eerste lijkt mij het beste, alleen met de 2de kan ik een iets grotere BRpijp pakken, wat ook niet erg is gezien de laagunit best wat lucht kan verplaatsen met een xmax van 11.5mm
ideeen/opmerkingen?
Moderator: Beheerdersteam
De afstemming wordt anders, dus dat is geen optie. Ik zou het oppervlak vergroten en de pijp langer maken (bocht gebruiken) en ik zou de pijp bij de mond goed afronden om poortruis te minimaliseren.ik zat te denken, kan je ook 2 BR pijpjes parallel zetten?
ik kom met winisd uit op 225mm met een 47mm pijpje, maar als ik 2 pijpjes pak van 47mm en ze allebij 225mm lang maak, is de kast dan nog hetzelfde afgestemd?
als dat zo werkt dan is dat mooi, het lijkt me dat je met 2 pijpjes minder poortruis hebt dan met een
en filterhulp is zeer welkom
Dit zou inderdaad het geval zijn als je de speakers parallel schakelt zonder filter er tussen.ik zat even te kijken, maar die W3 is 8 ohm, en de W6 4 ohm.
wordt toch de dubbelspoels dus, 4 ohm in serie voor 8 ohm.
W3 parallel met de W6 voor 4 ohm speakers.
De weerstand wordt dan 4ohm, in het midden/hoog gebied zal deze dus hoger zijn.ok, maar wat voor weerstand krijgt de luidspreker dan met filter, gewoon de hele kast.
normaal heb je een waarde van 4 ohm of 8 ohm, waar komt dit dan op uit?
en als ze met filter zo te combineren zijn vind ik het ook goed, doen we dat
alleen wat hulp met het filter zou dan wel erg handig zijn.