Heb het HP filter van de reckhorn gebruikt, die is variabel van 15-40Hz.b_force schreef:Ik ben naar een paar dingen benieuwd eerlijk gezegd.
Wordt de poortruis drastisch minder met dat highpass filter dat ik had aangeraden?
Vanaf welke volume is de poortruis duidelijk hoorbaar?
Het filter wat jij hebt aangeraden heb ik dus niet gebruikt, simpelweg omdat ik ook niet weet hoe ik dit handig en snel kon uitproberen. De reckhorn heeft het natuurlijk zelf al netjes voor elkaar...
In de grafiek is dit zichtbaar in een 15 Hz (niet uitschakelbaar) en 40 Hz HP, het onderscheid is duidelijk zichtbaar.
De poortruis nam wel merkbaar af, maar was er nog steeds duidelijk. Ik verwacht dat dit komt doordat de woofer vrij progressief gedempt is en in 5 liter niet echt gaat wapperen.
Het was merkbaar op een wat hoger volume, ik gok vanaf 85dB. Hing ook af van de muziekstijl.
Het afronden van de pijpen staat inderdaad op de planning, eerst wilde ik weten of het allemaal een beetje overeenkomt met de simulatie. Alleen afronden aan de voorzijde is niet voldoende neem ik aan...