ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door audiomanics »

hannesie schreef:
P.S. Er is dus wel iets waar ik echt goed in ben :lol:
En dat is??? (kom, houdt ons niet langer in spanning...)

Kees
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door hannesie »

Volgens mij moet je een bril kopen of leren lezen. :lol: :lol:
DE MEESTER :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Volgens mij moet je een bril kopen of leren lezen. :lol: :lol:
DE MEESTER :mrgreen:
Wat heet? MEESTER BINDER! Dat moet Kees toch aanspreken met Leather Cables :lol:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door asterduc »

b_force schreef:
Maar even zonder dollen, er is vast wel iets leuks te verzinnen.
makkelijk hoor. Veerle heeft een zelfaanvullend lijstje met nog uit te voeren taken.
Telkens je een opdracht uit hebt gevoerd staan er al 2 andere voor in de plaats.

Waarom zou ik barsten van de hobbies denk je! :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door hannesie »

asterduc schreef:
Veerle heeft een zelfaanvullend lijstje met nog uit te voeren taken.
Telkens je een opdracht uit hebt gevoerd staan er al 2 andere voor in de plaats.

Waarom zou ik barsten van de hobbies denk je! :lol:
Ik begrijp je volkomen, ik ken een situatie, breek me de bek niet open, oei ik zit al thuis :mrgreen:
Wil je er over praten.... ???? :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK DE EERSTE POSTS

Bericht door Wowly »

Hallo heren,

Ik heb helaas een minder prettige mededeling. Vandaag heb ik de medewerkster gesproken van het gemeenschapshuis. Ze heeft alles nageteld en er blijkt voor minstens 40 euro NIET te zijn genoteerd aan alcoholische dranken. Er was al een klein tekort, dit jaar dus een zeer fors tekort.

Ik kan niet uitleggen hoezeer dit mij verdrietig stemt. Ik heb duidelijk vantevoren aangegeven hoe ik deze dag kan organiseren. Op basis van eerlijkheid en goed vertrouwen. Voor mij is dit nu geschonden.

omdat er een klein overschot is word het geld wel gedekt, maar mijn idee om dit voor elkaar en door elkaar te doen is er momenteel niet meer. Op ditmoment heb ik niet zoveel zin meer om het nogmaals te organiseren. De medewerkster bood mij al aan volgend jaar mee te helpen bij de verkoop van de drankjes, maar ik vind het te gek dat zíj nota bene hiervoor haar best wil gaan doen terwijl het voor onszelf is.

Enfin, mocht er een drankorgel zijn wat dacht dat alles voor niets was en zo flink heeft liggen doorzuipen, meld je even bij mij, zodat ik mijn gevoelens weer een beetje op de rit krijg.

het organiseren kost mij erg veel kruim, maar op deze manier hoeft het voor mij dus niet meer.

groetjes

wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door b_force »

Sjees, das gaar.
40 euro aan bier? Dat zijn 26 stuks, poeheej

Dat is niet van 1 iemand.
Is trouwens dit puur gebaseerd op wat er genoteerd is of wat er daadwerkelijk voorradig was en betaald is?


Overigens valt die 40 euro wel op te vangen, maar het gaat hier meer om het moreel denk ik.
Laatst gewijzigd door b_force op do 27 mei 2010, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door jeroen_d »

Heel jammer, ik heb er geen woorden voor (of eigenlijk wel, maar ik hou ze voor me).
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door meanman64 »

Het kan ook zijn dat er personen waren die het welkomswoord gemist hebben en daardoor het afgesproken reilen en zeilen niet wisten.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door b_force »

Dan nog, ik kan het me bijna niet voorstellen.
26 stuks is namelijk echt veel!!!

Al zou het van vier man zijn, is het nog 6/7 stuks PP
Vind ik nogal wat voor een middagje/avondje


Kijk, op goed vertrouwen drank regelen klopt nooit voor de volle 100%.
Dat is zelfs zo als je met goeie vrienden ergens naar toe gaat ofzo. Mensen vergeten weleens wat.
Maar goed, het klopt altijd wel redelijk goed, hooguit op een paar euro's (hoewel er zat mensen zijn die teveel lappen)
26 bier vergeet je niet zomaar "even".
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door BertDB »

Ook al was het maar 5€, tis de eerlijkheid die telt..
Vind ik een beetje een domper op het hele gebeuren :(
meanman64 schreef:
Het kan ook zijn dat er personen waren die het welkomswoord gemist hebben en daardoor het afgesproken reilen en zeilen niet wisten.
Eerlijkheid heeft niets met reilen en zeilen te maken.
Iets drinken = betalen :) . Logisch verstand
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Henkjan »

dit is treurig...
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door AatV »

Jan,
Ik kan me levendig voorstellen dat je er na dit gedoe geen zin meer in hebt.
Heb het gevoel dat het weer een kleine minderheid is, die het voor de meerderheid verziekt.
Laat het even bezinken, en kijk vooruit, dan kunnen we denkelijk met z'n allen voor volgend jaar wel tot een oplossing komen.

groeten,
Aat
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door b_force »

Een zelfbouw drank automaat :wink:
Geld erin -> drankje eruit 8)

Even puur realistisch:
Het is verdomde zuur en kl*te en f*ckin triest, maar ik heb zoiets al zo gigantisch vaak meegemaakt bij zulke aantallen mensen.
Dat is natuurlijk absoluut geen reden om het goed te praten (sterker nog, er moeten mensen zich diep schamen)!

Zoals Aat zegt, we verzinnen wel iets erop.

Overigens weet ik EXACT hoe Jan zich voelt.
Heb hetzelfde eens meegemaakt met een feest met een paar vrienden.
Het kwam er uiteindelijk er op neer dat ik alles uit eigen zak moest betalen (ongeveer zelfde bedrag en ik had toen echt bijna niks te besteden).
De details bespaar ik even, maar het gevoel dat je dan in een keer keihard genaaid wordt is meer dan verschrikkelijk!!
Als ik nu terug kijk op die situatie, was het meer een stukje naïviteit van mezelf.
Ik ken Jan en net als hem geloof ik wel in het goede van de mens, helaas moet je nu en dan zakelijk zijn in zulk soort dingen.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Vinculum »

Heel jammer! Ik drink gelukkig nooit bier dus ik was het niet. Ook ik heb verkeerde ervaringen met dit soort evenementen. Alhoewel ik het er mee eens ben dat 26 bier wel heel erg veel is.

Ik meen me te herinneren dat vorig jaar direct afgetikt moest worden als je iets wilde drinken. Misschien dat het toeval was toen ik iets wilde maar dat is wel de beste manier. Misschien een soort corvee instellen? Iedereen een half uurtje drankdienst? Kleine moeite, geen problemen meer.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door audiomanics »

Als alle deelnemers nu 1 euro meer aan zaalhuur betalen, dan is het verlies ingedekt.. Blijft er dan nog wat over, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand er een probleem mee heeft dat dat geld naar de paypal-donate-knop rechtsboven gaat..

Kees
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door SARK »

Mijn aanbod van € 10,- (excl. verzendkosten) voor de workshop-DVD geldt nog steeds, als meerdere mensen dit ook willen doneren komen we in ieder geval uit de kosten :idea:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door BertDB »

Ja ik stel ook voor om er op zo'n manier uit te komen, iedereen een beetje.
Jan met de kosten laten zitten vind ik ook geen werk..
Ik hoop dat het geweten van deze persoon (personen?, kan me moeilijk voorstellen dat je op je eentje 26 bier naar binnen tilt :shock: ) toch de bovenhand haalt en dat desnoods discreet aan jan meedeelt ..
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Wowly »

heren, ieder jaar houd ik (sinds er meer dan 60 personen komen) wel over op de entree. Een deel hiervan doneer ik gewoon weer aan de ZBA-kas, een deel houd ik zelf voor dit soort gevallen dus. Nogmaals, maak jullie geen zorgen over dat geld. Wat bij mij knelt is het gevoel van vertrouwen. Iedereen komt daar met zéér kostbare zaken aanzetten, en vertrouwt erop dat andeen daar netjes mee omgaan. Vind ik een soort basishouding, respect. tsja, en als er dan personen zijn die niet betalen voor hun drinken is ook dat vertrouwen in het respect voor elkaar wat verminderd.

Ik ga me houden aan het advies van Aat en Bart, even laten bezinken. Voor de volgende x gaat dus waarschijnlijk de dame van het gemeenschapshuis de drankjes doen, zodat dit niet meer hoeft te gebeuren. Het was helaas zo'n mooie lakmoesproef, basis en vertrouwen getest door een pot met geld voor de drankjes...

en nu ff flinke gaan skeeleren, lost vaak ook wat op bij mij.

jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door sietse »

Tja, ik ga er van uit, dat de mensen die hun drankjes niet hebben betaald, dit niet met voorbedachte rade hebben gedaan, maar het gewoon zijn vergeten. Betalen kan dus alsnog.
Ja in Beetsterzwaag doen we het op de zelfde manier. Ieder heeft een consuptie kaart om daar op bij te houden wat hij/zij neemt. Afrekenen voor vertrek en als iemand zegt dat ie vertrekt vraag ik of ie heeft afgerekend. .....O..ja..verrek...zou ik bijna vergeten... :!:
Oplossing is ff op toerbeurt iemand bij de bar te laten staan. Consumpties direct afrekenen en de zaal huur.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door Boerenterprise »

Heel, heel, jammer!

Ik ben voor: iedereen een beetje. Dan heeft niemand er echt last van. Blijft erg zuur voor Jan, dat men het goed vertrouwend ruw heeft doen beschadigen.

p.s.: Als je na al dit nu denkt :-& volgens mij was ik iets vergeten...... Meld het dan aub. Dit kan het een en ander verzachten. Uit durven komen voor je fouten is niet erg. Er voor weg lopen wel :!:

Chris
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door meanman64 »

Wat ik eerder geschreven had praat dit niet goed natuurlijk.Er was dit jaar een losse organisatie wat eigenlijk goed gelukt is na dit voorval kan je ook zeggen wat betreft het audio gebeuren laat dit het zelfde wat de drank aangaat moet er een beurtrol komen van wie verantwoordelijk is voor de drank.Dit staat los van de organisatie van de zelfbouwdag.Dit gaat over verantwoordelijkheid jegens de uitbaters en de goede naam van het forum.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door RobertD »

Trieste zaak dat dit gebeurt bij een groep gezellige hobbyisten.

Wat mij wel opviel is dat er drankjes stonden in verschillende ruimtes. In de grote ruimte op de eerste verdieping stond een koelkast vol bier. Is die wel weer meegeteld toen de kas werd opgemaakt?
Waarschijnlijk is het slimmer dit centraal te houden met één afvinklijst. Boven een biertje pakken en beneden vergeten af te vinken is volgens mij zó gebeurd.

Het zou jammer zijn als een dag als deze verloren zou gaan door dergelijk vergeetachtig (wan-) gedrag. Daarvoor is het veel te leuk.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door CarloPJB »

Misschien is boven wel niet meegeteld ?

Volgens mij is er helemaal niet zoveel bier gedronken :?
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010 CHECK pagina 17 Important!

Bericht door MrCaBLeGuY »

*poets*
Laatst gewijzigd door MrCaBLeGuY op do 27 mei 2010, 21:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”