CSS Markaudio vloerstander
Moderator: Beheerdersteam
CSS Markaudio vloerstander
hallo klussers,
Na mijn miskoop met de Fusions, besloot ik het wat professioneler aan te pakken en bestelde ik dit bij Henkjan http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 29&t=11436.
Het model word de zelfde als de gene die Henkjan en MrCaBLeGuY namenlijk deze.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6227
Tot dusver zijn de planken opmaat gezaagd door de Hubo en zit kast in elkaar met losse achterkant om de vulling in te stoppen.
De kasten zitten in elkaar met een combinatie van lammelen met schroeven. Dit is omdat er geen lijm klemmen zijn en omdat we eerst geen goede lammenzaag hadden.
P.S. grote foto's
Foto's van de lammelen komen later. Het filter neem ik van Henkjan en MrCaBLeGuY over.
Nou heb ik een vraagje: Kun je vloerbedekkings tegels met rubberen boden gebruiken als vulling?
Na mijn miskoop met de Fusions, besloot ik het wat professioneler aan te pakken en bestelde ik dit bij Henkjan http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 29&t=11436.
Het model word de zelfde als de gene die Henkjan en MrCaBLeGuY namenlijk deze.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6227
Tot dusver zijn de planken opmaat gezaagd door de Hubo en zit kast in elkaar met losse achterkant om de vulling in te stoppen.
De kasten zitten in elkaar met een combinatie van lammelen met schroeven. Dit is omdat er geen lijm klemmen zijn en omdat we eerst geen goede lammenzaag hadden.
P.S. grote foto's
Foto's van de lammelen komen later. Het filter neem ik van Henkjan en MrCaBLeGuY over.
Nou heb ik een vraagje: Kun je vloerbedekkings tegels met rubberen boden gebruiken als vulling?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: CSS Markaudio vloerstander
Is dat dit filter?
Anders kun je deze zeker in overweging nemen:
http://oaudio.de/media/products/56be3121c77c2da6f61.pdf
Anders kun je deze zeker in overweging nemen:
http://oaudio.de/media/products/56be3121c77c2da6f61.pdf
Re: CSS Markaudio vloerstander
Geen idee welk filter ze gebruiken, die zou nog ontworpen worden geloof ik. Ik weet helemaal niks van filters af maar ik denk dat je het filter wel een beetje moet aanpassen omdat het een ander type kast is. Als ik ongelijk heb hoor ik dat graag 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: CSS Markaudio vloerstander
filter wordt in principe gebaseerd op t LBVS filter, maar uiteraard wel geoptimaliseerd voor deze drivers.
wat betreft de poort: pak daarvoor de IT HP50 die je dan 25mm moet inkorten.

wat betreft de poort: pak daarvoor de IT HP50 die je dan 25mm moet inkorten.

Re: CSS Markaudio vloerstander
Zeer bedankt voor de pijp Henkjan 
Morgen probeer ik beide kasten klaar te maken voor het lakken en nog wat fotootjes maken. En daarna 2 week vakantie
Morgen probeer ik beide kasten klaar te maken voor het lakken en nog wat fotootjes maken. En daarna 2 week vakantie
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: CSS Markaudio vloerstander
Dan kan ik eindelijk rustig slapenMrCaBLeGuY schreef:Als je terug bent komt het goed met het filter!
Bedank voor jullie hulp alvast
Ik heb alleen nog 1 vraagje: Zijn vloer tegels met rubberen onderkant goede demping? Mij leek het rubber een beetje te dik voor het geluid.
Re: CSS Markaudio vloerstander
Ene update.
Intussen is kast 2 gelijmd en hoef alleen nog geschuurd te worden.
De vulling word floer tegel met eier-matras tegen de achter en boven kant.
Het wachten is alleen nog maar op het filter
De kosten tot nu toe zijn 203 euries, Wat met filter en verf gaat oplopen tot 240-260 Euries.
Deze terminal komt er in.

Met deze banaan pluggen.

Foto's komen nog wanneer hij speel klaar is
Intussen is kast 2 gelijmd en hoef alleen nog geschuurd te worden.
De vulling word floer tegel met eier-matras tegen de achter en boven kant.
Het wachten is alleen nog maar op het filter
De kosten tot nu toe zijn 203 euries, Wat met filter en verf gaat oplopen tot 240-260 Euries.
Deze terminal komt er in.

Met deze banaan pluggen.

Foto's komen nog wanneer hij speel klaar is
Re: CSS Markaudio vloerstander
Weer een Update
De kasten zijn haast speel klaar. De binnen kant is gestoffeerd (dat klink lux
) en de buitenkant geschuurd. De baspoort en terminals moeten er nog in. En de voeten moeten nog gevreesd worden en dan zijn ze klaar 
Nu is er alleen een probleempje bij gekomen. Namelijk MrCaBlEGuY zou het filter ontwerpen omdat hij de zelfde wou maken. Alleen door omstandigheden komt dat er niet van.
Nou wil Henkjan me helpen met het filter maar dan moet alles eerst gemeten worden. Nou heb ik zelf geen meetapparatuur
.
Is er iemand in de buurt van Rietmolen (3 km van Haaksbergen) die mij eventueel zou willen helpen met meten? Als iemand volgende week tijd heeft zou dat heeel mooi zijn
P.S. wat meer Fotootjes komen donderdag hoop ik.
De kasten zijn haast speel klaar. De binnen kant is gestoffeerd (dat klink lux
Nu is er alleen een probleempje bij gekomen. Namelijk MrCaBlEGuY zou het filter ontwerpen omdat hij de zelfde wou maken. Alleen door omstandigheden komt dat er niet van.
Nou wil Henkjan me helpen met het filter maar dan moet alles eerst gemeten worden. Nou heb ik zelf geen meetapparatuur
Is er iemand in de buurt van Rietmolen (3 km van Haaksbergen) die mij eventueel zou willen helpen met meten? Als iemand volgende week tijd heeft zou dat heeel mooi zijn
P.S. wat meer Fotootjes komen donderdag hoop ik.
Re: CSS Markaudio vloerstander
Eindelijk een fotocamera bemachtigt. 
Re: CSS Markaudio vloerstander
mooi, maar (domme vraag misschien) is de afstand tussen de tweeter en de woofer niet wat groot? Krijg je zo wel een coherent geluid? Of is dat juist bewust?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: CSS Markaudio vloerstander
dat komt van de originele LBVS, die gebruikte een tweeter met een grotere frontplaat
Re: CSS Markaudio vloerstander
Niet veel. Ze zijn haast helemaal afgeschuurd. Morgen komen de spullen die ik be Rudy bestelt heb.
Donderdag worden ze gemeten. En dan is het alleen nog knutsellen aan het filter
Alleen dat gaat wat langer duren door een verhuizing van mijn ouders
Ik verwacht ze af te hebben voor eind november, Wat mij eigenlijk veeel te lang duurt
Donderdag worden ze gemeten. En dan is het alleen nog knutsellen aan het filter
Alleen dat gaat wat langer duren door een verhuizing van mijn ouders
Ik verwacht ze af te hebben voor eind november, Wat mij eigenlijk veeel te lang duurt
Re: CSS Markaudio vloerstander
Ach, ik heb een project dat inmiddels al bijna 2 jaar loopt en nog steeds niet is afgewerkt ^^.DragoSz schreef:Ik verwacht ze af te hebben voor eind november, Wat mij eigenlijk veeel te lang duurt
De nieuwsgierigheid om iets nieuws uit te proberen en/of uit te proberen is gewoon te sterk aanwezig.
Ik denk dat vele anderen zich hier ook in kunnen vinden.
Over de speakers, zien er goed uit. Ben erg benieuwd naar hoe ze zullen klinken.
Het filter zal alleen echt opnieuw moeten worden ontwerpen, aangezien je hier andere units heb gekozen dan Edo heeft gebruikt in zijn B.V.S.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: CSS Markaudio vloerstander
wouter schreef:Is dat dit filter?
Anders kun je deze zeker in overweging nemen:
http://oaudio.de/media/products/56be3121c77c2da6f61.pdf
Kun je alvast 'los'
Re: CSS Markaudio vloerstander
Henkjan die gaat mij heel goed helpen met het filter
Dus dat komt wel goed denk ik zo.
Re: CSS Markaudio vloerstander
Hallo Mede Knutselaars,
Vandaag heb ik 1 van de 2 boxen gereed gemakt voor de meeting van morgen, En meteen een geluisterd hoe de El 166 fullrange klinkt. (gewoon geen geduld om keurig te wachten op het filter
)
Mijn beleving hier van is zeer goed. Het laag is prima in orde zelfs zonder de Basreflex poort of de pootjes. De kast dreunt wel erg me met de lage noten, Maar dit is niet hoorbaar in het geluid
Wat me opvalt is dat je de hoge tonen niet echt mist omdat de el 166 al aardig hoogt komt. Je mist wel een beetje de helderheid soms tussen het hoog.
Ik hoor nu al warempel handtrommels die normaal niet hoorbaar zijn
.
Morgen weer een update met de metingen
Vandaag heb ik 1 van de 2 boxen gereed gemakt voor de meeting van morgen, En meteen een geluisterd hoe de El 166 fullrange klinkt. (gewoon geen geduld om keurig te wachten op het filter
Mijn beleving hier van is zeer goed. Het laag is prima in orde zelfs zonder de Basreflex poort of de pootjes. De kast dreunt wel erg me met de lage noten, Maar dit is niet hoorbaar in het geluid
Wat me opvalt is dat je de hoge tonen niet echt mist omdat de el 166 al aardig hoogt komt. Je mist wel een beetje de helderheid soms tussen het hoog.
Ik hoor nu al warempel handtrommels die normaal niet hoorbaar zijn
Morgen weer een update met de metingen
Re: CSS Markaudio vloerstander
Denk je niet dat je het meedreunen van de kast pas gaat horen op het moment dat je er wat tegen doet?
Re: CSS Markaudio vloerstander
Dit kan het geval zijn Koen. Maar ik denk dat de vibraties in de kast afnemen als de baspoort er in zit. Omdat het dan beneden eruit geblazen word geblazen en nu is hij nog gesloten.
Die dreun vibraties van de kast ben ik nog maar in 1 liedje tegen gekomen hoor.
Bij wat luisteren van Rock/Metal mis je het hoog wel duidelijk, Maar het klinkt er niet zo heel veel slechter van
Die dreun vibraties van de kast ben ik nog maar in 1 liedje tegen gekomen hoor.
Bij wat luisteren van Rock/Metal mis je het hoog wel duidelijk, Maar het klinkt er niet zo heel veel slechter van
Re: CSS Markaudio vloerstander
Ik heb hem nu al helemaal in gebruikt tot morgen
Want daarna kan ik der een maandje niet naar luisteren of kijken doort de verbouwing/verhuizing
Want daarna kan ik der een maandje niet naar luisteren of kijken doort de verbouwing/verhuizing
Re: CSS Markaudio vloerstander
De metingen zijn binnen maar hebben een beetje last van vroege reflexies. Nu heb ik geen programma om ze zelf te openen dus dat komt later nog een keer.
En nog even een fotootje
En nog even een fotootje
