ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
@Sander: Toespraak? lezing? workshop?
Waarover? Iets in de trant van 'Hoe was ik audiofiele oren' ? :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door Boppo84 »

Wil je mijn oren dan ook wassen? Ben niet vies van een beetje kennisoverdracht :mrgreen:

Misschien ben ik er ook bij met wat klein grut...
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door fritzie »

Ik kom ook graag langs
wil als er animo voor is mijn good old dynaudio gemini's wel mee brengen
om te vergelijken met de moderne jongens

Groeten Bert
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door MichaelB »

Ik ben er ook!

In ieder geval neem ik de SDX7/Jordan's mee EN als ze klaar zijn: "de proof of concepts"!

Zeer waarschijnlijk blijf ik ook eten.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Ik denk dat ik wel gezellig kom buurten, ik heb wat boze PM's gekregen de laatste tijd, misschien eens tijd om wat mensen in 't echt even de oren te wassen? :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
:lol: :lol: :lol:
ray5150 schreef:
@Sander: Toespraak? lezing? workshop?
Is leuk, ik zou ook graag iets willen doen.
Misschien dat het tegen die tijd (eindelijk) echt rustig begint te worden voor mij en heb ik ook tijd om me met zulke dingen bezig te houden.

Maar net als Sander stel ik de vraag wat men verwacht. Wat willen jullie?

Even bijvoorbeeld een lesje class-a versterker ontwerpen is er van Sander niet bij. Tenzij men een snelcursus wiskunde van te voren gaat doen, met een minor elektrotechniek. Maar ik denk dat zoiets een beetje onhaalbaar is.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door RobertD »

Het is maar één dag, dus die cursus zal een beetje erg beknopt worden, maar een leuke lezing lijkt me ook interessant.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door amanda »

Misschien leuk om een luistertest te doen?

- Tripath
- Hypex
- ExtremA
- .........

Met wat onderbouwing waarom de een "beter" klinkt dan de ander?
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door gervenja »

Ja leuk ik ben er bij.
Als alles goed gaat neem ik dan mijn Pass Labs F5 en B1 mee (clones) en mijn Castle invertions.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door Wowly »

RobertD schreef:
Ik kom ook! Ik denk alleen dat mijn Monacor-Cello's een beetje te kwetsbaar zijn om mee te nemen. Wel probeer ik voor die tijd twee buizenversterkers om te bouwen die dan op deze dag ook beluisterd kunnen worden. Ze gaan daarna in de verkoop ... eerst via het forum en anders via Marktplaats.
Die monacor cello's zouden nu juist een echt nieuwtje zijn op de luisterdag! Ze zijn juist flexibel en daarom bestand tegen een stootje!! Het zou gaaf zijn als ze er zijn. Tenminste, ik zou ze zeer graag willen horen!

Jan
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door RobertD »

Ik zal er eens over nadenken, Jan. Het is natuurlijk wel weer eens wat anders.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Martijn H »

Ich bin dabei! :mrgreen:

Ik heb wel 2 leuke monitorspeakertjes die ik vorige keer ook meenam. Deze kan ik meenemen als er te weinig speakers zijn.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door Arno »

Wowly schreef:
RobertD schreef:
Ik kom ook! Ik denk alleen dat mijn Monacor-Cello's een beetje te kwetsbaar zijn om mee te nemen. Wel probeer ik voor die tijd twee buizenversterkers om te bouwen die dan op deze dag ook beluisterd kunnen worden. Ze gaan daarna in de verkoop ... eerst via het forum en anders via Marktplaats.
Die monacor cello's zouden nu juist een echt nieuwtje zijn op de luisterdag! Ze zijn juist flexibel en daarom bestand tegen een stootje!! Het zou gaaf zijn als ze er zijn. Tenminste, ik zou ze zeer graag willen horen!

Jan
Ik ben ook heel benieuwd naar die cello's, dus...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door dre »

die gemini`s zou ik wel graag wilen zien!
en de nieuwe klasse b doe ik het ook voor! :mrgreen: (met of zonder lezing)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door ray5150 »

b_force schreef:
Misschien dat het tegen die tijd (eindelijk) echt rustig begint te worden voor mij en heb ik ook tijd om me met zulke dingen bezig te houden.
Heh!? En je hebt nog niet eens een full-time baan met alle voordelen vandien...(overwerk, cursussen, sociale uitjes... :mrgreen: )
En dan hebben we het nog niet eens over een gezin met kind(eren)... (Efteling, drievliet, Duinrell, K3 enz. enz.) :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ray5150 op di 23 feb 2010, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door SSassen »

amanda schreef:
Misschien leuk om een luistertest te doen?

- Tripath
- Hypex
- ExtremA
- .........

Met wat onderbouwing waarom de een "beter" klinkt dan de ander?
Nee, da's kansloos, dat wordt een discussie over meningen, niet over wat 'beter klinkt'', eenieder heeft daar namelijk een andere mening over.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Heh!? En je hebt nog niet eens een full-time baan met alle voordelen vandien...(overwerk, cursussen, sociale uitjes... :mrgreen: )
En dan hebben we het nog niet eens over een gezin met kind(eren)... (Efteling, drievliet, Duinrell, K3 enz. enz.) :mrgreen: :mrgreen:
Uh? Ik ben al ruim een jaar of 10 student af hoor, de dagen van neuspeuteren en in de collegebanken niksen zijn een vage herinnering. Ik moet elke dag aan de bak en als kleine zelfstandige betekent dat heel wat meer uren maken dan van 9 tot 5 bij een baas. Ik heb dan wel weer geen kinderen, dat scheelt inderdaad een hoop tijd :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

ray5150 schreef:
b_force schreef:
Heh!? En je hebt nog niet eens een full-time baan met alle voordelen vandien...(overwerk, cursussen, sociale uitjes... :mrgreen: )
En dan hebben we het nog niet eens over een gezin met kind(eren)... (Efteling, drievliet, Duinrell, K3 enz. enz.) :mrgreen: :mrgreen:
Klopt, maar een baan heeft vooral een ander voordeel.
Als je namelijk klaar bent, ben je ook klaar. Tenzij je werk naar huis neemt, maar dan ben je toch verkeerd bezig vind ik.
Met de studie zit je toch altijd met dingen die nog af moeten. Zo zit je soms toch nog op je vrije dag tot laat te werken.
(buiten de onrust die het met zich meebrengt).

Afgelopen semester waren er dagen dat ik tot dik 18:00-18:30 op school zat.
Dat breekt je wel aardig. Tenzij je natuurlijk,net wat Sander deed, uit je neus eet en de kantjes er van af loopt. Er zijn ook studies waar je WEL wat leert. :twisted: :mrgreen: :wink: :lol: Maar ik ben graag serieus.

En sja kinderen, daar kies je toch echt zelf voor :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door ray5150 »

Sorry sander, ik doelde dus op Bart. (is al verbeterd... :oops: )
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Sorry sander, ik doelde dus op Bart. (is al verbeterd... :oops: )
Geeft niet hoor, had ik vast nog van je tegoed? Dat Bart een lui stuk vreten is weten we allemaal inmiddels, hij bouwt helemaal niks die jongen, maar wel praten als brugman :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door b_force »

Ik ben gewoon niet zo'n macho dat ik alles hoef te showen :lol: :mrgreen: :wink:

Anyway, we dwalen af :P

Maaruhm we hebben nog geen concrete dingen mogen zien wat betreft lezingen oid
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: ZBA luisterdag 2010 op 22 mei

Bericht door TubeHead »

Wowly schreef:
Tenminste, ik zou ze zeer graag willen horen!

Jan
Eerste waar ik op hoopte bij de aankomende Breda luisterdag was inderdaad net als jou Jan de Cello's. :)

Als het te gevaarlijk word moet je het natuurlijk nooit doen Robert. Zonde alstie stuk zou gaan .
Ralphies
Berichten: 19
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 21:49

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Ralphies »

Ja ik wil ook komen, lijkt me ideale gelegenheid een aantal Hypex-en te horen!

ZBA-lid betekent dat je forumlid ben toch? of moet je ook nog ergens registreren in een overkoepelend iets ofzo?

Groetjes Ralph
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Martijn H »

Neehoor, dat hoeft niet! Je bent idd forumlid, echter de ontgroeningsceremonie voeren we in Breda uit!
Ralphies
Berichten: 19
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 21:49

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door Ralphies »

Haha ik zal een extra set droge kleren meenemen :mrgreen:
Gebruikersavatar
KoenVW
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 23:03
Locatie: De Bilt

Re: ZBA luisterdag VI op 22 mei 2010

Bericht door KoenVW »

Ik denk dat ik dit jaar ook eens ga komen, ik zit deze maand nu al 3 jaar op dit forum, en elke keer als topics met foto's en dergelijke van meetings zie heb ik spijt dat ik niet gegaan ben. Het lijkt me toch wel erg leuk en vooral interessant om een keer te gaan. Ik heb zelf ook een redelijk setje staan, maar verder nog nooit andere goede hi-fi sets gehoord. Dan heb ik teminste iets om mijn eigen speakers mee te vergelijken :wink:

Ik zou het erg tof vinden om mijn eigen Mivoc XBS 250 speakers mee te nemen. Dan kan ik ze eens laten keuren 8) maar ik ben helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs... Mischien dat ik mn pa of iemand anders zo ver krijg om ze mee te nemen. Ik ga mn best doen!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”