Als je niet kunt inschatten of kunt concluderen dat je metingen goed zijn, kun je ook met de volgende stap nog verder verdwalen.
ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Meten en interpreteren is denk ik de basis,
Als je niet kunt inschatten of kunt concluderen dat je metingen goed zijn, kun je ook met de volgende stap nog verder verdwalen.
Als je niet kunt inschatten of kunt concluderen dat je metingen goed zijn, kun je ook met de volgende stap nog verder verdwalen.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
afgewerkt is hij niet, spelen doet hij wel.
Zo zal ie er zaterdag dan ook bijstaan.
Wat ik meebreng is:
- 1 satelietsetje RAPide met de Scan Speak 10F
- 1 cornerwoofersetje met 12" Peerless XXLS (Alu membraan)
- 1 Lyngdorf DSP
- 2 monoblokjes
- Laptop met ATB en Lyngdorf DSP
- 1 Wadia station met iPod Classic en Lossless bestanden
Jan, ik ben wel een uurtje of twee zoet met de DSP afstelling. Aangezien Breda VI een vrije en niet georganiseerde bedoening gaat zijn, past dergelijk tijd en ruimte verslindend project daar dan nog wel in? Als er bedenkingen zijn, moet ik nml wat anders verzinnen.
Zo zal ie er zaterdag dan ook bijstaan.
Wat ik meebreng is:
- 1 satelietsetje RAPide met de Scan Speak 10F
- 1 cornerwoofersetje met 12" Peerless XXLS (Alu membraan)
- 1 Lyngdorf DSP
- 2 monoblokjes
- Laptop met ATB en Lyngdorf DSP
- 1 Wadia station met iPod Classic en Lossless bestanden
Jan, ik ben wel een uurtje of twee zoet met de DSP afstelling. Aangezien Breda VI een vrije en niet georganiseerde bedoening gaat zijn, past dergelijk tijd en ruimte verslindend project daar dan nog wel in? Als er bedenkingen zijn, moet ik nml wat anders verzinnen.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
he ed, ik zou het echt niet weten. Ik denk, als je net als anddere jaren, op tijd aanwezig bent dat het wel moet lukken. Briefje meenemen met daarop je bedoeling. Denk dat er genoeg mensen aanwezig zijn die het erg leuk vinden m te zien hoe dat gaat!
jan
jan
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Beginnen met TS-parameters meten?mischa72 schreef:Bart,
Is het een idee om te laten zien hoe eenvoudig het is om TS-parameters te meten? Van daaruit kan men beginnen te berekenen, bouwen en vervolgensnameten. Als ik zie hoe eenvoudig het was toen ik laatst bij Bartsegers was, kan dat er volgens mij gemakkelijk bij en heb je meteen vanaf de basis alles meegenomen.
Overigens weet ik niet of je je achter een PB moet verschuilen. Ik durf best toe te geven dat ik niet weet wat er allemaal bij komt kijken, dus de door mij genoemde punten in mijn eerdere post gelden allemaal. Daarbij is het misschien nog leuk om de mensen met ervaring te laten vertellen hoe groot het verschil zou zijn als je thuis zou meten of bijvoorbeeld in een speciale geïsoleerde ruimte.
Ook denk ik dat veel zaken waarover veel mensen bezig zijn puur zijn om te finetunen. Zaken die de gemiddelde luisteraar nooit zou horen, heel kort door de bocht: gerommel op meer dan 3 nullen achter de komma. Niet iets om je blind op te staren. Dit bedoel ik niet verkeerd, maar het eindeloze meten werpt een soort angst op om er zelf aan te beginnen.
Groeten,
Mischa
Vind het eerlijk gezegd niet de meest logische manier.
Ik heb het dus puur over hoe je een twee weg systeem op meet. Daarbij komen dus dingen als kast berekeningen/invloeden en ontwerpen eigenlijk niet meer kijken.
Zie de PB berichten niet als verschuilen, maar ik vind het zelf prettig voor het overzicht.
Een nieuw topic mag ook als mensen dat gemakkelijker vinden.
Ik werkt overigens met ARTA (andere programma's wel eens geprobeerd, maar nooit verder meegegaan).
Dit programma is volledig functioneel als DEMO met als enig "nadeel" dat je projecten niet kunt saven. Daarnaast heeft het programma waanzinnig veel functies.
Kort gezegd wil ik behandelen:
- Wat voor spullen heb je nodig
- hoe moet je speaker/micrfoon staan.
- onder hoeken meten
- hoe werkt ARTA voor deze "standaard" metingen
- project aanmaken speakerworkshop
Zoiets zou denk ik in een uurtje kunnen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Hier kunnen we verder discussiëren over de workshops:
viewtopic.php?f=26&t=11293
viewtopic.php?f=26&t=11293
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Dit zijn precies de zaken waar ik op dit moment als eerste meer van wil weten, dus ik kom graag naar je luisteren Bart.b_force schreef:
Kort gezegd wil ik behandelen:
- Wat voor spullen heb je nodig
- hoe moet je speaker/micrfoon staan.
- onder hoeken meten
- hoe werkt ARTA voor deze "standaard" metingen
- project aanmaken speakerworkshop
Zoiets zou denk ik in een uurtje kunnen.
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Parkeergelegenheid?
Is het mogelijk om vlak bij de deur te parkeren om te laden/lossen? TomTom waarschuwde met een autoverbod tekentje...
Thuis moet ik al een dozijn keer 3 trappen op en af om het zooitje in de auto te laden
(en dan ook nog heel vroeg in de morgen
), dus het zou wel fijn zijn om in Breda vlak bij de deur de auto (tijdelijk) kwijt te kunnen. 
Thuis moet ik al een dozijn keer 3 trappen op en af om het zooitje in de auto te laden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
ideetje: een CD/LP ruilhoekje. iedereen heeft wel wat in de kast staan waar niet (meer) naar geluisterd wordt. iemand anders is mss juist blij met die schijf.
auto kan tot voor de deur
auto kan tot voor de deur
Re: Parkeergelegenheid?
Geen probleem. Voor het hele gebouw is een grote parkeerplaats, je kunt met je auto voor laden en lossen 1 meter van de deur komen. Ik heb trouwens precies hetzelfde. Ik begin de avond van tevoren al, ook ik moet alles drie verdiepingen omlaag sjouwen.JamesTRexx schreef:Is het mogelijk om vlak bij de deur te parkeren om te laden/lossen? TomTom waarschuwde met een autoverbod tekentje...
Thuis moet ik al een dozijn keer 3 trappen op en af om het zooitje in de auto te laden(en dan ook nog heel vroeg in de morgen
), dus het zou wel fijn zijn om in Breda vlak bij de deur de auto (tijdelijk) kwijt te kunnen.
Gr. Harry
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Re: Parkeergelegenheid?
1 meter? Kan ik de auto niet meteen binnenrijden in de zaal?

In ieder geval kan ik wel al beginnen met alles los te halen en bij de deur te zetten. Scheelt alweer een uur.
Zit ik ook al aan te denken, echter heb ik het niet op apparatuur in de auto te laten in de nacht met al dat bierkratje zittend volk hier in Eindhovûh.harryeng schreef:Ik begin de avond van tevoren al, ook ik moet alles drie verdiepingen omlaag sjouwen.
In ieder geval kan ik wel al beginnen met alles los te halen en bij de deur te zetten. Scheelt alweer een uur.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ben altijd bereid om een handje te helpen met uitladen als het nodig is en er zullen er nog wel zijn die er zo over denken

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
onder voorbehoudje
Aangezien ik jullie creaties wel eens wil zien en horen kom ik denk ik ook even langs, leuke gelegenheid om eens wat forummers te ontmoeten. Ik zal in de toekomst vast nog wel een hoop domme vragen posten vrees ik
Ondanks dat ze nog niet helemaal zijn afgewerkt denk ik eraan om mijn Karlsons mee te nemen. Het gaat hier om een PA-achtig 2-weg-systeem: bouwverslag.

Het is een bouwset van Klaré uit Hoorn met een 12inch Celestion en een Fostex tweetertje, ik kan helaas niets zinnigs zeggen over het filter. Als ik de kans krijg dan zal ik de componenten even uitpluizen. Aansturing door Sony TA-F461R en een dvd-speler
Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien
.
Met een beetje animo dan wil ik ze wel meeslepen, ik weet ook nog niet hoe laat ik precies zal arriveren. Lijkt jullie dit wat?
Aangezien ik jullie creaties wel eens wil zien en horen kom ik denk ik ook even langs, leuke gelegenheid om eens wat forummers te ontmoeten. Ik zal in de toekomst vast nog wel een hoop domme vragen posten vrees ik
Ondanks dat ze nog niet helemaal zijn afgewerkt denk ik eraan om mijn Karlsons mee te nemen. Het gaat hier om een PA-achtig 2-weg-systeem: bouwverslag.

Het is een bouwset van Klaré uit Hoorn met een 12inch Celestion en een Fostex tweetertje, ik kan helaas niets zinnigs zeggen over het filter. Als ik de kans krijg dan zal ik de componenten even uitpluizen. Aansturing door Sony TA-F461R en een dvd-speler
Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien
Met een beetje animo dan wil ik ze wel meeslepen, ik weet ook nog niet hoe laat ik precies zal arriveren. Lijkt jullie dit wat?
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Poehee! De beheerster van het gemeenschapshuis heeft zowel het toneelgezelschap (wat smiddags in een andere zaal zou oefenen) als de disco van de gehandicapten (wat in de zaal beneden zou worden gehouden vanaf 19.30) naar een andere datum kunnen verplaatsen! Dat betekent dat we (weer) het gehele gebouw voor onszelf hebben jihaaaaa!!!
Kunnen we op ons gemak nog natafelen onderhet geniet van een heerlijk muziekje....hmmmmmmmmm
Jan
Kunnen we op ons gemak nog natafelen onderhet geniet van een heerlijk muziekje....hmmmmmmmmm
Jan
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
HenkJan,
uitstekend idee; die LP/CD-ruilhoek. Ik zal een kratje verzamelen. Wees niet bang....LP's zijn geen afgekloven Koninginnedag-ellende. Alles gaaf en keurig gewassen.
Maar precies zoals je zegt: je bent er op uitgeluisterd.....aangekocht voor 1 nummer en voor de rest net niet je smaak....etc.
Zelf ben ik een grote voorstander van ruilen: een goede LP voor een goede LP !
Tot over een miniweekje,
Reinout
uitstekend idee; die LP/CD-ruilhoek. Ik zal een kratje verzamelen. Wees niet bang....LP's zijn geen afgekloven Koninginnedag-ellende. Alles gaaf en keurig gewassen.
Maar precies zoals je zegt: je bent er op uitgeluisterd.....aangekocht voor 1 nummer en voor de rest net niet je smaak....etc.
Zelf ben ik een grote voorstander van ruilen: een goede LP voor een goede LP !
Tot over een miniweekje,
Reinout
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ben er wel heel nieuwsgierig naar. Heb het design ooit keer gezien in een super oud elektronica blad ( ABC elektronica uit 1979 geloof ik ).MechanicalAnimal schreef:Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien. Lijkt jullie dit wat?
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Jawel hoor !! Een vriend van me had hier een jaar of 20 geleden een sub mee gebouwd. Klonk voor de maatstaven die ik toen had niet verkeerd.MechanicalAnimal schreef:Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die het Karslon-principe nog nooit hebben gezien.
Groeten,
Mischa
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
ik doe mee. Ruilen of verkopen.Henkjan schreef:mooi, dan ga ik ook een kratje verzamelen
HenkJan, Wowly,
misschien kunnen we een regeling treffen dat er bvb 25% van de opbrengst naar de ZBA kas gaat.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
lijkt me een prima insteek, of ruilen, of bij verkoop een leuk deel in de pot.asterduc schreef:ik doe mee. Ruilen of verkopen.Henkjan schreef:mooi, dan ga ik ook een kratje verzamelen
HenkJan, Wowly,
misschien kunnen we een regeling treffen dat er bvb 25% van de opbrengst naar de ZBA kas gaat.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ik zal een aparte pot maken voor bijdragen aan het forum!
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ik op zich ook niet zo, maar Van Gaal in een CL finale levert altijd leuke plaatjes op....
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ik stel voor om, net zoals het bestaan van de Zelfbouwaudio-AntiSMD club is ontstaan, de Zelfbouwaudio-AntiSoccer club op te richten.
Leden tot nu toe:
- B_force
- Xbake

Leden tot nu toe:
- B_force
- Xbake
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
xbake schreef:Ik stel voor om, net zoals het bestaan van de Zelfbouwaudio-AntiSMD club is ontstaan, de Zelfbouwaudio-AntiSoccer club op te richten.
Leden tot nu toe:
- B_force
- Xbake
- SARK
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Jij bent er niet eens bij SARK, tss

Laatst gewijzigd door b_force op ma 17 mei 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
