ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door RobertD »

Dat is ook wat ik bedoel Carlo. Er is geen bier gedronken en dat is boven blijven staan.
Is men misschien vergeten die ongebruikte flessen of blikken mee te tellen en is daardoor het tekort ontstaan?
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door MrCaBLeGuY »

Even zitten nadenken, het was mijn eerste Breda en vond het erg geslaagd en gezellig. Mijn eerste reactie in mijn hoofd is ook 'dat is sneu'.

Maar mensen kunnen we ook nog een beetje relativeren? Het gaat om 26 blikjes (heb overigens weinig mensen bier zien drinken, maar ik was er pas om half 12 's ochtends weet niet wat daarvoor gebeurt is :twisted: )

Niet zo weemoedig allemaal, jij ook niet Wowly. Het was een super leuke dag en we kunnen allemaal wel onze principes hebben en wellicht zijn er mensen die het simpelweg pardoes vergeten zijn of er zijn 3 a 4 mensen die het oprecht verneuken. Who gives a fuck? Moet daar iedereen zijn stemming door laten verpesten??? Als er grote schade aangericht wordt aan apparatuur of de omgeving is dat iets om verdrietig van te worden. Als de drank rekening niet op orde is zijn er genoeg mensen die allemaal iets in een potje willen doen.

Met andere woorden, niet zo weemoedig allemaal aub!

Iets geleerd, doen we het volgend jaar anders en doen we er volgend jaar wel een penningmeester bij. Komt allemaal wel goed.

Alle replies op deze post dat het wel lullig is en principieel niet netjes en vertrouwen-kwetsend vind ik allemaal opportuun maar please relitaveer een beetje.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door meanman64 »

Persoonlijk heb ik ook niemand bier zien drinken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Wowly »

We moeten het idd niet te zwaar oppakken, maar nogmaals, het gaat om de basis, het vertrouwen, zoals ik jullie ook al heb uitgelegd. Da's alles, financieel is niet belangrijk.

Misschien was het ook wel teveel gevraagd? Volgend jaar zal het in principe anders gaan. Helaas.

Jan
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door MrCaBLeGuY »

Daarom Jan, hebben we van geleerd volgend jaar doen we het anders. Niet aan de hand, vertrouwen is even zonde maar als we naar het geheel kijken heb je een fantastische dag georganiseerd en daar moet je gewoon trots op zijn! Net zo trots als op Breda 2011...
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Boerenterprise »

Dat idee had ik eigenlijk ook Carlo. Ik heb vrijwel niemand bier zien drinken.

Chris
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Pjotr »

Tja, dit soort zaken verstieren de boel voor Jan wel behoorlijk. Kun je wel lieve relativerende woordjes spreken, het verandert niets aan de zaak. Ik ervaar het zelf ook altijd als erg frustrerend als ik mij belangeloos voor iets inzet en als dank met een tekort opgezadeld zit en moet gaan lopen leuren. Dat voelt erg naar.

Rond 30 bier zoek is veel en eerlijk gezegd heb ik zelf ook nauwelijks mensen bier zien drinken. Is het alleen bier Jan wat zoek is of betreft het ook andere dranken? En hoeveel bier is er eigenlijk wel goed opgeschreven (en afgerekend). Het is mij nu niet meer duidelijk of er te weinig opgeschreven is (wat blijkt bij natellen achteraf) of dat de aantekenlijst niet in overeenstemming is met de kas.

Het kan best zijn dat mensen vergeten zijn af te rekenen en dat hoort er altijd wel een beetje bij met zo'n evenement. Is meestal geen kwade opzet of zoiets. Dus laat iedereen nog even nagaan of ie niet iets vergeten is en indien van toepassing het verschuldigde aan Jan overmaken.

Jan heeft zich dan wel bovenal uitgesloofd maar het was tenslotte wel een feestje van ons samen.
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door MrCaBLeGuY »

Nou hop allemaal weer naar de Happy modus!

Als ik er volgend jaar ben doe ik de drankjes + administratie wel, heb ik nog wat aan mijn hotelschool diploma's ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door hannesie »

Ik liep naar de auto met mijn laatste spullen, ik was dus bijna mijn Netbookje vergeten, toen Arno tegen mij zei, MOET nog even afrekenen.

Ik schrok mij rot, als Arno dat niet had gezegd was ik ook zomaar in de opgelaten positieve sfeer zomaar weg gelopen.

Ik heb dus afgerekend, het waren ook alcoholvrij biertjes die gedronken had, maar ik kan mij voorstellen dat er meer mensen met hun hoofd in de wolken zo vertrokken zijn.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Wowly »

Zo, het heeft al wat kunnen bezinken.

Ik kan me dat hoofd in de wolken goed voorstellen. Maargoed, volgend jaar doen we het dus met een barjuffrouw erbij. Iemand bezwaar? :lol:

Groetjes

Jan
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door molekuul »

Ja lekker een barmeid
Bijlagen
barmaid.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Walt »

26 bier verschil is wel erg veel, kan bijna niet anders dan dat er ergens een tel/inventarisatie fout is gemaakt.

Mochten echt mensen express niet hebben afgerekend, dan is dat wel vreemd dat het dan alleen om bier/alcohol ging en niet om fris (waarvan ik aanneem dat er zelfs veel meer is gedronken)...

Wellicht dat de plaatselijke jeugd naar binnen is geslopen en de biervoorraad heeft geplunderd?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Ivo »

De enige vrouw van Breda 2010 vond dit nieuws ook een domper. Ze vond overigens de de mini line arrays en aanhangende apparaten erg mooi klinken. Ze zag een verband met de line arrays van Amanda van vorig jaar en nu is ze subtiel (maar heel duidelijk) aan het polsen of wij ook niet eens aan de line arrays moeten. 8)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door TubeHead »

Ivo schreef:
of wij ook niet eens aan de line arrays moeten. 8)
Zat toevallig achter jullie... en Ben het zeker met der eens ! Bundeling moet je dan maar voor lief nemen ;)

Maar goed.

Desnoods idd een persoon voor de "catering".

Dit mag het geweldige luisterdagje niet verpesten :D
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door MrCaBLeGuY »

Wowly schreef:
Maargoed, volgend jaar doen we het dus met een barjuffrouw erbij. Iemand bezwaar? :lol:
Als ik het doe heb ik wel bezwaar om ook direct vrouw te worden, mag het ook met mijn huidige geslacht?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door CarloPJB »

MrCaBLeGuY schreef:
Wowly schreef:
Maargoed, volgend jaar doen we het dus met een barjuffrouw erbij. Iemand bezwaar? :lol:
Als ik het doe heb ik wel bezwaar om ook direct vrouw te worden, mag het ook met mijn huidige geslacht?


Als je net zoveel bier kan dragen als zij dan mag het....... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Ivo »

TubeHead schreef:
Ivo schreef:
of wij ook niet eens aan de line arrays moeten. 8)
Zat toevallig achter jullie... en Ben het zeker met der eens ! Bundeling moet je dan maar voor lief nemen ;)
Grappig, dat zei zij ook. We waren vrij laat, dus we hebben lang niet alles gehoord. Ik was ook te spreken over die kleine witte speakertjes met Founteks, Hypex dsp unit en "bescheiden subje" van Boppo (als ik het me goed herinner). Mooie ruimtelijke afbeelding, mooi laag. Een beetje ingetogen. Altijd lastig te beoordelen in die rare ruimtes, die hele andere artefacten hebben dan de ruimtes thuis waar de systemen worden afgestemd. Ik vond de mini line arrays klankbalanstechnisch en qua midhoog dynamiek beter, maar het kwam op mij wat minder tastbaar over. Oef, wat een berg vage subjectieve termen, ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Ik heb ook die monacor klankkast dingesen gehoord, mooi midden en lekker rond laag, maar wel wollig en los. Ik had een hele negatieve reactie op die grote zaal, de akoestiek lag me niet en daardoor heb ik daar ook niet echt zinnige dingen opgemerkt bij het luisteren. De Concaeve Rapide FAST (zonder en met tweeter) van Ed was erg, erg mooi. Ik vond het zonder tweeter ook een beetje scherp in het tophoog, maar wel wat natuurlijker dan met tweeter (wat naar ik begrijp dus met niet geoptimaliseerde filtering te maken had). De speaker van Doppedoos vond ik ook heel bijzonder. Ik vond het vier-kleine-subjes experiment van Ronkel en Dioot ook interessant, ik vond dat de laagweergave in die luisterruimte goed was.

Ik ben er vast een aantal vergeten, maar in ieder geval deze indrukken. Ik vond het erg en heb weer wat inspiratie op gedaan om zelf weer eens wat te gaan bouwen. Heb nog even gedacht over een Asterduc-kit, maar zelf prutsen en leren trok me deze week toch meer. :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Wowly »

Via deze weg wil ik iedereen bedanken die een donatie heeft gemaakt voor het forum!!!

Het forum word bewust niet-commercieel gehouden (Persberichten is er gekomen om sluikreclame in de posts te voorkomen) en kan blijven bestaan door donaties. Ieder jaar blijft er iets over als de kosten van de baten worden afgetrokken. Ik heb dit jaar dit deel bijna geheel gespendeerd aan het betalen van niet afgetekende drankjes en nu dus (bijna) eenverdubbeling van de donaties. Toch weer mooi voor zo'n 150 Euro in het totaal!!!

Kan dit forum lekker doordraaien de komende tijd. Mocht je je toch geroepen voelen om iets te doneren; met paypal (onderaan de page) kun je dit snel en makkelijk doen. Oja, voor paypal hoef je niet een credit card te hebben hoor, het kan gewoon met je eigen betaalrekening.

Groetje

jan
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef:
Wowly schreef:
HJ, heb jij hem nog ergens staan??
op mijn PC is er geen prullebak, ik koop steeds een grotere harddisk (ik heb bestanden van meer dan 20 jaar geleden nog)
Kunnen de logo's onder een sticky worden gezet?
Ik kan me voor stellen dat meerdere leden die wat maken voor ZBA graag het logo willen toepassen.
Scheelt weer zoeken.
Mogelijk is deze al wel verouderd en zij er ook nog meer uitvoeringen te vinden.

Groetjes George

GRrrr plaatjes worden niet mee gequote.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”