De enige maar dan ook de enige oplossing is bas absorbers plaatsen in je woonkamer.
Lage tonen zien namelijk geen muren en gaan bijna overal doorheen.
Als je het probleem helemaal op wilt lossen zou je de huiskamer helemaal dood moeten maken maar dan valt er niet meer
in te leven.
De plaats waar je sub woofer staat is totaal niet relevant. Je hoort toch niet waar het geluid vandaan komt.
Onze kids zitten ook wel eens boven muziek te luisteren en het enige wat wij dan beneden horen is boem boem boem hahaha.
Dus je kamer acoustisch tunen, of gewoon nemen zoals het is. ( of samen met je vrouw kijken en luisteren kan ook. Dan
is dat probleem ook opgelost.)
De enige maar dan ook de enige oplossing is bas absorbers plaatsen in je woonkamer.
Niet helemaal waar. Het irritante is het "Boem, boem effect" van kamer resonanties. Daarbij kunnen muren en ramen ook nog eens lekker in resonantie komen. Met een multi-sub + DSP aanpak kun je ook een heel eind komen om die resonanties te temmen.
Tegen enkel een houten vloer met een kalk plafond tussen de beneden/boven buren helpt alleen verhuizen (of géén bassen)
P.s. De vraag is al zo'n dik 2 jaar oud, zal toch inmiddels wel opgelost zijn?
Basstraps is toch wel de beste oplossing maar zeker in een woonkamer qua WAF behoorlijk belabberd.
Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.
Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.
EDIT
Bass Shakers, Aurasound verkoopt die dingen o.a
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij
[/quote]
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij [/quote]
hahaha, zelf geen ervaring met die dingen maar kan we er wel wat bij voorstellen.
Zeker net na een weekendje stappen op de maandagochtend, kan het denk ik nogal rauw op je dak komen
P.s. De vraag is al zo'n dik 2 jaar oud, zal toch inmiddels wel opgelost zijn?
Ik kwam dit topic toevallig tegen en inderdaad, door de 65L BRsub met de Vifa 10" is de laagoverlast in het trapsgat en de bovenverdieping grotendeels weg (nou ja, minder erg...).
Ik heb een shearer in de kamer gehad (zolang als ik aan de tweede aan het bouwen was) en achteraf gezien klopt dat inderdaad; nagenoeg geen staande golven in huis.
Terwijl m'n kleine bandpass met twee 16,5 cm woofers 'overlast' tot op de vliering geeft.
Helaas staat mijn huidige woonkamer geen hoornsub toe...
Groeten, Jan.
probeer eens een ripool of dipool bas ????
Ohw intressant ? Geven deze twee concepten weinig geluid buiten de luister ruimte zelf ja ?
Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.
EDIT
Bass Shakers, Aurasound verkoopt die dingen o.a
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij
haha aan de schijterij. Nou dat heb ik nog nooit gemerkt, maar het is wel verstandig om het van tevoren te zeggen tegen degene die op de stoel zit, die schrikt zich het apelazerus.... Wel ff opletten dat de bank/stoel moet worden ontkoppeld van de vloer, anders gaat het zo dreunen. op het HTforum zijn hier mooie draadjes van..... Daar hadden ze het over podiumpjes maken enzo