Duh...JuuL schreef:Alphen aan de Rijn staat onder zijn nick
Ik beroep me op het weekend dat al begonnen was toen het bericht uit m'n brein kwam
Moderator: Beheerdersteam
Had ik speciaal, om maar niet mijn 100 watt pistool te gebruiken (weet je ook op wat voor niveau ik ongeveer zit qua solderen) een 15 watt weller gekocht; puntje beetje bijgeslepen. De pootjes van de chip wilden niet meteen goed vast. Boel aan de kant gelegd en nog een keer voorzichtig aanstippen; Helaas.JuuL schreef:Alphen aan de Rijn staat onder zijn nick,
Hej maar heb je niet een te grote soldeerbout gebruikt dan?
juist voor die chip maakt de grootte van de soldeerbout niet veel uit. Als je de 'zuiglitse'-truc toepast tenminste. Zo heb ik het gedaan:teacher schreef:Had ik speciaal, om maar niet mijn 100 watt pistool te gebruiken (weet je ook op wat voor niveau ik ongeveer zit qua solderen) een 15 watt weller gekocht; puntje beetje bijgeslepen. De pootjes van de chip wilden niet meteen goed vast. Boel aan de kant gelegd en nog een keer voorzichtig aanstippen; Helaas.JuuL schreef:Alphen aan de Rijn staat onder zijn nick,
Hej maar heb je niet een te grote soldeerbout gebruikt dan?
Kom idd uit Alphen, maar opsturen is zo gepiept.
Toch is het ook heel simpel voor die andere onderdelen. Soldeerbout met fijne punt en heel dun soldeerdraad. Flux heb ik niet gebruikt. Eén eilandje vertinnen met zo weinig mogelijk soldeer. SMD-tje met pincet vasthouden en vastsolderen. Als ie per ongeluk scheef zit eventjes soldeerpuntje tegen het eilandje aan en rechtschuiven met de pincet. Dan het andere eilandje vertinnen en goed laten vloeien. Klaar! Geen flux, geen litze.daniel schreef:Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat. Die chip ziet er echt perfect gesoldeerd uit. Iets wat je wat minder kunt zeggen van de overige onderdelen... Schots en scheef, want er is niets om zo'n klein SMD-onderdeeltje op zijn plaats te houden, anders dan een pincetje en mijn trillende handen.

Heel even off topic, dit vind ik nou prachtig om te zien. Als je een "hulpje" nodig hebt, gewoon even in huis rondkijken of er iets geschikts aanwezig is wat met een kleine aanpassing hulp kan bieden. Ik loop regelmatig kasten en laden open te trekken als ik weer eens iets "speciaals" nodig heblabpal schreef:Ik heb wel een grote knijper aangepast, om dat ding op zijn plaats te houden; ik heb van 1 van de poten van de knijper het uiteinde afgezaagd:
teacherteacher schreef:Nee, helaas, dit project is een stapje te groot voor mijn soldeer techniek.
Ik heb nu een amp3 kitje voor mij met een stuk of 5 weggefikte soldeerpads voor de chip. Daar zal ik dus een verse kit voor moeten bestellen.
Daarom mijn vraag; wie wil voor mij (uiteraard tegen vergoeding) die dingen in elkaar solderen?
Ik hoor het wel..
Op zich is dat gunstig hoor, want dan heb je een wat hoger signaalniveau op je interlinks. Minder gevoelig voor storing en ruis dus.deepspace schreef:Denk echter dat ik de gain wel wat hoger ga zetten. Ik moet de pre-amp toch wel ver opendraaien t.o.v de Parasound.