Laag overlast...

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

@3aan
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 9:58

Bericht door @3aan »

Voor de Akoestiek geïnteresseerden; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65202.0

Dan klaag je niet over WAF, die komt er waarschijnlijk helemaal niet binnen, < mischien de werkster >

Afbeelding
buizensteffie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47

Re: Laag overlast...

Bericht door buizensteffie »

Hoi,

De enige maar dan ook de enige oplossing is bas absorbers plaatsen in je woonkamer.
Lage tonen zien namelijk geen muren en gaan bijna overal doorheen.
Als je het probleem helemaal op wilt lossen zou je de huiskamer helemaal dood moeten maken maar dan valt er niet meer
in te leven.
De plaats waar je sub woofer staat is totaal niet relevant. Je hoort toch niet waar het geluid vandaan komt.

Onze kids zitten ook wel eens boven muziek te luisteren en het enige wat wij dan beneden horen is boem boem boem hahaha.

Dus je kamer acoustisch tunen, of gewoon nemen zoals het is. ( of samen met je vrouw kijken en luisteren kan ook. Dan
is dat probleem ook opgelost.)

Groet Stef
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Laag overlast...

Bericht door Pjotr »

buizensteffie schreef:
Hoi,

De enige maar dan ook de enige oplossing is bas absorbers plaatsen in je woonkamer.
Niet helemaal waar. Het irritante is het "Boem, boem effect" van kamer resonanties. Daarbij kunnen muren en ramen ook nog eens lekker in resonantie komen. Met een multi-sub + DSP aanpak kun je ook een heel eind komen om die resonanties te temmen.

Tegen enkel een houten vloer met een kalk plafond tussen de beneden/boven buren helpt alleen verhuizen (of géén bassen) :mrgreen:

P.s. De vraag is al zo'n dik 2 jaar oud, zal toch inmiddels wel opgelost zijn?
splitpen
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 20 mar 2009, 11:43

Re: Laag overlast...

Bericht door splitpen »

Basstraps is toch wel de beste oplossing maar zeker in een woonkamer qua WAF behoorlijk belabberd. :lol:

Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.

EDIT

Bass Shakers, Aurasound verkoopt die dingen o.a
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Laag overlast...

Bericht door Pjotr »

splitpen schreef:
Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.

EDIT

Bass Shakers, Aurasound verkoopt die dingen o.a
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij :mrgreen:
splitpen
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 20 mar 2009, 11:43

Re: Laag overlast...

Bericht door splitpen »

[/quote]
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij :mrgreen:[/quote]

hahaha, zelf geen ervaring met die dingen maar kan we er wel wat bij voorstellen.
Zeker net na een weekendje stappen op de maandagochtend, kan het denk ik nogal rauw op je dak komen :-#
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Laag overlast...

Bericht door pompebled »

Pjotr schreef:
P.s. De vraag is al zo'n dik 2 jaar oud, zal toch inmiddels wel opgelost zijn?
Ik kwam dit topic toevallig tegen en inderdaad, door de 65L BRsub met de Vifa 10" is de laagoverlast in het trapsgat en de bovenverdieping grotendeels weg (nou ja, minder erg...).

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re:

Bericht door TubeHead »

weidok schreef:
pompebled schreef:
Ik heb een shearer in de kamer gehad (zolang als ik aan de tweede aan het bouwen was) en achteraf gezien klopt dat inderdaad; nagenoeg geen staande golven in huis.
Terwijl m'n kleine bandpass met twee 16,5 cm woofers 'overlast' tot op de vliering geeft.

Helaas staat mijn huidige woonkamer geen hoornsub toe...

Groeten, Jan.
probeer eens een ripool of dipool bas ????

Ohw intressant ? Geven deze twee concepten weinig geluid buiten de luister ruimte zelf ja ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Laag overlast...

Bericht door Wowly »

Pjotr schreef:
splitpen schreef:
Ben de naam even kwijt maar je hebt ook van die apparaatjes, die je onder je bank kan schroeven en die trillingen geven bij de lage tonen. Misschien dat dat wellicht nog een oplossing is.

EDIT

Bass Shakers, Aurasound verkoopt die dingen o.a
Ja. ja, lang geleden had de beneden buurjongen die net zijn rijbewijs had gehaald, zo'n ding onder de stoel van zijn 2e hands Seat geschroefd. Dat beviel niet: Hij ging er van aan de schijterij :mrgreen:
haha aan de schijterij. Nou dat heb ik nog nooit gemerkt, maar het is wel verstandig om het van tevoren te zeggen tegen degene die op de stoel zit, die schrikt zich het apelazerus.... Wel ff opletten dat de bank/stoel moet worden ontkoppeld van de vloer, anders gaat het zo dreunen. op het HTforum zijn hier mooie draadjes van..... Daar hadden ze het over podiumpjes maken enzo 8)

groetjes

jan
Plaats reactie