CSS Markaudio vloerstander

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

hallo klussers,


Na mijn miskoop met de Fusions, besloot ik het wat professioneler aan te pakken en bestelde ik dit bij Henkjan http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 29&t=11436.

Het model word de zelfde als de gene die Henkjan en MrCaBLeGuY namenlijk deze.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6227

Tot dusver zijn de planken opmaat gezaagd door de Hubo en zit kast in elkaar met losse achterkant om de vulling in te stoppen.
De kasten zitten in elkaar met een combinatie van lammelen met schroeven. Dit is omdat er geen lijm klemmen zijn en omdat we eerst geen goede lammenzaag hadden.

P.S. grote foto's

Foto's van de lammelen komen later. Het filter neem ik van Henkjan en MrCaBLeGuY over.

Nou heb ik een vraagje: Kun je vloerbedekkings tegels met rubberen boden gebruiken als vulling?
Bijlagen
Gevreesde gaten
Gevreesde gaten
plaat van zijkant
plaat van zijkant
speakers
speakers
van zij kant
van zij kant
P7170209 kleiner.jpg (107.58 KiB) 2710 keer bekeken
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door wouter »

Is dat dit filter?

Anders kun je deze zeker in overweging nemen:

http://oaudio.de/media/products/56be3121c77c2da6f61.pdf
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Geen idee welk filter ze gebruiken, die zou nog ontworpen worden geloof ik. Ik weet helemaal niks van filters af maar ik denk dat je het filter wel een beetje moet aanpassen omdat het een ander type kast is. Als ik ongelijk heb hoor ik dat graag :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Henkjan »

filter wordt in principe gebaseerd op t LBVS filter, maar uiteraard wel geoptimaliseerd voor deze drivers.

wat betreft de poort: pak daarvoor de IT HP50 die je dan 25mm moet inkorten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Zeer bedankt voor de pijp Henkjan :goedzo:
Morgen probeer ik beide kasten klaar te maken voor het lakken en nog wat fotootjes maken. En daarna 2 week vakantie :mrgreen:
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door MrCaBLeGuY »

Als je terug bent komt het goed met het filter!
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

MrCaBLeGuY schreef:
Als je terug bent komt het goed met het filter!
Dan kan ik eindelijk rustig slapen :lol:

Bedank voor jullie hulp alvast :goedzo:

Ik heb alleen nog 1 vraagje: Zijn vloer tegels met rubberen onderkant goede demping? Mij leek het rubber een beetje te dik voor het geluid.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Ene update.

Intussen is kast 2 gelijmd en hoef alleen nog geschuurd te worden.
De vulling word floer tegel met eier-matras tegen de achter en boven kant.

Het wachten is alleen nog maar op het filter O:)

De kosten tot nu toe zijn 203 euries, Wat met filter en verf gaat oplopen tot 240-260 Euries.

Deze terminal komt er in.
Afbeelding

Met deze banaan pluggen.
Afbeelding

Foto's komen nog wanneer hij speel klaar is 8)
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Weer een Update :mrgreen:

De kasten zijn haast speel klaar. De binnen kant is gestoffeerd (dat klink lux :mrgreen: ) en de buitenkant geschuurd. De baspoort en terminals moeten er nog in. En de voeten moeten nog gevreesd worden en dan zijn ze klaar :D

Nu is er alleen een probleempje bij gekomen. Namelijk MrCaBlEGuY zou het filter ontwerpen omdat hij de zelfde wou maken. Alleen door omstandigheden komt dat er niet van.

Nou wil Henkjan me helpen met het filter maar dan moet alles eerst gemeten worden. Nou heb ik zelf geen meetapparatuur :( .

Is er iemand in de buurt van Rietmolen (3 km van Haaksbergen) die mij eventueel zou willen helpen met meten? Als iemand volgende week tijd heeft zou dat heeel mooi zijn :mrgreen:

P.S. wat meer Fotootjes komen donderdag hoop ik.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Eindelijk een fotocamera bemachtigt. 8-[
Bijlagen
SDC11274.JPG
SDC11279.JPG
vulling
vulling
SDC11281.JPG
SDC11282.JPG
Binnenkant
Binnenkant
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Henkjan »

nais
boem
Berichten: 22
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 10:48

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door boem »

mooi, maar (domme vraag misschien) is de afstand tussen de tweeter en de woofer niet wat groot? Krijg je zo wel een coherent geluid? Of is dat juist bewust?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Henkjan »

dat komt van de originele LBVS, die gebruikte een tweeter met een grotere frontplaat
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Koen K »

Al vorderingen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Niet veel. Ze zijn haast helemaal afgeschuurd. Morgen komen de spullen die ik be Rudy bestelt heb.
Donderdag worden ze gemeten. En dan is het alleen nog knutsellen aan het filter :mrgreen:
Alleen dat gaat wat langer duren door een verhuizing van mijn ouders :(

Ik verwacht ze af te hebben voor eind november, Wat mij eigenlijk veeel te lang duurt :-#
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Chris_T »

DragoSz schreef:
Ik verwacht ze af te hebben voor eind november, Wat mij eigenlijk veeel te lang duurt :-#
Ach, ik heb een project dat inmiddels al bijna 2 jaar loopt en nog steeds niet is afgewerkt ^^.
De nieuwsgierigheid om iets nieuws uit te proberen en/of uit te proberen is gewoon te sterk aanwezig.
Ik denk dat vele anderen zich hier ook in kunnen vinden.

Over de speakers, zien er goed uit. Ben erg benieuwd naar hoe ze zullen klinken.
Het filter zal alleen echt opnieuw moeten worden ontwerpen, aangezien je hier andere units heb gekozen dan Edo heeft gebruikt in zijn B.V.S.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door wouter »

wouter schreef:
Is dat dit filter?

Anders kun je deze zeker in overweging nemen:

http://oaudio.de/media/products/56be3121c77c2da6f61.pdf

Kun je alvast 'los' :wink:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Chris_T »

Aah kijk, das een mooi uitganspunt.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Henkjan die gaat mij heel goed helpen met het filter :mrgreen: Dus dat komt wel goed denk ik zo.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Hallo Mede Knutselaars,

Vandaag heb ik 1 van de 2 boxen gereed gemakt voor de meeting van morgen, En meteen een geluisterd hoe de El 166 fullrange klinkt. (gewoon geen geduld om keurig te wachten op het filter O:) )

Mijn beleving hier van is zeer goed. Het laag is prima in orde zelfs zonder de Basreflex poort of de pootjes. De kast dreunt wel erg me met de lage noten, Maar dit is niet hoorbaar in het geluid :mrgreen:

Wat me opvalt is dat je de hoge tonen niet echt mist omdat de el 166 al aardig hoogt komt. Je mist wel een beetje de helderheid soms tussen het hoog.

Ik hoor nu al warempel handtrommels die normaal niet hoorbaar zijn :shock: .

Morgen weer een update met de metingen :)
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Koen K »

Denk je niet dat je het meedreunen van de kast pas gaat horen op het moment dat je er wat tegen doet?
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Dit kan het geval zijn Koen. Maar ik denk dat de vibraties in de kast afnemen als de baspoort er in zit. Omdat het dan beneden eruit geblazen word geblazen en nu is hij nog gesloten.

Die dreun vibraties van de kast ben ik nog maar in 1 liedje tegen gekomen hoor.
Bij wat luisteren van Rock/Metal mis je het hoog wel duidelijk, Maar het klinkt er niet zo heel veel slechter van \:D/
Gebruikersavatar
Koen K
Berichten: 614
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:59
Locatie: Dordrecht

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door Koen K »

Mooi dat het tot nu toe in elk geval zo goed uitpakt :)
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

Ik heb hem nu al helemaal in gebruikt tot morgen :lol:
Want daarna kan ik der een maandje niet naar luisteren of kijken doort de verbouwing/verhuizing :(
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS Markaudio vloerstander

Bericht door DragoSz »

De metingen zijn binnen maar hebben een beetje last van vroege reflexies. Nu heb ik geen programma om ze zelf te openen dus dat komt later nog een keer.

En nog even een fotootje :wink:
Bijlagen
martin foto s 29-08-2010 030.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”