ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door hannesie »

Meten en interpreteren is denk ik de basis,
Als je niet kunt inschatten of kunt concluderen dat je metingen goed zijn, kun je ook met de volgende stap nog verder verdwalen. :roll:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door asterduc »

afgewerkt is hij niet, spelen doet hij wel.
Zo zal ie er zaterdag dan ook bijstaan.

Wat ik meebreng is:
- 1 satelietsetje RAPide met de Scan Speak 10F
- 1 cornerwoofersetje met 12" Peerless XXLS (Alu membraan)
- 1 Lyngdorf DSP
- 2 monoblokjes
- Laptop met ATB en Lyngdorf DSP
- 1 Wadia station met iPod Classic en Lossless bestanden

Jan, ik ben wel een uurtje of twee zoet met de DSP afstelling. Aangezien Breda VI een vrije en niet georganiseerde bedoening gaat zijn, past dergelijk tijd en ruimte verslindend project daar dan nog wel in? Als er bedenkingen zijn, moet ik nml wat anders verzinnen.
Bijlagen
052 [800x600].JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Wowly »

he ed, ik zou het echt niet weten. Ik denk, als je net als anddere jaren, op tijd aanwezig bent dat het wel moet lukken. Briefje meenemen met daarop je bedoeling. Denk dat er genoeg mensen aanwezig zijn die het erg leuk vinden m te zien hoe dat gaat!

jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

mischa72 schreef:
Bart,

Is het een idee om te laten zien hoe eenvoudig het is om TS-parameters te meten? Van daaruit kan men beginnen te berekenen, bouwen en vervolgensnameten. Als ik zie hoe eenvoudig het was toen ik laatst bij Bartsegers was, kan dat er volgens mij gemakkelijk bij en heb je meteen vanaf de basis alles meegenomen.

Overigens weet ik niet of je je achter een PB moet verschuilen. Ik durf best toe te geven dat ik niet weet wat er allemaal bij komt kijken, dus de door mij genoemde punten in mijn eerdere post gelden allemaal. Daarbij is het misschien nog leuk om de mensen met ervaring te laten vertellen hoe groot het verschil zou zijn als je thuis zou meten of bijvoorbeeld in een speciale geïsoleerde ruimte.

Ook denk ik dat veel zaken waarover veel mensen bezig zijn puur zijn om te finetunen. Zaken die de gemiddelde luisteraar nooit zou horen, heel kort door de bocht: gerommel op meer dan 3 nullen achter de komma. Niet iets om je blind op te staren. Dit bedoel ik niet verkeerd, maar het eindeloze meten werpt een soort angst op om er zelf aan te beginnen.

Groeten,
Mischa
Beginnen met TS-parameters meten?
Vind het eerlijk gezegd niet de meest logische manier.
Ik heb het dus puur over hoe je een twee weg systeem op meet. Daarbij komen dus dingen als kast berekeningen/invloeden en ontwerpen eigenlijk niet meer kijken.
Zie de PB berichten niet als verschuilen, maar ik vind het zelf prettig voor het overzicht.
Een nieuw topic mag ook als mensen dat gemakkelijker vinden.

Ik werkt overigens met ARTA (andere programma's wel eens geprobeerd, maar nooit verder meegegaan).
Dit programma is volledig functioneel als DEMO met als enig "nadeel" dat je projecten niet kunt saven. Daarnaast heeft het programma waanzinnig veel functies.

Kort gezegd wil ik behandelen:
- Wat voor spullen heb je nodig
- hoe moet je speaker/micrfoon staan.
- onder hoeken meten
- hoe werkt ARTA voor deze "standaard" metingen
- project aanmaken speakerworkshop

Zoiets zou denk ik in een uurtje kunnen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

Hier kunnen we verder discussiëren over de workshops:
viewtopic.php?f=26&t=11293
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Ronald_1 »

b_force schreef:

Kort gezegd wil ik behandelen:
- Wat voor spullen heb je nodig
- hoe moet je speaker/micrfoon staan.
- onder hoeken meten
- hoe werkt ARTA voor deze "standaard" metingen
- project aanmaken speakerworkshop

Zoiets zou denk ik in een uurtje kunnen.
Dit zijn precies de zaken waar ik op dit moment als eerste meer van wil weten, dus ik kom graag naar je luisteren Bart. :)
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Parkeergelegenheid?

Bericht door JamesTRexx »

Is het mogelijk om vlak bij de deur te parkeren om te laden/lossen? TomTom waarschuwde met een autoverbod tekentje...
Thuis moet ik al een dozijn keer 3 trappen op en af om het zooitje in de auto te laden :-& (en dan ook nog heel vroeg in de morgen #-o), dus het zou wel fijn zijn om in Breda vlak bij de deur de auto (tijdelijk) kwijt te kunnen. :-)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Henkjan »

ideetje: een CD/LP ruilhoekje. iedereen heeft wel wat in de kast staan waar niet (meer) naar geluisterd wordt. iemand anders is mss juist blij met die schijf.

auto kan tot voor de deur
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Parkeergelegenheid?

Bericht door harryeng »

JamesTRexx schreef:
Is het mogelijk om vlak bij de deur te parkeren om te laden/lossen? TomTom waarschuwde met een autoverbod tekentje...
Thuis moet ik al een dozijn keer 3 trappen op en af om het zooitje in de auto te laden :-& (en dan ook nog heel vroeg in de morgen #-o), dus het zou wel fijn zijn om in Breda vlak bij de deur de auto (tijdelijk) kwijt te kunnen. :-)
Geen probleem. Voor het hele gebouw is een grote parkeerplaats, je kunt met je auto voor laden en lossen 1 meter van de deur komen. Ik heb trouwens precies hetzelfde. Ik begin de avond van tevoren al, ook ik moet alles drie verdiepingen omlaag sjouwen.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Re: Parkeergelegenheid?

Bericht door JamesTRexx »

1 meter? Kan ik de auto niet meteen binnenrijden in de zaal? :twisted:
harryeng schreef:
Ik begin de avond van tevoren al, ook ik moet alles drie verdiepingen omlaag sjouwen.
Zit ik ook al aan te denken, echter heb ik het niet op apparatuur in de auto te laten in de nacht met al dat bierkratje zittend volk hier in Eindhovûh. :mrgreen:
In ieder geval kan ik wel al beginnen met alles los te halen en bij de deur te zetten. Scheelt alweer een uur. 8)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door meanman64 »

Ben altijd bereid om een handje te helpen met uitladen als het nodig is en er zullen er nog wel zijn die er zo over denken :wink: :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door MechanicalAnimal »

onder voorbehoudje

Aangezien ik jullie creaties wel eens wil zien en horen kom ik denk ik ook even langs, leuke gelegenheid om eens wat forummers te ontmoeten. Ik zal in de toekomst vast nog wel een hoop domme vragen posten vrees ik :mrgreen:

Ondanks dat ze nog niet helemaal zijn afgewerkt denk ik eraan om mijn Karlsons mee te nemen. Het gaat hier om een PA-achtig 2-weg-systeem: bouwverslag.
Afbeelding

Het is een bouwset van Klaré uit Hoorn met een 12inch Celestion en een Fostex tweetertje, ik kan helaas niets zinnigs zeggen over het filter. Als ik de kans krijg dan zal ik de componenten even uitpluizen. Aansturing door Sony TA-F461R en een dvd-speler :-#

Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien :lol: .
Met een beetje animo dan wil ik ze wel meeslepen, ik weet ook nog niet hoe laat ik precies zal arriveren. Lijkt jullie dit wat?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Wowly »

Poehee! De beheerster van het gemeenschapshuis heeft zowel het toneelgezelschap (wat smiddags in een andere zaal zou oefenen) als de disco van de gehandicapten (wat in de zaal beneden zou worden gehouden vanaf 19.30) naar een andere datum kunnen verplaatsen! Dat betekent dat we (weer) het gehele gebouw voor onszelf hebben jihaaaaa!!!

Kunnen we op ons gemak nog natafelen onderhet geniet van een heerlijk muziekje....hmmmmmmmmm O:) O:) O:)

Jan
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door rdv300b833 »

HenkJan,

uitstekend idee; die LP/CD-ruilhoek. Ik zal een kratje verzamelen. Wees niet bang....LP's zijn geen afgekloven Koninginnedag-ellende. Alles gaaf en keurig gewassen.
Maar precies zoals je zegt: je bent er op uitgeluisterd.....aangekocht voor 1 nummer en voor de rest net niet je smaak....etc.

Zelf ben ik een grote voorstander van ruilen: een goede LP voor een goede LP !

Tot over een miniweekje,
Reinout
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Henkjan »

mooi, dan ga ik ook een kratje verzamelen
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door TubeHead »

MechanicalAnimal schreef:
Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien :lol: . Lijkt jullie dit wat?
Ben er wel heel nieuwsgierig naar. Heb het design ooit keer gezien in een super oud elektronica blad ( ABC elektronica uit 1979 geloof ik ).
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door mischa72 »

MechanicalAnimal schreef:
Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien :lol: .
Jawel hoor !! Een vriend van me had hier een jaar of 20 geleden een sub mee gebouwd. Klonk voor de maatstaven die ik toen had niet verkeerd.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door asterduc »

Henkjan schreef:
mooi, dan ga ik ook een kratje verzamelen
ik doe mee. Ruilen of verkopen.

HenkJan, Wowly,
misschien kunnen we een regeling treffen dat er bvb 25% van de opbrengst naar de ZBA kas gaat.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
Henkjan schreef:
mooi, dan ga ik ook een kratje verzamelen
ik doe mee. Ruilen of verkopen.

HenkJan, Wowly,
misschien kunnen we een regeling treffen dat er bvb 25% van de opbrengst naar de ZBA kas gaat.
lijkt me een prima insteek, of ruilen, of bij verkoop een leuk deel in de pot.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Wowly »

Ik zal een aparte pot maken voor bijdragen aan het forum!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

geen voetbal heh :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door ray5150 »

Ik op zich ook niet zo, maar Van Gaal in een CL finale levert altijd leuke plaatjes op....
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door BertDB »

Ik stel voor om, net zoals het bestaan van de Zelfbouwaudio-AntiSMD club is ontstaan, de Zelfbouwaudio-AntiSoccer club op te richten.

Leden tot nu toe:
- B_force
- Xbake

:lol:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door SARK »

xbake schreef:
Ik stel voor om, net zoals het bestaan van de Zelfbouwaudio-AntiSMD club is ontstaan, de Zelfbouwaudio-AntiSoccer club op te richten.

Leden tot nu toe:
- B_force
- Xbake
- SARK

:lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

Jij bent er niet eens bij SARK, tss :P :wink: :lol:
Laatst gewijzigd door b_force op ma 17 mei 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”