LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door wouter »

Ziet er goed uit! Flink door werken en foto's blijven posten :wink:

Maandag ga ik starten met mijn boxsim ontwerp in de praktijk te bouwen en te testen/meten... benieuwd of het overeenkomt.

Succes!
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door k.p. »

Mooi kastje :) . Je kunt de foto's ook op het forum uploaden. Deze verdwijnen dan niet na enige tijd en dan kan iemand in de toekomst ook nog naar je project kijken.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door bartsegers »

Ben ff afwezig geweest, maar je hebt er zeker wat moois mee gemaakt!
Gaat helemaal goed komen zie ik.

Ben echt benieuwd wat de kwaliteit straks is, en wat je er van vindt.
Units zien er best oke uit voor de centen!
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Vandaag heb ik met een vriend all het overige zaag en boor werk gedaan :). Di-wo ga ik de boel verlijmen, daarna schuren en afwerken :). Ben echt waanzinnig benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Nog wat fototjes:
front_panel.jpg
Het voor paneel met de drivers
voorrpoefje_2.jpg
Nogmaals de boel bij elkaar geplakt om een algemene indruk te krijgen:)
CornelisJ
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 20 mar 2005, 13:21

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door CornelisJ »

Leuk kastje. Ziet er nu al gaaf uit.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door wouter »

Dat ziet er goed uit, mooie verhouding tussen de woofer en tweeter qua diameter.

Ben benieuwd of je al eerder boxen gebouwd hebt, dit gaat in ieder geval erg leuk. Foto's zijn erg fijn na al die simulatie's :wink:
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Dank voor jullie reacties! :) . Dit is de eerste keer dat ik speakers maak, maar zelfbouw doe ik wel meer :). Het meeste electronica ;).
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door Arno »

Ga je de hoekverbindingen gewoon koud op elkaar uitvoeren, dwz zonder lamello's, deuvels, oid?
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Nee, ik gebruik deuvels. Mede omdat het hout dat ik gebruik wat krom kan trekken :) .
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door Arno »

Dan ben ik gerust gesteld :wink:

Ik kan je aanraden om de binnenkant dezelfde behandeling te geven als de buitenkant.
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

:) dat helpt tegen het eventuele kromtrekken?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door Arno »

Zeerzeker. Als je zo'n paneel aan één kant behandelt staat het in no time zo krom als een hoepel. Het zijn weliswaar geen grote panelen en ze zijn rondom verbonden, maar het is wel eiken en ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

Ging je nou facetten maken aan de voor/zijkanten? Dan moet je wel oppassen dat je niet de deuvels gaat zien.
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

ok, bedankt voor de tip! Had ik niet aan gedacht :)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door wouter »

trouwens wel kostbaar zeg; 60 euro aan plaatmateriaal. Gelukkig is 't een mooi geheel :D
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Haha, ik schrok ook wel een beetje van de prijs van mooi hout :shock: . Maarja het resultaat wordt zeker de moeite en het geld waard:
Bijlagen
IMAG0135.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door wouter »

Dat ziet er inderdaad goed uit!

herkenbare vorm...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door bartsegers »

sjiek sjiek!

Ik had zelf gekozen voor een poort over de gehele baffle. (al werd hij wellicht wat langer dan)
Verder keurig houtwerk idd!

Doet me denken aan die ikea tafelbladen
Afbeelding
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Daar zijn ze dan :D. Ik heb helaas geen audio test facility. Maar op het gehoor klinkt het goed :D. Heb ook wat vrienden laten luisteren en die zijn het met me eens :D.
Bijlagen
DSC06441.JPG
DSC06442.JPG
DSC06443.JPG
DSC06444.JPG
DSC06445.JPG
DSC06446.JPG
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door wouter »

Netjes hoor!

Ik begrijp nu waarom je voor dat hout gekozen hebt, en de hoogte vaststaand was :wink:
Op een standaard met tweeters iets onder oorhoogte zal het nog een fractie beter klinken, maar dit is natuurlijk erg fraai.

misschien nog even zwarte schroefjes als puntje op de i?

Veel plezier ervan!
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door bartsegers »

Mooi resultaat geworden!

Achterkant is dus nog los te halen ?
Wat vind je dat er nog beter kan eventueel ?
Wat een mooie versterker trouwens :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door sietse »

Netjes gedaan. Maar gauw frontjes voor de speakers, want ik zie een kat..... :!:
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door sevenup »

Netjes gebouwd hoor :) Ik zou alleen nog wel mooie zwarte schroeven gebruiken. Mischien inbus of zo.
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Dank dank dank, ik ben er zelf ook super tevreden over :).

De schroefjes zat ik zelf ook aan te denken om nog te vervangen :).

De drivers kosten €20 per speaker, en ik vind het er zo gaaf uit zien zonder kap :)... Denk dat ik het risico maar neem!

Ik ga misschien nog de hoekjes schuif afvresen, als ik een vrees kan gebruiken ergens :). Durfte het niet te doen met de band schuur machine!

De versterker past goed bij de speakers toch?;)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door bartsegers »

Ik zou dit setje wel eens graag aan de tand willen voelen en wat aan meten.
Veel voldoening voor weinig geld is altijd prachtig natuurlijk!
douwed
Berichten: 62
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 12:09

Re: LMC 13 + DTC 80, een 2-wegje met Conrad units

Bericht door douwed »

Roermond is wel een beetje ver weg :lol: .

Vandaag even geluisterd naast wat zuiltjes van vrienden. Conclusie: een subwoofer is een leuk project voor de toekomst :).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”