ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

En in het vervolg iets minder suiker op dat extra brood :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door ray5150 »

amanda schreef:
Doe mij maar een calzone :mrgreen:
Of hebben ze die niet :lol:
Hier is alvast het menu....
http://www.thuisbezorgd.nl/minisites/do ... ?pc=4824PP :lol: :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door AatV »

@Henkjan,

Die worst van vorig jaar (waar je die vandaan gehaald heb weet ik niet) was ook erg lekker!

groeten,
Aat
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door asterduc »

als jullie alleen maar komen om te eten, dan ... ........... :evil:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door sietse »

asterduc schreef:
als jullie alleen maar komen om te eten, dan ... ........... :evil:
Door lege magen, hongerige blikken en zo, krijg je weer acoustische problemen, zo als mee trillende maagwanden, onrustig gezucht van verlangen of er tussen de herrie( :twisted:) door ook nog iets anders is dan hifi versnaperingen. En dan die hongerige (bier?) blikken..... :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Henkjan »

AatV schreef:
Die worst van vorig jaar (waar je die vandaan gehaald heb weet ik niet) was ook erg lekker!
die was van de lokale slager
Gebruikersavatar
Tesla
Ook commercieel actief
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:12
Locatie: easy_t_wood
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Tesla »

De Ultimate Sabre Dac's (i.i.g de 32 bits versie), en de ontwerper zijn ook van de partij.

Ik ben er na gisterenavond nu al van overtuigd dat het de moeite waard gaat zijn om hem mee te nemen.

Binnenkort hier het luisterverslag :!:
MBG Verhoeven
Ook commercieel actief
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 21:33
Locatie: Vinkel

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door MBG Verhoeven »

Wil ook graag even langskomen, waarschijnlijk pas s'middags in verband met werk.
Neem aan dat dit ook mogelijk is? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door JamesTRexx »

Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
Afbeelding
, inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.

Als het meezit (ben bezig met het opzetten van eigen IT bedrijf in Zeeland, dus weinig tijd nu) is deze ook nog afgemaakt in de finish die ik wil hebben.
Het enige wat nodig is is source en voorversterking (anders moet ik m'n mediaserver en laptop ook nog eens meenemen).
Hugo77
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 18:04

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Hugo77 »

Ik kan mijn ScanSpeak Reference SE 7000 meenemen. (Reference SE met R2904/7000 tweeter)
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door amanda »

JamesTRexx schreef:
Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen :mrgreen:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door mischa72 »

JamesTRexx schreef:
Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
Afbeelding
, inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.

Als het meezit (ben bezig met het opzetten van eigen IT bedrijf in Zeeland, dus weinig tijd nu) is deze ook nog afgemaakt in de finish die ik wil hebben.
Het enige wat nodig is is source en voorversterking (anders moet ik m'n mediaserver en laptop ook nog eens meenemen).

Leuke centerspeaker trouwens :twisted: :twisted: :twisted:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door ray5150 »

amanda schreef:
JamesTRexx schreef:
Op verzoek in mijn presentatie van mijn speaker projectje kan ik mijn set wel meenemen;
inclusief de 16.000 watt aan eindversterking.
Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen :mrgreen:
Is het NAC stadion nog vrij?... :mrgreen:
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door JamesTRexx »

mischa72 schreef:
Leuke centerspeaker trouwens :twisted: :twisted: :twisted:
Met zo'n zelfde set onder de tv hoefde ik tenminste niet meer te zoeken naar een kast met geschikte hoogte.
Alleen het beeld word af en toe wazig met actie films. :-s
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door JamesTRexx »

amanda schreef:
Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen :mrgreen:
Valt wel mee... Je hoeft alleen maar de rook en brandlucht uit de meterkast te negeren...
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door harryeng »

JamesTRexx schreef:
amanda schreef:
Dat wordt een sterkstroomaansluiting aanvragen :mrgreen:
Valt wel mee... Je hoeft alleen maar de rook en brandlucht uit de meterkast te negeren...
En je moet weten hoe de groepen verdeeld zijn. Maar we hebben afgelopen jaar al goed geoefend...

Gr. Harry
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

Valt me tegen dat niemand een aggregaat heeft :lol: :lol: :lol:
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Ronkel »

Dioot en ik zijn ook aanwezig met een sterk verbeterde versie van de compacte dipool (GF 200/Neo3W) en uiteraard een demo van de laatste versie van Webfilter!
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door rdv300b833 »

Goedemiddag Jan (wowly...en natuurlijk de anderen),
al jaren probeer ik ook te komen...werk / inschrijflimiet / etc....steeds niet gelukt.

Dus dit jaar wel ! Ik zal een compleet setje geluid meenemen:
- Eimac 35TG versterker (de grote versterker is gewoon echt te zwaar; deze 50 kg per monoblok zijn nog te doen)
- Reference 3A speakers (gepimpd filter)
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB

Ik zag vooraan in dit draadje een waarschuwing voor aanraken apparatuur. Gelijk heb je: de 35TG heeft een open top-aansluiting van roodkoper.....en deze bakken werken aan de foute zijde van 800 volt......zappppp-aaaarrgghhhh.....
En best heet: ze staan echt roodgloeiend (zie de daglichtfoto's !).

Ik kijk er naar uit.
Met muzikale groet,
Reinout
Bijlagen
2 monoblokken
2 monoblokken
Detail Eimac 35TG
Detail Eimac 35TG
top-view
top-view
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Barry2001 »

Leuk dat je de moeite wilt nemen ze mee te nemen, ben zeer benieuwd. Het lijkt mij trouwens vanzelfsprekend dat mensen met de tengels van andermans spullen afblijven, maar goed. Sommigen kijken niet alleen met de ogen.

Hoe vaak ik wel niet aan de schakelaars van mijn motor zie (als die ergens geparkeerd heeft gestaan) dat er weer eens iemand aan heeft gezeten.....maar je brengt me op een idee: daar ook eens 800V op zetten. Dan is het er met de tengels aanzitten gelijk gebeurd :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door mischa72 »

rdv300b833 schreef:
Dus dit jaar wel ! Ik zal een compleet setje geluid meenemen:
- Eimac 35TG versterker (de grote versterker is gewoon echt te zwaar; deze 50 kg per monoblok zijn nog te doen)
- Reference 3A speakers (gepimpd filter)
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Dat je de moeite neemt zo'n set mee te nemen. Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: Respect. Ik ben benieuwd deze beestachtige set in real life te zien.

Tot in Breda.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door ray5150 »

rdv300b833 schreef:
- Bronnen: T-Drive + Benchmark DAC, Nagra-BB
Je komt toch niet met zo'n mini-bandrecordertje aanzetten? en wat is een T-drive?
Ik vermoed dat je set heel veel bekijks gaat trekken.... (ook van mij... =P~ )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Wowly »

Jeetje wat een binnenkomert! Ik zie het allemaal graag verschijnen!!!
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door rdv300b833 »

Goedenavond Jan,
ben zelf ook heel benieuwd......ik zie de lijst mooie spullen groeien...dat MOET wel gaaf worden. Dan ook nog eens een goed gesprek/muziek erbij.....
En uit de voorgaande sessies te lezen een maandomzet pizza's voor de lokale pizzatent.....is het handig om die lui al een voorwaarschuwing te geven ?

Ray5150: zo'n minibandrecordertje is een Nagra SNST....een stukje fijnmechanica van de bovenste plank. De Nagra ARES-BB is een stukje recenter (vanaf 2000); het is een harddiskrecorder werkend op PCMCIA-kaarten of CompactFlash geheugen. Ik heb ook nog een Mandozzi DART die een stukje strakker klinkt. Dit is een studio-apparaat uit de begin 90-er jaren. Erg muzikaal...gebruiksgemak een dikke NUL. Deze harddiskrecorders zijn handig als er weer eens iemand langs komt met een fantastisch stuk vinyl.....waar niet aan te komen is (of tegen belachelijke prijzen). Dan zet ik mooi de recorder aan.....hebbes !. Niet bevreesd: geen compressie of zoiets: alles wordt lineair weggeschreven.
De T-Drive is een cd-transport van Micromega. Dit is de eerste variant met een CDM-9 loopwerk. Er is ook een T-Drive II met een Philips CDM12.4-loopwerk. Wat makkelijker meenemen dan de Krell KPS20 (te zwaar en dit apparaat vindt het niet leuk om van de stroom af te zijn....).
Fotootje gevoegd van de Mandozzi (op links), de Krell in het midden en de Nagra op rechts.

Mischa: beestachtige set.....rustig aan. We praten hier niet over grofstoffelijke wattages (bij 10~12 watt houdt het wel op). Met de Ref3A speakers komt er prima geluidsdruk uit met theoretisch 93 dB....maar het staat niet in verhouding tot bv de TB3/1000 buis uit de grote versterker. Die hoest zo'n 100 watt uit een enkele eindtriode.
Bij beestachtig denk ik meer aan JamesTrexx' item en de daarbij horende 16.000 watt (geen typefout ?). DAT is echt beestachtig. Daarbij wordt mijn versterker/speaker gewoon weggeblazen......

Groetsels
Reinout
Bijlagen
overzichtje digitaal gebeuren
overzichtje digitaal gebeuren
Gebruikersavatar
JamesTRexx
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 23:17
Locatie: Oud Zeeland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door JamesTRexx »

rdv300b833 schreef:
Bij beestachtig denk ik meer aan JamesTrexx' item en de daarbij horende 16.000 watt (geen typefout ?). DAT is echt beestachtig. Daarbij wordt mijn versterker/speaker gewoon weggeblazen......
Geen typefout. :D
Maar dat is gelukkig alleen maar het maximale vermogen, de grote boosdoeners zijn de subs waarbij per kanaal (1x EP4000 in stereo) veel vermogen voor 3 parallelle woofers nodig is. De 750 watt per tweeter paar wordt niet echt gebruikt. O:) Alhoewel belastbaarheid toch 180 watt is voor zo'n klein tweetertje... :-s
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”