schreef:Misschien is het handig om ook nog een meting op ongeveer 80cm te maken en te experimenteren met een notch boven 10Khz om die resonantie daar wat te dempen. Als de breedbanders zo uit elkaar staan verwacht ik eigenlijk wel een iets ander of ax patroon..
Is het te overwegen om eventueel een derde tangband toe te voegen en die echt als center te laten spelen?
Ik heb er over gedacht om nog een dedicated speaker in het midden te zetten en deze apart te voeden, maar dat zou inhouden dat er NOG een amp en voeding in de behuizing moest. Nu heb ik die wel, maar dan kan ik die amp weer niet via de DSP laten lopen, welke maar 4 uitgangen heeft... Oh ja en mis ik nog de subs.
Kom je toch weer op de makkelijke keuze, die ik niet wil overigens
Re: TV en Center speaker in één
Jups jongens en meisjes, het is PLAKPLASTIC!!!

Ziet er chique uit hoor en past prima bij de hoofdluidsprekers. Het beitsen ging er namelijk NIET mooi uit zien op de kopse kanten van het hout (test stukje). Daar wilden we niet de komende jaren tegenaan kijken.
Meuh, kwam er ook net achter dat ik nog maar 2 2k2 weerstandjes had liggen, terwijl ik er 3 nodig had... Op de center aansluitinge zit nu een 10k weerstand en die moet nu wel HEEL hard gezet worden (maar werkt wel). Die ga ik nog aanpassen, maar voor nu is het even okee.
To do:
- doek maken
- gaatjes van de kabels dichtkitten
- verstevigingsbalkjes in de sub behuizing aanbrengen
- lijmen
- in de schouw bouwen en inmeten.
Ziet er chique uit hoor en past prima bij de hoofdluidsprekers. Het beitsen ging er namelijk NIET mooi uit zien op de kopse kanten van het hout (test stukje). Daar wilden we niet de komende jaren tegenaan kijken.
Meuh, kwam er ook net achter dat ik nog maar 2 2k2 weerstandjes had liggen, terwijl ik er 3 nodig had... Op de center aansluitinge zit nu een 10k weerstand en die moet nu wel HEEL hard gezet worden (maar werkt wel). Die ga ik nog aanpassen, maar voor nu is het even okee.
To do:
- doek maken
- gaatjes van de kabels dichtkitten
- verstevigingsbalkjes in de sub behuizing aanbrengen
- lijmen
- in de schouw bouwen en inmeten.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
Nice.
Ik vind trouwens een ding irritant aan die MiniDSP. Dat er alleen tulpaansluitingen op zitten. Ik wil gewoon solderen (of misschien schroeven). Nu heb ik m'n draadjes op de tulpaanluitingen vastgesoldeerd
. Ik zie dat jij afgeknipte tulpstekkers gebruikt
.
Ik vind trouwens een ding irritant aan die MiniDSP. Dat er alleen tulpaansluitingen op zitten. Ik wil gewoon solderen (of misschien schroeven). Nu heb ik m'n draadjes op de tulpaanluitingen vastgesoldeerd
Re: TV en Center speaker in één
Senks!

Jups, dat is idd. wat minder ja. Ik heb nog overwogen om de tulp aansluitingen er af te solderen, maar vond dit toch een beter idee (mocht ik het ooit willen hergebruiken). Ach, beide oplossingen werken, daar gaat het omJvS schreef:Nice.
Ik vind trouwens een ding irritant aan die MiniDSP. Dat er alleen tulpaansluitingen op zitten. Ik wil gewoon solderen (of misschien schroeven). Nu heb ik m'n draadjes op de tulpaanluitingen vastgesoldeerd. Ik zie dat jij afgeknipte tulpstekkers gebruikt
.
Re: TV en Center speaker in één
Dan gebruikt hij de voeding uit de USB-poort. Als je de USB-kabel eruit trekt schakelt ie weer over op de externe voeding.MichaelB schreef:Wat gebeurt er als je de MiniDSP extern voedt met de aansluiting op het bordje EN je sluit USB aan om de configuratie te wijzigen? Het bordje wordt dan gevoed via 2 ingangen. Wat gebeurt er dan? (en nee, ik ga het niet zomaar proberen)
Als niemand het weet, dan stuur ik ze wel een mailtje.
Re: TV en Center speaker in één
Senks, dat antwoord had ik ook al van Henkjan gekregen en inmiddels heb ik getest en wadda joe noo: het werkt!knuisje schreef:Dan gebruikt hij de voeding uit de USB-poort. Als je de USB-kabel eruit trekt schakelt ie weer over op de externe voeding.
Zien jullie overigens iets aan de klep? Ik ook niet....
Ben helemaal vergeten te testen hoe warm de amp wordt na een uurtje stevig gebruik en heb vrolijk het deksel beplakt, GLOEIENDE!
Re: TV en Center speaker in één
Mmmm, gisteren de complete setup eens aan de meter gehangen en nu blijkt dat het toch nog 7,5-8Watt verbruikt bij niets doen.
Nu is dat niet zo erg, alhoewel ik liever niets heb, maar er is best wel veel ruis te horen. De 2x100's van Sure zijn totaal stil, deze niet dus.
Zijn er stopcontacten, liefst enkele, die reageren op een afstandbediening van een tv? Dit zal dan een programmeerbare moeten zijn denk ik. Het gaat mij vermoedelijk te ver om zelf wat te bouwen... (kon ik dat maar
).
Nu is dat niet zo erg, alhoewel ik liever niets heb, maar er is best wel veel ruis te horen. De 2x100's van Sure zijn totaal stil, deze niet dus.
Zijn er stopcontacten, liefst enkele, die reageren op een afstandbediening van een tv? Dit zal dan een programmeerbare moeten zijn denk ik. Het gaat mij vermoedelijk te ver om zelf wat te bouwen... (kon ik dat maar
Re: TV en Center speaker in één
Nou eigenlijk precies deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=610825 
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: TV en Center speaker in één
"klik aan klik uit" niet een idee?
Ik weet niet of je een Logitech Harmony gebruikt. Maar die kan die dingen vast ook wel in een of andere macro bedienen
.
Ik weet niet of je een Logitech Harmony gebruikt. Maar die kan die dingen vast ook wel in een of andere macro bedienen
Re: TV en Center speaker in één
Deze werkt:
Gehaald bij de Hornbach voor 12,75 
Net getest en werkt perfect. Aanzetten is per direct, uitzetten gaat met een vertraging van 1 minuut. Toppie!
Het kriebelt om deze niet uit elkaar te halen en in te bouwen
Net getest en werkt perfect. Aanzetten is per direct, uitzetten gaat met een vertraging van 1 minuut. Toppie!
Het kriebelt om deze niet uit elkaar te halen en in te bouwen
Re: TV en Center speaker in één
Oh ja, antwoord op je vraag. Die klik aan/uit dingen werken met RF en dat heeft onze Harmony niet...JvS schreef:"klik aan klik uit" niet een idee?
Ik weet niet of je een Logitech Harmony gebruikt. Maar die kan die dingen vast ook wel in een of andere macro bedienen.
Re: TV en Center speaker in één
Werk in uitvoering...
Alles past ECHT mooi!
Net nog even een usb stekker gesloopt, zodat die in de behuizing kan blijven. Daar had ik even niet aan gedacht
Een connector aan de buitenzijde is niet nodig, aangezien het er permanent ingebouwd zit. 1x meten zou genoeg moeten zijn.
Vanavond de klemmen er af en de tv terugzetten. Ben benieuwd hoe het gaat klinken!
Alles past ECHT mooi!
Net nog even een usb stekker gesloopt, zodat die in de behuizing kan blijven. Daar had ik even niet aan gedacht
Een connector aan de buitenzijde is niet nodig, aangezien het er permanent ingebouwd zit. 1x meten zou genoeg moeten zijn.
Vanavond de klemmen er af en de tv terugzetten. Ben benieuwd hoe het gaat klinken!
Re: TV en Center speaker in één
Ik denk dat het geluid zich in zo een schouw duidelijk een afwijking zal geven dan in de garage.
Ik heb dat vreemde gevoel van binnen
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het laag zal volgens mij duidelijk anders zijn in de schouw.
Ik heb dat vreemde gevoel van binnen
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het laag zal volgens mij duidelijk anders zijn in de schouw.
Re: TV en Center speaker in één
Ik bedoelde met meten: inmeten en corrigerenhannesie schreef:Ik denk dat het geluid zich in zo een schouw duidelijk een afwijking zal geven dan in de garage.
Uiteraard zal het in de schouw HEEL anders klinken en met name het laag nadrukkelijk aanwezig zijn.
Bij de metingen boven heb ik alleen de Tang Bands opgemeten. Hier zal, vermoed ik, niet veel aan gedaan hoeven te worden.
Ik meet het op met de tv op z'n plaats. De uiteindelijke situatie.
