Fostex Fe103e in melk pak ....

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MrCaBLeGuY

Fostex Fe103e in melk pak ....

Bericht door MrCaBLeGuY »

Ik had op marktplaats het volgende gescoord:
fostex-filter.jpg
Voor 40 euro incl verzenden. Vond ik schappelijk :) Was wel al een keer gesoldeerd maar verder in prima staat! Alles z.g.a.n. verder.

Was wel benieuwd naar zo een breedbander (ook met oog op Hans) en daar de DD8-MkII niet helemaal mijn ding is tot dusver. Had nog wat MDF maar te weinig om de Solo 103 van Tony te maken en het was reeds 9 uur geweest. Heb met wat ik nog had liggen (22mm mdf) een melkpak achtig iets gemaakt van 15cm breed x 26cm hoog x 19 cm diep (3,34 liter) minus die spoel van 1 kg en lomp grote cap denk ik zo een 3 liter (nog gesloten). Vluchtig in elkaar gelijmd, even geschuurd, gat erin. Correctie netwerk gesoldeerd, afgevuld met wol, drivertjes erin en spelen maar.

Ik kijk mijn oren uit, zit nou op de bank en speel nu het dit nummer. Dat is echt genieten geblazen, wat een details en wat heerlijk om naar te luisteren. Kan er met de pet niet bij dat dat geluid daar uit komt, ook zeker gezien het vluchtige 3 liter kastje.

Zal (op een tijdstip dat het wat harder kan) even een subje zachtjes er bij aanzetten en het volume omhoog gooien. Ik bij daglicht nog even foto's posten en mijn verdere bevindingen. Voor nu ga ik even naar een klarinet luisteren :)
MrCaBLeGuY

Re: Fostex Fe103e in melk pak ....

Subwoofer uit de schuur getrokken (JBL ATX 100s):
19043.jpg
19043.jpg (11.48 KiB) 601 keer bekeken
Laat die nou heel zachtjes bas aanvullen, en wauw klinkt heerlijk :) Niet zo mooi als de F5'jes met Neo CD3.0 tweeters maar zeer aangenaam.

Ik weet meteen weer waarom die sub in de schuur stond, wat een rommel. Het enige pluspunt is de high level input zodat hij mee kan spelen op mijn analoge denon pma-860 maar voor de rest is het bleh. Driver er even uit gehaald, kansloos lege kast van 18mm spaanplat, geen demping helemaal niks en 1 zielige horizontale brace speaker kabel vanaf de plate amp naar de driver ligt gewoon op de grond in die kast. Totaal geen info over de plate-amp er op te vinden, behalve 100 watt en een crossover instelbaar tot 45Hz ~ tot 150Hz. Of die 100w nou in 8 of 4 ohm is geen idee.

In ieder geval (offtopic maar meteen maar even erbij) ik wil een klein subje die voornamelijk subtiel speelt. Het moet wel muzikaal blijven. Ik wil als je een bas hoort spelen (bas als in instrument) horen welke noten er gespeeld worden en niet wegtrillen van de bank.

Zat even te kijken bij rondevries.nl, die winkel is van een kennis van mij. Een mooi klein subje van Polk Audio leek me wel wat (deze). En dan in een dikke mdf - gesloten- kast van 10 liter met de amp uit de JBL (mocht die niet volstaan toekomstig wellicht een hypex). Hoe denken jullie daarover?
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Simuleer hem eens in Winisd, of Boxsim?
Wellicht kun je met een condensatortje ervoor nog lager komen in die 10 liter...

En anders een raveland axx10 kopen voor half 't geld O:)
MrCaBLeGuY

Was ik net mee bezig, zie bijlage :)
Bijlagen
winisd.jpg
MrCaBLeGuY

en .wdr
Bijlagen
Polk Audio DB840 SVC.zip
(692 Bytes) 49 keer gedownload
bartsegers

Bericht door bartsegers »

je komt niet erg laag met deze setup, en die 10 liter.

Ik zal hem eens in boxsim zetten GHP kastje.
momentje...

bijgevoegd, de polk in 15 liter met 2000uf voorgeschakeld in serie.
Bijlagen
polkaudio sub je.JPG
Plaats reactie