4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Vanwege het feit dat ik momenteel snotverkouden ben en in een constante hoestbui verkeer dus niet langs geweest..
Ik ben echter wel heel benieuwd wat jullie van de Chorda's vonden...
Ik ben echter wel heel benieuwd wat jullie van de Chorda's vonden...
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Even stiekem, zonder aanmelding dus, langs gekomen. Was goed om er weer bij te zijn.
Het actieve hypex materiaal heeft nu helemaal mijn aandacht.
Het actieve hypex materiaal heeft nu helemaal mijn aandacht.
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Je moet wel op de juiste hoogte zitten door de sterke bundeling, maar verder een heel mooie speaker (wat geluid betreft dan, vormgeving van niets)Ik ben echter wel heel benieuwd wat jullie van de Chorda's vonden...
Het was trouwens super gezellig en interessant.
Co
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Organisatie en de rest hartelijk bedankt voor de geweldige dag !
Veel intressante bevindingen kunnen doen zoals:
Mp3/CD/Vinyl was heel intressant om te horen !
En voor het eerst de Needle's gehoord... stond versteld wat zo'n kleine driver wel niet kan doen.
Verder over klein spul gesproken was ook erg verrast door de dipool sub+mini speakertje.
Veel intressante bevindingen kunnen doen zoals:
Mp3/CD/Vinyl was heel intressant om te horen !
En voor het eerst de Needle's gehoord... stond versteld wat zo'n kleine driver wel niet kan doen.
Verder over klein spul gesproken was ook erg verrast door de dipool sub+mini speakertje.
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Zo, het was weer een geslaagde dag. Zaaltje was bijna te klein door de hoeveelheid mee gebrachte spullen. Het leek wel een audio zaak
Dus weel veel leuke dingen gezien en beluisterd en de mensen er achter ontmoet. Is ook altijd weer leuk. Ff kletsen over van alles en nog wat.
En ja, ook nu was het weer opvallend, dat het zelfbouw niveau aardig hoog is.
Voor herhaling vatbaar zo'n dagje.
Dus weel veel leuke dingen gezien en beluisterd en de mensen er achter ontmoet. Is ook altijd weer leuk. Ff kletsen over van alles en nog wat.
En ja, ook nu was het weer opvallend, dat het zelfbouw niveau aardig hoog is.
Voor herhaling vatbaar zo'n dagje.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Wat is er gedemonstreerd dan? Het actieve Hypes materiaal heeft al een tijdje mijn aandacht, maar ik heb er nog geen concreet product mee gezienovni schreef:Even stiekem, zonder aanmelding dus, langs gekomen. Was goed om er weer bij te zijn.
Het actieve hypex materiaal heeft nu helemaal mijn aandacht.
Wat kwam er uit de Vinyl/CD/MP3 test eigenlijk?
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Dank aan de bedenkers van het gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen. Zelfs met ziekte onder leden komen ze nog!
Mooie spullen gezien, waarvan de Chorda de meeste indruk heeft gemaakt, maar ook de super kleine satelietjes met subwoofertje klonken - zeker voor het formaat - verrassend goed.
Verder eigenlijk veel tijd gespendeerd aan gesprekken met mede-forumleden, maar ja, je komt ze ook niet iedere dag tegen!
Zeker voor herhaling vatbaar.
groeten,
Aat
Mooie spullen gezien, waarvan de Chorda de meeste indruk heeft gemaakt, maar ook de super kleine satelietjes met subwoofertje klonken - zeker voor het formaat - verrassend goed.
Verder eigenlijk veel tijd gespendeerd aan gesprekken met mede-forumleden, maar ja, je komt ze ook niet iedere dag tegen!
Zeker voor herhaling vatbaar.
groeten,
Aat
Laatst gewijzigd door AatV op ma 28 sep 2009, 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Misschien goed om even te melden:
t.a.v. vormgeving van de Chorda's: er staat een TL versie op de planning - eerste testkasten gaven aan dat er veel meer uit te halen was, maar dit moet grondig opnieuw opgestart worden. De kasten zullen dan waarschijnlijk lijken op de nautilus zuilen van B&W, een ronde/ovale achterzijde, schuine bovenzijde en een soort topkast voor de tweeter.
Met de kleine sat's ben ik al bezig geweest. Het highpass filter is klaar; nu 22 watt belastbaar binnen Xmax, i.p.v. 1 Watt
De SPL-curves van de A4 heb ik meegenomen, voor als dit je enige exemplaren waren R.V. - stuur ik ze op.
t.a.v. vormgeving van de Chorda's: er staat een TL versie op de planning - eerste testkasten gaven aan dat er veel meer uit te halen was, maar dit moet grondig opnieuw opgestart worden. De kasten zullen dan waarschijnlijk lijken op de nautilus zuilen van B&W, een ronde/ovale achterzijde, schuine bovenzijde en een soort topkast voor de tweeter.
Met de kleine sat's ben ik al bezig geweest. Het highpass filter is klaar; nu 22 watt belastbaar binnen Xmax, i.p.v. 1 Watt
De SPL-curves van de A4 heb ik meegenomen, voor als dit je enige exemplaren waren R.V. - stuur ik ze op.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Heb ook een erg leuke dag gehad, de rit van bijna 2 uur ernaartoe was het zeker waard. Mooie dingen gehoord en gezien, het was voor mij de eerste keer bij een dergelijk evenement maar zeker niet de laatste. De ongedwongen sfeer (zonder commercie zoals op grote audio shows) maakt het juist zo leuk.
Wat ik trouwens ook geinig vond was om te zien naar welke muziek er zoal geluisterd wordt, heb er zeker wat tips opgedaan en zal een volgende keer ook zeker wat muziek meenemen.
Ik heb enkele foto's gemaakt, bij deze:

Helaas helaas moest ik weg, deze set heb ik niet kunnen beluisteren, was er wel nieuwschierig naar:

Er is al wat van gepost, maar hier nog iets van de vergelijkingstest met verschillende bronnen:



En ik vind er nog 2:


Wanneer is de volgende luisterdag??
Organisatie bedankt voor jullie moeite!
Wat ik trouwens ook geinig vond was om te zien naar welke muziek er zoal geluisterd wordt, heb er zeker wat tips opgedaan en zal een volgende keer ook zeker wat muziek meenemen.
Ik heb enkele foto's gemaakt, bij deze:

Helaas helaas moest ik weg, deze set heb ik niet kunnen beluisteren, was er wel nieuwschierig naar:

Er is al wat van gepost, maar hier nog iets van de vergelijkingstest met verschillende bronnen:



En ik vind er nog 2:


Wanneer is de volgende luisterdag??
Organisatie bedankt voor jullie moeite!
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Ik nu alweer 2JvS schreef:Wat is er gedemonstreerd dan? Het actieve Hypes materiaal heeft al een tijdje mijn aandacht, maar ik heb er nog geen concreet product mee gezien.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Hypes, hyves, hypex... whatever
De A4 monitor + LAT sub & de HANS waren met de AS2.100 actief gefilterd....
De A4 monitor + LAT sub & de HANS waren met de AS2.100 actief gefilterd....
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
KIjk, dat lijkt mij nu eens een prachtig project. Kun je al iets meer vertellen over de speakerbezetting? Misschien een nieuw topic starten Wouter?t.a.v. vormgeving van de Chorda's: er staat een TL versie op de planning - eerste testkasten gaven aan dat er veel meer uit te halen was, maar dit moet grondig opnieuw opgestart worden. De kasten zullen dan waarschijnlijk lijken op de nautilus zuilen van B&W, een ronde/ovale achterzijde, schuine bovenzijde en een soort topkast voor de tweeter.
Co
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
vertelwouter schreef:...... de HANS waren met de AS2.100 actief gefilterd....
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Ja... haha!
ik had ze graag ook passief gehoord, maar helaas.
Bij Martin in Groningen had ik er al even naar zitten luisteren, ik verwacht dat hij nog wat aanpassingen heeft gedaan daarna want... het klonk in beetsterzwaag best heel netjes. De opstelling was alleen niet optimaal. Ik heb de speaker daarom niet beoordeeld op de prestatie maar op de potentie. En dat zat wel goed. Het speelde vrij groot, en totaal anders dan in Groningen. Je kunt alleen de opstelling op de foto's wel zien... ga ik geen harde conclussies aan verbinden, zeker niet bij een dipool hoog en tl laag. Ik zou hem dan liever eens bij jou beluisteren, met wat uitleg etc. daarbij. - passief dus
ik had ze graag ook passief gehoord, maar helaas.
Bij Martin in Groningen had ik er al even naar zitten luisteren, ik verwacht dat hij nog wat aanpassingen heeft gedaan daarna want... het klonk in beetsterzwaag best heel netjes. De opstelling was alleen niet optimaal. Ik heb de speaker daarom niet beoordeeld op de prestatie maar op de potentie. En dat zat wel goed. Het speelde vrij groot, en totaal anders dan in Groningen. Je kunt alleen de opstelling op de foto's wel zien... ga ik geen harde conclussies aan verbinden, zeker niet bij een dipool hoog en tl laag. Ik zou hem dan liever eens bij jou beluisteren, met wat uitleg etc. daarbij. - passief dus
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
"mijn" Hansen staan ondertussen bij Speakerland...
btw: welke "Martin" is dat nou?
btw: welke "Martin" is dat nou?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Kan er maar één zijn: Martin Leemeyer. Moet eigenlijk weer eens checken hoe het daar met de koffie staat...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
vraag hem eens om z'n experimenten met een actieve Hans hier te zetten, of anders breng me eens met 'm in contact
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Volgens mij kiest Martin er bewust voor hier niet te posten.
Moet daar ook weer eens op de koffie. Zie ik je daar dan nog Jan?
Moet daar ook weer eens op de koffie. Zie ik je daar dan nog Jan?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re:
Misschien aan de aandacht ontsnapt:

Het gaat om dit stekkerblok:Maar (zoals altijd) zijn er toch wat zaken blijven liggen die op de rechtmatige eigenaar wachten. Zo heb ik nu het beheer over een goud-zwart stekkerblok. De rechtmatige eigenaar moet zich maar even per pm melden (of wachten tot volgend jaar).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
zenks. ben al "in gesprek"Leeuwarden schreef:Henkjan, je kan Martin bereiken bij http://www.mm-audio.nl/
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Hoi Richrard,
Das mijn stekkerblok! Kan je hem tot volgend jaar houden?
Groet Roland
Das mijn stekkerblok! Kan je hem tot volgend jaar houden?
Groet Roland
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Ja hoor! Een goede aanleiding om het volgend jaar weer een dag te organiseren.
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Hihi,
Zo vraag je er natuurlijk om dat ik weer wat laat slingeren...
Zo vraag je er natuurlijk om dat ik weer wat laat slingeren...
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Hallo allen,richard schreef:Ja hoor! Een goede aanleiding om het volgend jaar weer een dag te organiseren.
Zelf woon ik vlakbij Beetsterzwaag en het lijkt mij leuk eens zo'n dag mee te maken.
Wanneer is de eerstvolgende? En wat heeft iedereen te laten zien?
Groet,
Lolke
