First Watt B1 Buffer Preamp
Moderator: Beheerdersteam
First Watt B1 Buffer Preamp
Nadat ik besloten had dat ik de Pass Labs F5 zou gaan maken moest er natuurlijk ook een voorversterker gemaakt worden.
Als je dan op de First Watt site bezig bent kom je al snel bij de B1 terecht.
Verder kwam ik veel positive ervaringen tegen dus was de keuze snel gemaakt toen ik een GroupBuy tegen kwam op DIYforum. Omdat ik nog wat extra onderdelen over had van de F5 is de voeding wat zwaar uitgevallen, maar dat kan niet veel kwaad toch. Om alles te testen heb ik een stuk kunststof plaat van de afvalhoop gehaald en daar alles op gemonteerd. Om een mooie 18V te krijgen heb ik er tijdelijk een potmeter in gezet. Nadat ik hem mooi had afgeregeld heb ik hem weer gedemonteerd en nagemeten. Hierna heb ik de potmeter vervangen voor de gemeten 1,58K weerstand en meet nu 18,01 volt wat volgens mij niet slecht is.
Als je dan op de First Watt site bezig bent kom je al snel bij de B1 terecht.
Verder kwam ik veel positive ervaringen tegen dus was de keuze snel gemaakt toen ik een GroupBuy tegen kwam op DIYforum. Omdat ik nog wat extra onderdelen over had van de F5 is de voeding wat zwaar uitgevallen, maar dat kan niet veel kwaad toch. Om alles te testen heb ik een stuk kunststof plaat van de afvalhoop gehaald en daar alles op gemonteerd. Om een mooie 18V te krijgen heb ik er tijdelijk een potmeter in gezet. Nadat ik hem mooi had afgeregeld heb ik hem weer gedemonteerd en nagemeten. Hierna heb ik de potmeter vervangen voor de gemeten 1,58K weerstand en meet nu 18,01 volt wat volgens mij niet slecht is.
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Begin jij nu ook al!!gervenja schreef:Om alles te testen heb ik een stuk kunststof plaat van de afvalhoop gehaald en daar alles op gemonteerd.
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
ray5150 schreef:Begin jij nu ook al!!gervenja schreef:Om alles te testen heb ik een stuk kunststof plaat van de afvalhoop gehaald en daar alles op gemonteerd.
Komaan jongens, je hoeft er niet voor te vechten, er is afval genoeg voor iedereen
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Hey John,
Leuk om je bouwtraject te gaan zien. Dat hij erg fijn is weet ik sinds Breda.
Ik heb sinds vanmiddag stroom op de printen staan. Kast is bijna klaar. Omdat ik 6 ingangen gemaakt heb, kwam ik net wat cinch aansluitingen te kort. Binnenkort nog een volledig bouwverslag van mijn B1 er bij
. (ik zal verder je topic niet bevlekken).
Groeten,
Chris
Leuk om je bouwtraject te gaan zien. Dat hij erg fijn is weet ik sinds Breda.
Ik heb sinds vanmiddag stroom op de printen staan. Kast is bijna klaar. Omdat ik 6 ingangen gemaakt heb, kwam ik net wat cinch aansluitingen te kort. Binnenkort nog een volledig bouwverslag van mijn B1 er bij
Groeten,
Chris
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
ja jaray5150 schreef:Begin jij nu ook al!!gervenja schreef:Om alles te testen heb ik een stuk kunststof plaat van de afvalhoop gehaald en daar alles op gemonteerd.
een mooi stukje trespa voor weinig
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
6 ingangen??? wat ga je allemaal aansluiten dan?Boerenterprise schreef:Omdat ik 6 ingangen gemaakt heb, kwam ik net wat cinch aansluitingen te kort.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
cd spelert, dvd spelert, tv/ radio, weet ik nog niet, weet ik nog niet, weet ik nog niet.
Liever te veel, dan te weinig.
Chris
Liever te veel, dan te weinig.
Chris
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Hier is de test plank verder bestukt.
De stappenschakelaar komt uit taiwan en heeft smd weerstanden gesoldeerd.
Op mijn kleine kamertje zijn de eerste twee stappen net iets te groot dus staat het al snel net iets te hard.
De condensatoren zijn ClarityCap SA 10.0 uF van Caps & Coils, ik eigenlijk had ik de premiums van obbligato willen gebruiken maar die waren veels te groot voor de print. Zoals je ziet passen deze ook maar net.
De stappenschakelaar komt uit taiwan en heeft smd weerstanden gesoldeerd.
Op mijn kleine kamertje zijn de eerste twee stappen net iets te groot dus staat het al snel net iets te hard.
De condensatoren zijn ClarityCap SA 10.0 uF van Caps & Coils, ik eigenlijk had ik de premiums van obbligato willen gebruiken maar die waren veels te groot voor de print. Zoals je ziet passen deze ook maar net.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
PC, i-pod, draaitafel en t is al vol... en dan heb ik t nog niet over squeezbox, tapedeck, etc,enz,...Boerenterprise schreef:cd spelert, dvd spelert, tv/ radio, weet ik nog niet, weet ik nog niet, weet ik nog niet.
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Toch zo gek nog niet die voorversterker van mij. 12 ingangen....Henkjan schreef:PC, i-pod, draaitafel en t is al vol... en dan heb ik t nog niet over squeezbox, tapedeck, etc,enz,...Boerenterprise schreef:cd spelert, dvd spelert, tv/ radio, weet ik nog niet, weet ik nog niet, weet ik nog niet.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Henkjan schreef:... tapedeck...
Da's een blast from the past...
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
ok ok , ik begrijp het.
Ik wil op deze set alleen maar een cd-speler en een draaitafel dus ik kom een heel eind met 2 aansluitingen.
Ik wil op deze set alleen maar een cd-speler en een draaitafel dus ik kom een heel eind met 2 aansluitingen.
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Nee, da's een Hele Grote Natte Droom..... (Sorry, John. Ik ga nu wel heel erg off-topic....)Leeuwarden schreef:Henkjan schreef:... tapedeck...
Da's een blast from the past...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Mooi, maar ik vind het ook qua geluidskwaliteit zwaar achterhaald... (vloek ik nu in de kerk?)
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Na heel lang wachten op de hifi2000 bestelling konik dan eindelijk aan de gang.
De dag voor het zelfbouwaudio forum dag in Breda als een dolle aan de slag gegaan.
Natuurlijk kom je op zo'n moment wat onderdelen tekort maar ik ben een heel eind gekomen. Het boren van grote gaten blijft nog altijd een crime, het worden op een een of andere manier 3 hoekige gaten.
Maar gelukkig kon ik wat smokkelen met de cinche aansluitingen. De keuze schakelaar was iets wat ik nog in de bak had liggen, de bedoeling was een toggel schakelaar maar die moest met een fijner schroefdraad getapt worden dan dat ik in huis had.
Nu moet de as nog verlengd worden en komt er zo'n tweede knop op (als ik het met mij zelf eens ga worden).
De dag voor het zelfbouwaudio forum dag in Breda als een dolle aan de slag gegaan.
Natuurlijk kom je op zo'n moment wat onderdelen tekort maar ik ben een heel eind gekomen. Het boren van grote gaten blijft nog altijd een crime, het worden op een een of andere manier 3 hoekige gaten.
Maar gelukkig kon ik wat smokkelen met de cinche aansluitingen. De keuze schakelaar was iets wat ik nog in de bak had liggen, de bedoeling was een toggel schakelaar maar die moest met een fijner schroefdraad getapt worden dan dat ik in huis had.
Nu moet de as nog verlengd worden en komt er zo'n tweede knop op (als ik het met mij zelf eens ga worden).
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Hey, ik zie leuke oplossingen waar ik ook flink over heb zetten knaken. Leuk om te zien hoe jij ze opgelost hebt.
Chris
Chris
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
En natuurlijk op zijn eindbestemming.
overigens zie je dit licht van de led's met al zijn stralen alleen op de foto (sluitertijd). Tijd om het F5 verhaaltje af te maken.
overigens zie je dit licht van de led's met al zijn stralen alleen op de foto (sluitertijd). Tijd om het F5 verhaaltje af te maken.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
eigenlijk voornamelijk de oplossing voor de volume en de keuze schakelaar. Ik zet eerst heel moeilijk te denken, omdat ik niet veel ruimte heb. JIj hebt een veel grotere kast gekozen. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gedaan wat iemand ons vertelde tijdens Breda. Plaatjes en topic volgen.
Groeten,
Chris
Groeten,
Chris
Sneak preview
Sneak preview voor het volgende project.
Vanwege de kleur van de print noem ik het maar Black Pearl. De onderdelen beginnen binnen te stromen
Vanwege de kleur van de print noem ik het maar Black Pearl. De onderdelen beginnen binnen te stromen
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
Ja mooi printje he?
Ik heb de gerberfiles van de PassLabs site gehaald en de printjes in china laten maken.
Je hebt er dus dus 2 nodig voor een stereo versterker.
Ben vandaag met bestukken begonnen en zal morgen een topic openen.
Ik heb de gerberfiles van de PassLabs site gehaald en de printjes in china laten maken.
Je hebt er dus dus 2 nodig voor een stereo versterker.
Ben vandaag met bestukken begonnen en zal morgen een topic openen.
Re: First Watt B1 Buffer Preamp
mmm,dre schreef:alleen voor je zelf besteld!
nu je er toch over begint.
Ik heb dus nog 8 printjes over 4 setjes dus.
Prints zijn 18 cm * 12,5 cm en € 17,25 per stuk (incl. postzegels).
1,6 mm dik, 35 um koper,kleur zwart, witte silksreen en gouden contacten
Wie het eerst komt....
mocht er voldoende animo zijn plaats ik wel een extra order.
Ben momenteel nog bezig om een extra voortrap te maken voor een MC aansluiting, op een van de foto's zie je alergens een layout.
