dat hoopte ik al!Jawel, met een ingangskeuze schakelaar.
Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Moderator: Beheerdersteam
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Sander heeft in een eerdere posting al aangegeven dat hij met een ingangskeuzeoplossing komt. Ik denk dat dat iets met relais zal worden (net als de relaixed) en persoonlijk vind ik dat ook een mooiere oplossing dan alleen een schakelaar.dre schreef:dat hoopte ik al!Jawel, met een ingangskeuze schakelaar.
Scanspeakman
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
toch zag ik bij dact een fraaie staan!

lijkt me ook prima
alleen die dubbele pre-out heb ik echt nodig....

lijkt me ook prima
alleen die dubbele pre-out heb ik echt nodig....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Hhhmmm, dat was eigenlijk ook een open deur...
Maarruh, waar blijft Sander eigenlijk?
Maarruh, waar blijft Sander eigenlijk?
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Rustig maar, rustig maar, er wordt aan gewerkt.Maarruh, waar blijft Sander eigenlijk?
Co
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Sander was even aan 't bijkomen van een bizar drukke week. En ja, een ingangskeuze schakelaar en een voorziening om ook ongebalanceerde signalen te versterken staat ook op de planning, uiteraard in dezelfde 'zonder poespas' stijl. Drie ongebalanceerde en twee gebalanceerde ingangen voldoende? En ingangskeuze selectie met een draaischakelaar? Of heel luxe met een drukknop?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Nou , bij mij is de stress even voorbij. Ik dacht dat ik mijn Aleph gefrituurd had en de gedachtengang daarna was van " kom, Sander zeurt al minstens 3 jaar aan mijn kop dat er een pre van hem aan zit te komen en dat dat voor mij geen slechte keus zou zijn..." Dus ik was mij al even aan het verdiepen in de Prelude... Maar goed. De Aleph doet het nog. Sorry... APOX is wel een rampenplan trouwens... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Maar jij zou toch de prototype printen gaan opbouwen en uitproberen? Lekker samen hobbyen op je zolder? 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Ja, ja, ja... Maak er maar een grapje van. Ik ben al maanden in de weer met die fucking APOX... Had ik hem aan de praat, heb ik een kast gekocht bij die lui in Italie. Vervolgens heeft Kees het front gefreesd (werkelijk een fantastische klus die hij gedaan heeft, veel beter dan ik hem had gevraagd!) en aldus de kast gevuld. Het is een groot drama, en dat alleen omdat je iets in vertrouwen hebt gekocht van een mede diy-er die me gewoon voorgelogen heeft en vervolgens niets meer van zich laat horen... Kloooooooooootzak!
Zo dat moest ik even kwijt. Wederom excuus daarvoor.
Maar goed de APOX gaat dus waarschijnlijk de kliko in en dan moet er wat anders komen. Enige oplossing daarvoor is een setje van Dantimax. En dat brengt mij dan weer bij de Prelude (zooo, cirkeltje weer rond gepraat...). Ik kan mij namelijk voorstelen dat er lieden zijn die interesse hebben in jouw pre en die met een setje Dantimax willen uitrusten. M.i. moet dat mogelijk zijn. Maar zou het wat jou betreft de juiste keuze zijn?
Zo dat moest ik even kwijt. Wederom excuus daarvoor.
Maar goed de APOX gaat dus waarschijnlijk de kliko in en dan moet er wat anders komen. Enige oplossing daarvoor is een setje van Dantimax. En dat brengt mij dan weer bij de Prelude (zooo, cirkeltje weer rond gepraat...). Ik kan mij namelijk voorstelen dat er lieden zijn die interesse hebben in jouw pre en die met een setje Dantimax willen uitrusten. M.i. moet dat mogelijk zijn. Maar zou het wat jou betreft de juiste keuze zijn?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Oh ja... lijkt me wel leuk om mijn pre en jouw pre eens te vergelijken... ooit...
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
en de optie voor een dubbele pre-out?
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Me dunkt dat 5 ingangen zeker moeten volstaan, zou niet weten welke bronnen ik naast een cd-speler zou gebruikenSSassen schreef:Drie ongebalanceerde en twee gebalanceerde ingangen voldoende? En ingangskeuze selectie met een draaischakelaar? Of heel luxe met een drukknop?
Waarom geen ExtremA bouwen, zal waarschijnlijk uitstekend passen bij de PreludeLeeuwarden schreef:Maar goed de APOX gaat dus waarschijnlijk de kliko in en dan moet er wat anders komen. Enige oplossing daarvoor is een setje van Dantimax. En dat brengt mij dan weer bij de Prelude (zooo, cirkeltje weer rond gepraat...). Ik kan mij namelijk voorstelen dat er lieden zijn die interesse hebben in jouw pre en die met een setje Dantimax willen uitrusten. M.i. moet dat mogelijk zijn. Maar zou het wat jou betreft de juiste keuze zijn?
Vriendelijke groeten,
Bart.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Uhhh Bart, wat is volgens jou een APOX setje?
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Aheu, mag ik een A van Aleph?Leeuwarden schreef:Uhhh Bart, wat is volgens jou een APOX setje?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Ik kan het niet meer volgen... Laten we het maar weer over de Allure... uhhh... Prelude hebben...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Da's een kwestie van twee extra XLR aansluitingen in de kast monteren en parallel aansluiten aan de aansluitingen die er al zitten. De Prelude is ontworpen voor gebalanceerd gebruik, daarmee worden impedanties tot zo'n 200-ohm zonder problemen aangestuurd.en de optie voor een dubbele pre-out?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
bij mij is helemaal niets gebalanceerd......
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Dan zou ik me niet druk maken om een Prelude, deze is namelijk specifiek bedoeld voor gebalanceerd gebruik (in ieder geval aan de uitgang), voor een ExtremA, of een MinimA, of een UcD etc. Single ended is wat mij betreft een gepasseerd station anno 2010.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Nou Sander, dat is misschien wel zo maar ik denk dat er nog hele volksstammen geen gebalanceerde eindversterker hebben.
Lijkt mij toch dat je die groep niet in de kou moet laten staan.
Lijkt mij toch dat je die groep niet in de kou moet laten staan.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Ja, maar niet met deze voorversterker, het is niet voor niets een 'gebalanceerde voorversterker zonder poespas' 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
het is zijn keuze/project en als je mee wilt liften is dat je eigen keus! 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Ach, gij armzaligen der ongebalanceerden... Redding is dichterbij dan u ooit zult vermoeden
oei oei, m'n cryptische uitspraken zijn knap roestig
oei oei, m'n cryptische uitspraken zijn knap roestig
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Overigens is de Prelude wel ongebalanceerd te gebruiken, daarvoor gebruik je de ongebalanceerde ingangen en aan de uitgang alleen de + uitgang en GND. Je verliest hiermee wel alle voordelen van een uitstekende CMRR etc. omdat je niet langer gebalanceerd werkt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
