Vifa Format
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vifa Format
Nou ik ga toch een poging wagen om de kast te redden...
Ik ga bij de bouwmarkt een nieuw front mdf op maat laten zagen, deze plak ik op de bestaande voorkant. Hier ga ik dan later met een roller overheen, kleur word waarschijnlijk zwart. De scheuren aan de zijkant ga ik opvullen met vloeibaar lijm, vervolgens de kast met beits afwerken. Dit kost op zich geen kapitaal, dus ik ga het gewoon proberen. Vind het toch wel erg zonde om deze kast zomaar weg te doen...ik heb verder ook geen reacties gehad op mijn advertentie...
Ik ga bij de bouwmarkt een nieuw front mdf op maat laten zagen, deze plak ik op de bestaande voorkant. Hier ga ik dan later met een roller overheen, kleur word waarschijnlijk zwart. De scheuren aan de zijkant ga ik opvullen met vloeibaar lijm, vervolgens de kast met beits afwerken. Dit kost op zich geen kapitaal, dus ik ga het gewoon proberen. Vind het toch wel erg zonde om deze kast zomaar weg te doen...ik heb verder ook geen reacties gehad op mijn advertentie...
Re: Vifa Format
Jij brengt me altijd weer aan het twijfelen ...dre schreef:plak dan rondom mdf erop
Maar nu kan ik hem mooi afwerken met beits, bijv. in een noten of andere kleur. Met alleen MDF rondom zou je ze moeten fineren. En nu doe ik alleen de voorkant zwart lakken....
Re: Vifa Format
mijn mening:als ik het goed onthouden heb is de binnenzijde ook mdf toch?
mdf-hout-mdf wat wil je nog meer!
mdf-hout-mdf wat wil je nog meer!
Re: Vifa Format
Ja dat klopt wel, maar waarschijnlijk gaat deze speaker toch weer de verkoop in...tenzij hij beter klinkt dan de vifa vertigo's ...maar daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit. Ik wil hem eigenlijk voor een gering bedrag toch in een verkoopbare staat hebben.
Kleur ben ik nog niet helemaal overuit eigenlijk...ben een beetje op zoek gegaan naar een vergelijkbaar uitziend model...de Avalon Eidolon...ziet er wel fraai uit op de foto's
Kleur ben ik nog niet helemaal overuit eigenlijk...ben een beetje op zoek gegaan naar een vergelijkbaar uitziend model...de Avalon Eidolon...ziet er wel fraai uit op de foto's
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Vifa Format
dre schreef:je hebt ook dun mdf
Bedankt!MechanicalAnimal schreef:
Re: Vifa Format
Zo net even een poging gedaan met wat hout vuller verstevigd met glasvezel...hmm dat gaat eigenlijk best goed. Ik heb meteen de gaten bij de drivers ook opgevuld. Wellicht is een nieuwe voorkant helemaal niet noodzakelijk.
Ik heb ook beits in de kleur donker eiken gekocht, de voet ga ik zwart maken.
Ik heb ook beits in de kleur donker eiken gekocht, de voet ga ik zwart maken.
Re: Vifa Format
Wel jammer dat hout nooit 'uitgewerkt' is. Zo'n constructief probleem los je niet op door er wat plamuur in te smeren.
Re: Vifa Format
Zou het meeste houtwerking nu al niet achter de rug zijn? Kleine scheurtjes is op zich ook niet zo'n probleem, hout is inderdaad nooit uitgewerkt. Op zich vind ik het bijv. bij een eiken tafel ook niet zo'n probleem als er kleine scheurtjes ontstaan. Zou dat hout filler bij de drivers blijven zitten? Ik zal het resultaat morgen eens bekijken...
Re: Vifa Format
Als hout de mogelijkheid heeft om te werken is het goed. Als je het gaat beperken in zijn bewegingsvrijheid, zoals op mdf plakken, kopshout tegen langshout lijmen, of drivers erin opsluiten, dan ontstaan de problemen.
Maar goed, wat je nu hebt gedaan was niet echt ingrijpend, dus veel is er niet verloren
Maar goed, wat je nu hebt gedaan was niet echt ingrijpend, dus veel is er niet verloren
Re: Vifa Format
Mijn huidige luidsprekers zijn ook van hardhout (zie mijn topics) en dit is ook kops tegen elkaar verlijmd en de drivers zitten erin opgesloten, toch is hier geen enkele schuur of wat dan ook te bespeuren, dit gaat al 2 jaar goed! Dus blijkbaar hangt het ook nog wel van de houtsoort in kwestie af.
Groeten WAlter
Groeten WAlter
Re: Vifa Format
Kan het zijn dat grote verschillen in temperatuur en vochtigheid de scheuren heeft veroorzaakt?
Als het een tijdje in de schuur heeft gestaan en de winter is streng geweest
Als het een tijdje in de schuur heeft gestaan en de winter is streng geweest
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Vifa Format
Dat beinvloed de boel natuurlijk wel nadelig. Laminaat en dergelijk laat je ook eerst acclimatiseren voor je je vloer legt.
das niet voor niets
das niet voor niets
Re: Vifa Format
Na het plamuren kwamen er weer scheuren in...het was dus een aflopende zaak. Ik heb de (lege) kasten aan een familielid weggegeven...die leek het wel wat. Ik heb toen een stel vifa format kasten via Marktplaats gekocht en opnieuw geschuurd en er met de roller (grondverf+zijdeglans zwart) overheen gegaan. Resultaat is best aardig, niet helemaal 100% maar ik heb besloten om ze toch niet zelf te gaan houden. Ze zijn in ieder geval geen verbetering t.o.v. de Vifa Vertigo's....wel een VET laag....dat wel en een hoog rendement. Filter is extern en heb ik achterop de speakers gescroefd in een apart kastje.
Ze staan nu dus op Marktplaats...dus als er nog iemand interesse in heeft? Prijs is uiteraard bespreekbaar
Ze staan nu dus op Marktplaats...dus als er nog iemand interesse in heeft? Prijs is uiteraard bespreekbaar
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Vifa Format
Die Format's zijn én blijven superfraaie speakers om te zien!
Zet ze maar op MP en maak even een verkooptopicje aan, die ben je vast wel snel kwijt.
Wat is je volgende plan?
Zet ze maar op MP en maak even een verkooptopicje aan, die ben je vast wel snel kwijt.
Wat is je volgende plan?
Re: Vifa Format
bedankt! voorlopig nog even niets denk ik....of ik moet tegen wat 'leuks' aanlopen. Ze staan op marktplaats...ben benieuwd of er nog interesse in is in zulke speakers. Ze zijn natuurlijk wel groot...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
