[Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

@ Kevin
Ik heb zelf niet specifiek een kortsluitbeveiliging er bij gezet, hoewel er in de datasheet staat "protection for AC and DC short circuits to ground".

Vandaag het e.e.a. geïnventariseerd en een eerste opzet gemaakt voor de Excel sheet.
Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen.

Overigens kreeg ik van sommige de vraag of er misschien een behuizing bij kan.
Ik heb een tijd gezocht en misschien is dit wel een aardige:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=522945

http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... 130040.pdf

Dit is ook een mogelijkheid: (persoonlijk vind ik die mooier)
http://www.modu.it/economicae.html

http://www.modu.it/galaxy.html
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen.
je bedoelt een soort van geïntegreerde impedantiebox? helemaal voor. maak 'm dan met relais ipv schakelaars, paar ledjes om aan te geven hoe die geschakeld staat. zo is alles mooi in tebouwen met minimale kabelspagetti
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Ja een geïntegreerde "impedantie box" (is ook niks anders dan een referentie weerstand met verzwakker)

Wat maakt het verschil tussen een schakelaartje en relais?
Relais moet je ook weer via een spanning aan sturen, dus heb je sowieso kabeltjes nodig.
Het versterker printje blijft zoals die nu is, daar ga ik niks meer aan veranderen.
Mensen kunnen daarnaast alles nog bijvoegen en bewerken zoals ze zelf willen.
Persoonlijk lijkt mij een DPDT schakelaartje uiterst simpel doch effectief.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

dat je met relais niet bij het schakelaartje hoeft te kunnen, zo is t ding goed te monteren zonder dat je de hele tijd snoeren moet omgooien zoals met t huidige kastje
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Maar om je relai om te gooien heb je toch ook weer een schakelaartje nodig?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

ja, maar dat kan je dus neerzetten waar je wil (ja ik denk erg vanuit mijn kist)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door hannesie »

Een schakelaar die aangeeft of laat kiezen, Impedantie of frequentie meten?

Een soort aan/uit schakelaar! Hum, lijkt mij wel wat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

en dan nog minimaal 1 voor het calibreren/afstellen van de geluidskaart alvorens met imp meten begonnen kan worden, en dan om het helemaal mooi te maken nog de optie om met een 1% weerstand van bv 4, 8, 16 ohm een testmeting te doen; en een loopback test natuurlijk. draaischakelaar met wat relais heeft dan mijn voorkeur 8)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Mag je allemaal zelf doen.
Maak maar een "meetversterker ideeën topic" aan :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

jij begon zelf met "Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen." dan moet je niet ineens ophouden als we wat input geven over hoe dat het beste te doen :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

Er staat toch ook "eventueel" :wink: :lol:

Maar even zonder dollen. Ik doelde daarbij meer op een referentie weerstand + verzwakker.
Meest simpele vorm is dan een schakelaar, maar je kunt idd nog alle kanten op.
Als het niet te gek wordt, zou ik dat kunnen mee bestellen.
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door k.p. »

Ik ben voor :lol: . Als je weet bij welke shops je gaat bestellen dan wil ik wel de verschillende componenten bij elkaar zoeken.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door daniel »

bouw er dan meteen de Wallin-Jig omheen. Heb je alles ineen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

ja, en dan met een draaiknop en relais :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door b_force »

spraakherkenning en minikoelkast voor een biertje :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door Henkjan »

spraakherkenning hoeft niet
carpin
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 4:59
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door carpin »

Een klap schakelaar is ook prima.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door HoMeR »

Hoe staat 't met dit project ?
Komt er nog een bestelling/verzending ??

Niet dat 't haast heeft hoor...........
Heb nog genoeg projectjes liggen.
:roll:
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door fluppie »

HoMeR schreef:
Hoe staat 't met dit project ?
Komt er nog een bestelling/verzending ??

Niet dat 't haast heeft hoor...........
Heb nog genoeg projectjes liggen.
:roll:
Zelfde vraag hiero !
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker

Bericht door HoMeR »

Hierbij wil ik graag mijn bestelling annuleren.
Heb elders al een oplossing gevonden.
Plaats reactie