4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Leeuwarden »

Vanwege het feit dat ik momenteel snotverkouden ben en in een constante hoestbui verkeer dus niet langs geweest..
Ik ben echter wel heel benieuwd wat jullie van de Chorda's vonden...
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door ovni »

Even stiekem, zonder aanmelding dus, langs gekomen. Was goed om er weer bij te zijn.

Het actieve hypex materiaal heeft nu helemaal mijn aandacht.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door cve »

Ik ben echter wel heel benieuwd wat jullie van de Chorda's vonden...
Je moet wel op de juiste hoogte zitten door de sterke bundeling, maar verder een heel mooie speaker (wat geluid betreft dan, vormgeving van niets)

Het was trouwens super gezellig en interessant.

Co
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door TubeHead »

Organisatie en de rest hartelijk bedankt voor de geweldige dag ! =D>

Veel intressante bevindingen kunnen doen zoals:

Mp3/CD/Vinyl was heel intressant om te horen !
En voor het eerst de Needle's gehoord... stond versteld wat zo'n kleine driver wel niet kan doen.
Verder over klein spul gesproken was ook erg verrast door de dipool sub+mini speakertje.
Bijlagen
CD/Mp3/Vinyl vergelijking test
CD/Mp3/Vinyl vergelijking test
P1000872.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door sietse »

Zo, het was weer een geslaagde dag. Zaaltje was bijna te klein door de hoeveelheid mee gebrachte spullen. Het leek wel een audio zaak :D
Dus weel veel leuke dingen gezien en beluisterd en de mensen er achter ontmoet. Is ook altijd weer leuk. Ff kletsen over van alles en nog wat.
En ja, ook nu was het weer opvallend, dat het zelfbouw niveau aardig hoog is.
Voor herhaling vatbaar zo'n dagje.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door JvS »

ovni schreef:
Even stiekem, zonder aanmelding dus, langs gekomen. Was goed om er weer bij te zijn.

Het actieve hypex materiaal heeft nu helemaal mijn aandacht.
Wat is er gedemonstreerd dan? Het actieve Hypes materiaal heeft al een tijdje mijn aandacht, maar ik heb er nog geen concreet product mee gezien :).

Wat kwam er uit de Vinyl/CD/MP3 test eigenlijk?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door AatV »

Dank aan de bedenkers van het gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen. Zelfs met ziekte onder leden komen ze nog!
Mooie spullen gezien, waarvan de Chorda de meeste indruk heeft gemaakt, maar ook de super kleine satelietjes met subwoofertje klonken - zeker voor het formaat - verrassend goed.
Verder eigenlijk veel tijd gespendeerd aan gesprekken met mede-forumleden, maar ja, je komt ze ook niet iedere dag tegen!
Zeker voor herhaling vatbaar.

groeten,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op ma 28 sep 2009, 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door wouter »

Misschien goed om even te melden:

t.a.v. vormgeving van de Chorda's: er staat een TL versie op de planning - eerste testkasten gaven aan dat er veel meer uit te halen was, maar dit moet grondig opnieuw opgestart worden. De kasten zullen dan waarschijnlijk lijken op de nautilus zuilen van B&W, een ronde/ovale achterzijde, schuine bovenzijde en een soort topkast voor de tweeter.

Met de kleine sat's ben ik al bezig geweest. Het highpass filter is klaar; nu 22 watt belastbaar binnen Xmax, i.p.v. 1 Watt :-)

De SPL-curves van de A4 heb ik meegenomen, voor als dit je enige exemplaren waren R.V. - stuur ik ze op.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Barry2001 »

Heb ook een erg leuke dag gehad, de rit van bijna 2 uur ernaartoe was het zeker waard. Mooie dingen gehoord en gezien, het was voor mij de eerste keer bij een dergelijk evenement maar zeker niet de laatste. De ongedwongen sfeer (zonder commercie zoals op grote audio shows) maakt het juist zo leuk.

Wat ik trouwens ook geinig vond was om te zien naar welke muziek er zoal geluisterd wordt, heb er zeker wat tips opgedaan en zal een volgende keer ook zeker wat muziek meenemen.

Ik heb enkele foto's gemaakt, bij deze:

Afbeelding

Helaas helaas moest ik weg, deze set heb ik niet kunnen beluisteren, was er wel nieuwschierig naar:

Afbeelding

Er is al wat van gepost, maar hier nog iets van de vergelijkingstest met verschillende bronnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik vind er nog 2:

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer is de volgende luisterdag?? =D>

Organisatie bedankt voor jullie moeite!
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door ovni »

JvS schreef:
Wat is er gedemonstreerd dan? Het actieve Hypes materiaal heeft al een tijdje mijn aandacht, maar ik heb er nog geen concreet product mee gezien :).
Ik nu alweer 2 :twisted:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door wouter »

Hypes, hyves, hypex... whatever :D

De A4 monitor + LAT sub & de HANS waren met de AS2.100 actief gefilterd....
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door cve »

t.a.v. vormgeving van de Chorda's: er staat een TL versie op de planning - eerste testkasten gaven aan dat er veel meer uit te halen was, maar dit moet grondig opnieuw opgestart worden. De kasten zullen dan waarschijnlijk lijken op de nautilus zuilen van B&W, een ronde/ovale achterzijde, schuine bovenzijde en een soort topkast voor de tweeter.
KIjk, dat lijkt mij nu eens een prachtig project. Kun je al iets meer vertellen over de speakerbezetting? Misschien een nieuw topic starten Wouter?

Co
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Henkjan »

wouter schreef:
...... de HANS waren met de AS2.100 actief gefilterd....
vertel :!:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door wouter »

Ja... haha!

ik had ze graag ook passief gehoord, maar helaas.

Bij Martin in Groningen had ik er al even naar zitten luisteren, ik verwacht dat hij nog wat aanpassingen heeft gedaan daarna want... het klonk in beetsterzwaag best heel netjes. De opstelling was alleen niet optimaal. Ik heb de speaker daarom niet beoordeeld op de prestatie maar op de potentie. En dat zat wel goed. Het speelde vrij groot, en totaal anders dan in Groningen. Je kunt alleen de opstelling op de foto's wel zien... ga ik geen harde conclussies aan verbinden, zeker niet bij een dipool hoog en tl laag. Ik zou hem dan liever eens bij jou beluisteren, met wat uitleg etc. daarbij. - passief dus :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Henkjan »

"mijn" Hansen staan ondertussen bij Speakerland...

btw: welke "Martin" is dat nou?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Leeuwarden »

Kan er maar één zijn: Martin Leemeyer. Moet eigenlijk weer eens checken hoe het daar met de koffie staat...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Henkjan »

vraag hem eens om z'n experimenten met een actieve Hans hier te zetten, of anders breng me eens met 'm in contact
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door ovni »

Volgens mij kiest Martin er bewust voor hier niet te posten.
Moet daar ook weer eens op de koffie. Zie ik je daar dan nog Jan?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Leeuwarden »

Lijkt me leuk, Ger!

Henkjan, je kan Martin bereiken bij http://www.mm-audio.nl/
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re:

Bericht door richard »

Misschien aan de aandacht ontsnapt:
Maar (zoals altijd) zijn er toch wat zaken blijven liggen die op de rechtmatige eigenaar wachten. Zo heb ik nu het beheer over een goud-zwart stekkerblok. De rechtmatige eigenaar moet zich maar even per pm melden (of wachten tot volgend jaar).
Het gaat om dit stekkerblok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
Henkjan, je kan Martin bereiken bij http://www.mm-audio.nl/
zenks. ben al "in gesprek"
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Roland »

Hoi Richrard,

Das mijn stekkerblok! Kan je hem tot volgend jaar houden?

Groet Roland
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door richard »

Ja hoor! Een goede aanleiding om het volgend jaar weer een dag te organiseren.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door Roland »

Hihi,

Zo vraag je er natuurlijk om dat ik weer wat laat slingeren...
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Bericht door architect »

richard schreef:
Ja hoor! Een goede aanleiding om het volgend jaar weer een dag te organiseren.
Hallo allen,

Zelf woon ik vlakbij Beetsterzwaag en het lijkt mij leuk eens zo'n dag mee te maken.
Wanneer is de eerstvolgende? En wat heeft iedereen te laten zien?

Groet,
Lolke
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”