Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

Jawel, met een ingangskeuze schakelaar.
dat hoopte ik al!
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door scanspeakman »

dre schreef:
Jawel, met een ingangskeuze schakelaar.
dat hoopte ik al!
Sander heeft in een eerdere posting al aangegeven dat hij met een ingangskeuzeoplossing komt. Ik denk dat dat iets met relais zal worden (net als de relaixed) en persoonlijk vind ik dat ook een mooiere oplossing dan alleen een schakelaar.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

toch zag ik bij dact een fraaie staan!

Afbeelding

lijkt me ook prima

alleen die dubbele pre-out heb ik echt nodig....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Waarom?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

actief laag...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Hhhmmm, dat was eigenlijk ook een open deur...
Maarruh, waar blijft Sander eigenlijk? :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door cve »

Maarruh, waar blijft Sander eigenlijk?
Rustig maar, rustig maar, er wordt aan gewerkt.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

Sander was even aan 't bijkomen van een bizar drukke week. En ja, een ingangskeuze schakelaar en een voorziening om ook ongebalanceerde signalen te versterken staat ook op de planning, uiteraard in dezelfde 'zonder poespas' stijl. Drie ongebalanceerde en twee gebalanceerde ingangen voldoende? En ingangskeuze selectie met een draaischakelaar? Of heel luxe met een drukknop?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Nou , bij mij is de stress even voorbij. Ik dacht dat ik mijn Aleph gefrituurd had en de gedachtengang daarna was van " kom, Sander zeurt al minstens 3 jaar aan mijn kop dat er een pre van hem aan zit te komen en dat dat voor mij geen slechte keus zou zijn..." Dus ik was mij al even aan het verdiepen in de Prelude... Maar goed. De Aleph doet het nog. Sorry... APOX is wel een rampenplan trouwens... :(
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

Maar jij zou toch de prototype printen gaan opbouwen en uitproberen? Lekker samen hobbyen op je zolder? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Ja, ja, ja... Maak er maar een grapje van. Ik ben al maanden in de weer met die fucking APOX... Had ik hem aan de praat, heb ik een kast gekocht bij die lui in Italie. Vervolgens heeft Kees het front gefreesd (werkelijk een fantastische klus die hij gedaan heeft, veel beter dan ik hem had gevraagd!) en aldus de kast gevuld. Het is een groot drama, en dat alleen omdat je iets in vertrouwen hebt gekocht van een mede diy-er die me gewoon voorgelogen heeft en vervolgens niets meer van zich laat horen... Kloooooooooootzak!

Zo dat moest ik even kwijt. Wederom excuus daarvoor.

Maar goed de APOX gaat dus waarschijnlijk de kliko in en dan moet er wat anders komen. Enige oplossing daarvoor is een setje van Dantimax. En dat brengt mij dan weer bij de Prelude (zooo, cirkeltje weer rond gepraat...). Ik kan mij namelijk voorstelen dat er lieden zijn die interesse hebben in jouw pre en die met een setje Dantimax willen uitrusten. M.i. moet dat mogelijk zijn. Maar zou het wat jou betreft de juiste keuze zijn?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Oh ja... lijkt me wel leuk om mijn pre en jouw pre eens te vergelijken... ooit...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

en de optie voor een dubbele pre-out?
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Aquilon »

SSassen schreef:
Drie ongebalanceerde en twee gebalanceerde ingangen voldoende? En ingangskeuze selectie met een draaischakelaar? Of heel luxe met een drukknop?
Me dunkt dat 5 ingangen zeker moeten volstaan, zou niet weten welke bronnen ik naast een cd-speler zou gebruiken :D maar als het effe kan dan liefst de luxe uitvoering met drukknopjes ...
Leeuwarden schreef:
Maar goed de APOX gaat dus waarschijnlijk de kliko in en dan moet er wat anders komen. Enige oplossing daarvoor is een setje van Dantimax. En dat brengt mij dan weer bij de Prelude (zooo, cirkeltje weer rond gepraat...). Ik kan mij namelijk voorstelen dat er lieden zijn die interesse hebben in jouw pre en die met een setje Dantimax willen uitrusten. M.i. moet dat mogelijk zijn. Maar zou het wat jou betreft de juiste keuze zijn?
Waarom geen ExtremA bouwen, zal waarschijnlijk uitstekend passen bij de Prelude :wink: jaja, moet de mijne ook nog steeds afbouwen :oops: kunnen we er samen aan werken ...

Vriendelijke groeten,

Bart.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Uhhh Bart, wat is volgens jou een APOX setje?
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door sjons »

Leeuwarden schreef:
Uhhh Bart, wat is volgens jou een APOX setje?
Aheu, mag ik een A van Aleph?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Ik kan het niet meer volgen... Laten we het maar weer over de Allure... uhhh... Prelude hebben...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

en de optie voor een dubbele pre-out?
Da's een kwestie van twee extra XLR aansluitingen in de kast monteren en parallel aansluiten aan de aansluitingen die er al zitten. De Prelude is ontworpen voor gebalanceerd gebruik, daarmee worden impedanties tot zo'n 200-ohm zonder problemen aangestuurd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

bij mij is helemaal niets gebalanceerd......
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

Dan zou ik me niet druk maken om een Prelude, deze is namelijk specifiek bedoeld voor gebalanceerd gebruik (in ieder geval aan de uitgang), voor een ExtremA, of een MinimA, of een UcD etc. Single ended is wat mij betreft een gepasseerd station anno 2010.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Nou Sander, dat is misschien wel zo maar ik denk dat er nog hele volksstammen geen gebalanceerde eindversterker hebben.
Lijkt mij toch dat je die groep niet in de kou moet laten staan.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

Ja, maar niet met deze voorversterker, het is niet voor niets een 'gebalanceerde voorversterker zonder poespas' :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door dre »

het is zijn keuze/project en als je mee wilt liften is dat je eigen keus! :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door Leeuwarden »

Ach, gij armzaligen der ongebalanceerden... Redding is dichterbij dan u ooit zult vermoeden :mrgreen:


oei oei, m'n cryptische uitspraken zijn knap roestig :-#
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Bericht door SSassen »

Overigens is de Prelude wel ongebalanceerd te gebruiken, daarvoor gebruik je de ongebalanceerde ingangen en aan de uitgang alleen de + uitgang en GND. Je verliest hiermee wel alle voordelen van een uitstekende CMRR etc. omdat je niet langer gebalanceerd werkt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie