ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Hier is alvast het menu....amanda schreef:Doe mij maar een calzone![]()
Of hebben ze die niet
http://www.thuisbezorgd.nl/minisites/do ... ?pc=4824PP
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
@Henkjan,
Die worst van vorig jaar (waar je die vandaan gehaald heb weet ik niet) was ook erg lekker!
groeten,
Aat
Die worst van vorig jaar (waar je die vandaan gehaald heb weet ik niet) was ook erg lekker!
groeten,
Aat
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
als jullie alleen maar komen om te eten, dan ... ........... 
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Door lege magen, hongerige blikken en zo, krijg je weer acoustische problemen, zo als mee trillende maagwanden, onrustig gezucht van verlangen of er tussen de herrie(asterduc schreef:als jullie alleen maar komen om te eten, dan ... ...........
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
die was van de lokale slagerAatV schreef:Die worst van vorig jaar (waar je die vandaan gehaald heb weet ik niet) was ook erg lekker!
- Tesla
- Ook commercieel actief
- Berichten: 170
- Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
- Locatie: easy_t_wood
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
De Ultimate Sabre Dac's (i.i.g de 32 bits versie), en de ontwerper zijn ook van de partij.
Ik ben er na gisterenavond nu al van overtuigd dat het de moeite waard gaat zijn om hem mee te nemen.
Binnenkort hier het luisterverslag
Ik ben er na gisterenavond nu al van overtuigd dat het de moeite waard gaat zijn om hem mee te nemen.
Binnenkort hier het luisterverslag
-
MBG Verhoeven
- Ook commercieel actief
- Berichten: 125
- Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 21:33
- Locatie: Vinkel
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Wil ook graag even langskomen, waarschijnlijk pas s'middags in verband met werk.
Neem aan dat dit ook mogelijk is? Ben benieuwd!
Neem aan dat dit ook mogelijk is? Ben benieuwd!
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;

, inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Als het meezit (ben bezig met het opzetten van eigen IT bedrijf in Zeeland, dus weinig tijd nu) is deze ook nog afgemaakt in de finish die ik wil hebben.
Het enige wat nodig is is source en voorversterking (anders moet ik m'n mediaserver en laptop ook nog eens meenemen).

, inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Als het meezit (ben bezig met het opzetten van eigen IT bedrijf in Zeeland, dus weinig tijd nu) is deze ook nog afgemaakt in de finish die ik wil hebben.
Het enige wat nodig is is source en voorversterking (anders moet ik m'n mediaserver en laptop ook nog eens meenemen).
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Ik kan mijn ScanSpeak Reference SE 7000 meenemen. (Reference SE met R2904/7000 tweeter)
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragenJamesTRexx schreef:Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
JamesTRexx schreef:Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
, inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Als het meezit (ben bezig met het opzetten van eigen IT bedrijf in Zeeland, dus weinig tijd nu) is deze ook nog afgemaakt in de finish die ik wil hebben.
Het enige wat nodig is is source en voorversterking (anders moet ik m'n mediaserver en laptop ook nog eens meenemen).
Leuke centerspeaker trouwens
Groeten,
Mischa
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Is het NAC stadion nog vrij?...amanda schreef:Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragenJamesTRexx schreef:Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Met zo'n zelfde set onder de tv hoefde ik tenminste niet meer te zoeken naar een kast met geschikte hoogte.mischa72 schreef:Leuke centerspeaker trouwens![]()
![]()
![]()
Alleen het beeld word af en toe wazig met actie films.
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Valt wel mee... Je hoeft alleen maar de rook en brandlucht uit de meterkast te negeren...amanda schreef:Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
En je moet weten hoe de groepen verdeeld zijn. Maar we hebben afgelopen jaar al goed geoefend...JamesTRexx schreef:Valt wel mee... Je hoeft alleen maar de rook en brandlucht uit de meterkast te negeren...amanda schreef:Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen
Gr. Harry
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Dioot en ik zijn ook aanwezig met een sterk verbeterde versie van de compacte dipool (GF 200/Neo3W) en uiteraard een demo van de laatste versie van Webfilter!
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Goedemiddag Jan (wowly...en natuurlijk de anderen),
al jaren probeer ik ook te komen...werk / inschrijflimiet / etc....steeds niet gelukt.
Dus dit jaar wel ! Ik zal een compleet setje geluid meenemen:
- Eimac 35TG versterker (de grote versterker is gewoon echt te zwaar; deze 50 kg per monoblok zijn nog te doen)
- Reference 3A speakers (gepimpd filter)
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Ik zag vooraan in dit draadje een waarschuwing voor aanraken apparatuur. Gelijk heb je: de 35TG heeft een open top-aansluiting van roodkoper.....en deze bakken werken aan de foute zijde van 800 volt......zappppp-aaaarrgghhhh.....
En best heet: ze staan echt roodgloeiend (zie de daglichtfoto's !).
Ik kijk er naar uit.
Met muzikale groet,
Reinout
al jaren probeer ik ook te komen...werk / inschrijflimiet / etc....steeds niet gelukt.
Dus dit jaar wel ! Ik zal een compleet setje geluid meenemen:
- Eimac 35TG versterker (de grote versterker is gewoon echt te zwaar; deze 50 kg per monoblok zijn nog te doen)
- Reference 3A speakers (gepimpd filter)
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Ik zag vooraan in dit draadje een waarschuwing voor aanraken apparatuur. Gelijk heb je: de 35TG heeft een open top-aansluiting van roodkoper.....en deze bakken werken aan de foute zijde van 800 volt......zappppp-aaaarrgghhhh.....
En best heet: ze staan echt roodgloeiend (zie de daglichtfoto's !).
Ik kijk er naar uit.
Met muzikale groet,
Reinout
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Leuk dat je de moeite wilt nemen ze mee te nemen, ben zeer benieuwd. Het lijkt mij trouwens vanzelfsprekend dat mensen met de tengels van andermans spullen afblijven, maar goed. Sommigen kijken niet alleen met de ogen.
Hoe vaak ik wel niet aan de schakelaars van mijn motor zie (als die ergens geparkeerd heeft gestaan) dat er weer eens iemand aan heeft gezeten.....maar je brengt me op een idee: daar ook eens 800V op zetten. Dan is het er met de tengels aanzitten gelijk gebeurd
Hoe vaak ik wel niet aan de schakelaars van mijn motor zie (als die ergens geparkeerd heeft gestaan) dat er weer eens iemand aan heeft gezeten.....maar je brengt me op een idee: daar ook eens 800V op zetten. Dan is het er met de tengels aanzitten gelijk gebeurd
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Dat je de moeite neemt zo'n set mee te nemen. Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: Respect. Ik ben benieuwd deze beestachtige set in real life te zien.rdv300b833 schreef:Dus dit jaar wel ! Ik zal een compleet setje geluid meenemen:
- Eimac 35TG versterker (de grote versterker is gewoon echt te zwaar; deze 50 kg per monoblok zijn nog te doen)
- Reference 3A speakers (gepimpd filter)
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Tot in Breda.
Groeten,
Mischa
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Je komt toch niet met zo'n mini-bandrecordertje aanzetten? en wat is een T-drive?rdv300b833 schreef:- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Ik vermoed dat je set heel veel bekijks gaat trekken.... (ook van mij...
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Jeetje wat een binnenkomert! Ik zie het allemaal graag verschijnen!!!
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Goedenavond Jan,
ben zelf ook heel benieuwd......ik zie de lijst mooie spullen groeien...dat MOET wel gaaf worden. Dan ook nog eens een goed gesprek/muziek erbij.....
En uit de voorgaande sessies te lezen een maandomzet pizza's voor de lokale pizzatent.....is het handig om die lui al een voorwaarschuwing te geven ?
Ray5150: zo'n minibandrecordertje is een Nagra SNST....een stukje fijnmechanica van de bovenste plank. De Nagra ARES-BB is een stukje recenter (vanaf 2000); het is een harddiskrecorder werkend op PCMCIA-kaarten of CompactFlash geheugen. Ik heb ook nog een Mandozzi DART die een stukje strakker klinkt. Dit is een studio-apparaat uit de begin 90-er jaren. Erg muzikaal...gebruiksgemak een dikke NUL. Deze harddiskrecorders zijn handig als er weer eens iemand langs komt met een fantastisch stuk vinyl.....waar niet aan te komen is (of tegen belachelijke prijzen). Dan zet ik mooi de recorder aan.....hebbes !. Niet bevreesd: geen compressie of zoiets: alles wordt lineair weggeschreven.
De T-Drive is een cd-transport van Micromega. Dit is de eerste variant met een CDM-9 loopwerk. Er is ook een T-Drive II met een Philips CDM12.4-loopwerk. Wat makkelijker meenemen dan de Krell KPS20 (te zwaar en dit apparaat vindt het niet leuk om van de stroom af te zijn....).
Fotootje gevoegd van de Mandozzi (op links), de Krell in het midden en de Nagra op rechts.
Mischa: beestachtige set.....rustig aan. We praten hier niet over grofstoffelijke wattages (bij 10~12 watt houdt het wel op). Met de Ref3A speakers komt er prima geluidsdruk uit met theoretisch 93 dB....maar het staat niet in verhouding tot bv de TB3/1000 buis uit de grote versterker. Die hoest zo'n 100 watt uit een enkele eindtriode.
Bij beestachtig denk ik meer aan JamesTrexx' item en de daarbij horende 16.000 watt (geen typefout ?). DAT is echt beestachtig. Daarbij wordt mijn versterker/speaker gewoon weggeblazen......
Groetsels
Reinout
ben zelf ook heel benieuwd......ik zie de lijst mooie spullen groeien...dat MOET wel gaaf worden. Dan ook nog eens een goed gesprek/muziek erbij.....
En uit de voorgaande sessies te lezen een maandomzet pizza's voor de lokale pizzatent.....is het handig om die lui al een voorwaarschuwing te geven ?
Ray5150: zo'n minibandrecordertje is een Nagra SNST....een stukje fijnmechanica van de bovenste plank. De Nagra ARES-BB is een stukje recenter (vanaf 2000); het is een harddiskrecorder werkend op PCMCIA-kaarten of CompactFlash geheugen. Ik heb ook nog een Mandozzi DART die een stukje strakker klinkt. Dit is een studio-apparaat uit de begin 90-er jaren. Erg muzikaal...gebruiksgemak een dikke NUL. Deze harddiskrecorders zijn handig als er weer eens iemand langs komt met een fantastisch stuk vinyl.....waar niet aan te komen is (of tegen belachelijke prijzen). Dan zet ik mooi de recorder aan.....hebbes !. Niet bevreesd: geen compressie of zoiets: alles wordt lineair weggeschreven.
De T-Drive is een cd-transport van Micromega. Dit is de eerste variant met een CDM-9 loopwerk. Er is ook een T-Drive II met een Philips CDM12.4-loopwerk. Wat makkelijker meenemen dan de Krell KPS20 (te zwaar en dit apparaat vindt het niet leuk om van de stroom af te zijn....).
Fotootje gevoegd van de Mandozzi (op links), de Krell in het midden en de Nagra op rechts.
Mischa: beestachtige set.....rustig aan. We praten hier niet over grofstoffelijke wattages (bij 10~12 watt houdt het wel op). Met de Ref3A speakers komt er prima geluidsdruk uit met theoretisch 93 dB....maar het staat niet in verhouding tot bv de TB3/1000 buis uit de grote versterker. Die hoest zo'n 100 watt uit een enkele eindtriode.
Bij beestachtig denk ik meer aan JamesTrexx' item en de daarbij horende 16.000 watt (geen typefout ?). DAT is echt beestachtig. Daarbij wordt mijn versterker/speaker gewoon weggeblazen......
Groetsels
Reinout
- JamesTRexx
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
- Locatie: Oud Zeeland
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010
Geen typefout.rdv300b833 schreef:Bij beestachtig denk ik meer aan JamesTrexx' item en de daarbij horende 16.000 watt (geen typefout ?). DAT is echt beestachtig. Daarbij wordt mijn versterker/speaker gewoon weggeblazen......
Maar dat is gelukkig alleen maar het maximale vermogen, de grote boosdoeners zijn de subs waarbij per kanaal (1x EP4000 in stereo) veel vermogen voor 3 parallelle woofers nodig is. De 750 watt per tweeter paar wordt niet echt gebruikt.
