Het was idd erg gezellig bij Hans gisteren en het werd veel later dan de bedoeling was (hadden we eigenlijk wel een bedoeling?hannesie schreef:Als je dan die weerstand hebt, verdwijnt alle weerstand voor de MUZIEK![]()
Pjotr en ik hebben gisteren tot in de late uurtjes zitten luisteren en zijn wel tot de conclusie gekomen dat die DAC fenomenaal klinkt, zeker de vergelijking met de M audio was interessant.
Die moest toch wel zijn meerdere erkennen in de vergelijking![]()
Mooie muziek gehoord va Pjotr via USB Musiland 24/96 en een Asus Nettopje.
Hans
De M-Audio en de HK-Dac klonken op bepaalde fronten duidelijk verschillend. De HK-Dac klonk bij bepaalde opnamen "opener" en ruimtelijker. Dat was goed te horen bij bepaalde minder goede opnamen zoals het live album van Anoek: "Anoek is Alive". Bij andere opnamen die technisch veel beter waren en van zichzelf fraai ruimtelijk waren, viel dat verschil weer weg eigenlijk.
Vergelijken was wel een beetje lastig omdat de HK-Dac veel meer uitgangsspanning had en daardoor bij omschakelen harder klonk. Al met al had ik wel de indruk dat de HK-Dac een tandje beter klonk. Maar eigenlijk zou ik dat eens over een langere tijd rustig moeten beoordelen. Ook zaten de HK-Dac en de M-Audio verschillend aangesloten op de Musiland: De HK-Dac met coax en de M-Audio optisch via Toslink. Zo speelden ze parallel en konden we A/B omschakelen. In de HK-Dac zit ook wel een 10 jaar modernere DAC-Chip.
Iemand nog een HK-Dac kitje over zodat ik er zelf even een in elkaar kan solderen?