[Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
@ Kevin
Ik heb zelf niet specifiek een kortsluitbeveiliging er bij gezet, hoewel er in de datasheet staat "protection for AC and DC short circuits to ground".
Vandaag het e.e.a. geïnventariseerd en een eerste opzet gemaakt voor de Excel sheet.
Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen.
Overigens kreeg ik van sommige de vraag of er misschien een behuizing bij kan.
Ik heb een tijd gezocht en misschien is dit wel een aardige:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=522945
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... 130040.pdf
Dit is ook een mogelijkheid: (persoonlijk vind ik die mooier)
http://www.modu.it/economicae.html
http://www.modu.it/galaxy.html
Ik heb zelf niet specifiek een kortsluitbeveiliging er bij gezet, hoewel er in de datasheet staat "protection for AC and DC short circuits to ground".
Vandaag het e.e.a. geïnventariseerd en een eerste opzet gemaakt voor de Excel sheet.
Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen.
Overigens kreeg ik van sommige de vraag of er misschien een behuizing bij kan.
Ik heb een tijd gezocht en misschien is dit wel een aardige:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=522945
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... 130040.pdf
Dit is ook een mogelijkheid: (persoonlijk vind ik die mooier)
http://www.modu.it/economicae.html
http://www.modu.it/galaxy.html
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
je bedoelt een soort van geïntegreerde impedantiebox? helemaal voor. maak 'm dan met relais ipv schakelaars, paar ledjes om aan te geven hoe die geschakeld staat. zo is alles mooi in tebouwen met minimale kabelspagettib_force schreef:Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Ja een geïntegreerde "impedantie box" (is ook niks anders dan een referentie weerstand met verzwakker)
Wat maakt het verschil tussen een schakelaartje en relais?
Relais moet je ook weer via een spanning aan sturen, dus heb je sowieso kabeltjes nodig.
Het versterker printje blijft zoals die nu is, daar ga ik niks meer aan veranderen.
Mensen kunnen daarnaast alles nog bijvoegen en bewerken zoals ze zelf willen.
Persoonlijk lijkt mij een DPDT schakelaartje uiterst simpel doch effectief.
Wat maakt het verschil tussen een schakelaartje en relais?
Relais moet je ook weer via een spanning aan sturen, dus heb je sowieso kabeltjes nodig.
Het versterker printje blijft zoals die nu is, daar ga ik niks meer aan veranderen.
Mensen kunnen daarnaast alles nog bijvoegen en bewerken zoals ze zelf willen.
Persoonlijk lijkt mij een DPDT schakelaartje uiterst simpel doch effectief.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
dat je met relais niet bij het schakelaartje hoeft te kunnen, zo is t ding goed te monteren zonder dat je de hele tijd snoeren moet omgooien zoals met t huidige kastje
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Maar om je relai om te gooien heb je toch ook weer een schakelaartje nodig?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
ja, maar dat kan je dus neerzetten waar je wil (ja ik denk erg vanuit mijn kist)
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Een schakelaar die aangeeft of laat kiezen, Impedantie of frequentie meten?
Een soort aan/uit schakelaar! Hum, lijkt mij wel wat
Een soort aan/uit schakelaar! Hum, lijkt mij wel wat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
en dan nog minimaal 1 voor het calibreren/afstellen van de geluidskaart alvorens met imp meten begonnen kan worden, en dan om het helemaal mooi te maken nog de optie om met een 1% weerstand van bv 4, 8, 16 ohm een testmeting te doen; en een loopback test natuurlijk. draaischakelaar met wat relais heeft dan mijn voorkeur 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Mag je allemaal zelf doen.
Maak maar een "meetversterker ideeën topic" aan
Maak maar een "meetversterker ideeën topic" aan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
jij begon zelf met "Eventueel kan ik naast de versterker nog een extra toevoeging doen om impedanties te kunnen meten. Door middel van een schakelaar kun je dan het een of het ander kiezen." dan moet je niet ineens ophouden als we wat input geven over hoe dat het beste te doen 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Er staat toch ook "eventueel"
Maar even zonder dollen. Ik doelde daarbij meer op een referentie weerstand + verzwakker.
Meest simpele vorm is dan een schakelaar, maar je kunt idd nog alle kanten op.
Als het niet te gek wordt, zou ik dat kunnen mee bestellen.
Maar even zonder dollen. Ik doelde daarbij meer op een referentie weerstand + verzwakker.
Meest simpele vorm is dan een schakelaar, maar je kunt idd nog alle kanten op.
Als het niet te gek wordt, zou ik dat kunnen mee bestellen.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Ik ben voor
. Als je weet bij welke shops je gaat bestellen dan wil ik wel de verschillende componenten bij elkaar zoeken.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
bouw er dan meteen de Wallin-Jig omheen. Heb je alles ineen.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Hoe staat 't met dit project ?
Komt er nog een bestelling/verzending ??
Niet dat 't haast heeft hoor...........
Heb nog genoeg projectjes liggen.

Komt er nog een bestelling/verzending ??
Niet dat 't haast heeft hoor...........
Heb nog genoeg projectjes liggen.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Zelfde vraag hiero !HoMeR schreef:Hoe staat 't met dit project ?
Komt er nog een bestelling/verzending ??
Niet dat 't haast heeft hoor...........
Heb nog genoeg projectjes liggen.
Re: [Animo] LM1875 KIT Meetversterker
Hierbij wil ik graag mijn bestelling annuleren.
Heb elders al een oplossing gevonden.
Heb elders al een oplossing gevonden.
